Thaise ballon brengt ongeluk over de grens

oerendhard

VWC lid
ENSCHEDE - Mensen die pal over de grens een Thaise geluksballon afsteken, lopen het risico maximaal 5000 euro boete te krijgen. De deelstaat Nedersaksen, grenzend aan Noordoost-Twente, stelt het gebruik van de papieren heteluchtballonnetjes sinds deze maand strafbaar, de verkoop ervan niet.

In Duitsland wordt al maanden gediscussieerd over de Thaise geluksballons. Vooral brandweerautoriteiten dringen aan op een landelijk verbod. In Nedersaksen is niet overwogen gebieden aan te wijzen waar de ballonnen wel worden getolereerd. De deelstaat zou te dicht bebouwd zijn.

De ballonnen, die worden ‘aangedreven’ door een brandertje, kunnen brand veroorzaken, aldus de autoriteiten. De vlammetjes branden vijf tot tien minuten, de ballonnen stijgen honderden meters.

Thaise_geluksballo_1118739h.jpg

*bron,tubantia.nl

als er verbod op deze ballon wordt ingesteld zou ik daar niet rouwig om zijn .
want in tegenstelling tot een vuurpijl is als je hem los laat een ongeleidt projecktiel

Dat is een vuurpijl anders ook hoor. is een van de gevaarlijkste stukken vuurwerk ook in mijn ogen

Dat is een vuurpijl anders ook hoor. is een van de gevaarlijkste stukken vuurwerk ook in mijn ogen

ja oke maar toch zit er een groot verschil tussen bijde .
als je een vuurpijl onder de juiste hoek zet gaat jij recht omhoog .
en zo n ballon wordt met de wind mee gevoert

de wind heeft minder effect op een vuurpijl dan zo'n ballon. Maar je moet alleen goed opletten wanneer en waar je ze afsteekt. Dan zijn ze vrijwel niet gevaarlijk.
Als het stormt met oud en nieuw heb je ook nog mensen die vuurpijlen afschieten, is ook niet verstandig.

Back
Bovenaan