[TEST] Draaitol test

JulianH

Banned
Hi,

Naast de rotjes en babypijlen test nu de grondbloemen test!

Deze test is als volgt gedaan, de grondbloemen werden op een asvalt weg neergelegd en toen aangestoken met een aansteeklont.
Er is geteld met een iPhone 4, met de stopwatch app van The App Gate Inc.
Per seconde draaitijd krijgt de tol 2.00 punt, als het kruit goed zit en niet slecht afgewerkt komt er nog eens maximaal 0.50 punt bij en maximaal 1.00 punt als het de prijs van €1,- per 20 zit of goedkoper en maximaal - 1.00 punt als ze veel te duur zijn. Van elk merk zijn er 5 getest en er is een gemiddelde genomen, dit op de zekerheid van de test te garanderen!

Doe er je voordeel mee!

1. Grondbloem | Schuurmans vuurwerk | 36 stuks voor €1,49 | 2.18 sec brandtijd
Draaitijd: 4,36 punt
Afwerking: 0.30 punt
Prijs: 0.82 punt

Totaal: 5,48 punt

2. Wondertollen | Wolff | 36 stuks voor €1,49 | 2.03 sec brandtijd
Draaitijd: 4,06 punt
Afwerking: 0.10 punt
Prijs: 0.82 punt

Totaal: 5,00 punt

3. Grondbloemen | LIDL/GBV-WECO | 20 stuks voor €0,99 | 1.89 sec brandtijd
Draaitijd: 3,78 punt
Afwerking: 0.10 punt
Prijs: 1.00 punt

Totaal: 4,88 punt

4. Twister met Crackling | GBV-WECO | 20 stuks voor €2,49 | 2.37 sec brandtijd
Draaitijd: 4,74 punt
Afwerking: 0.50 punt
Prijs: - 1.00 punt

Totaal: 4,24 punt

5. Wondertol | Broekhoff vuurwerk | 20 stuks voor €1,49 | 1.53 sec brandtijd
Draaitijd: 3,06 punt
Afwerking: 0.40 punt
Prijs: 0.48 punt

Totaal: 3,94 punt

Vele merken draaien minder dan 1.50 seconden, koop dus voor qualiteit alleen deze merken!

Laatst bewerkt:
Kijk dit is nou goed marktonderzoek! Altijd al willen weten eigenlijk.
Nu is 2 seconden nog erg kort, vroeger branden ze wel 6-7 seconden per tol en soms zelfs nog langer.

Inderdaad. Maar nu vallen ze onder kindervuurwerk, en vroeger niet. Heeft er denk ik ook wel mee te maken.

LIDL grondbloemen waren trouwena van GBV-Weco en hadden er maar 20 in een pakje. Geen 40.

Overigens zijn de Silber Wirbels van Zena gevaarlijk, die schieten op het laatst weg.

De Lidl grondbloemen, van GBV-Weco werden per 20 en per 40 verkocht! In de meeste grondbloemen van GBV-Weco zit 1,7 gram. Ook in die wat met oud & nieuw en door het jaar worden verkocht :wink:

Ze passen het gewoon aan en gaan niet voor oud & nieuw speciale maken. Nee ook de Happiness fontijnen zijn categorie 1, maar hier is alleen een fontijntje van over gebleven de fluit en mini mine is weg. Maar nu wijk ik af...

Het komt er op neer dat grondbloemen ook slechter gaan worden...

Laatst bewerkt:
De weco grondtollen vielen mij enigszins tegen, deze had ik ook bij de Lidl gekocht. De duur is wel erg kort, maar het blijft een categorie 1 product en dat maakt het wel weer erg interessant!

Ik had dit jaar die van Katan , dat was echt bagger , je had geluk als die überhaupt ronddraaide.

Die draaien 0.49 seconden, 2 van de 5 draaide überhaupt, de afwerking was bagger dus 0 punten en ook nog te duur, 0.20 punt erbei.
Hij kwam uit op slechts 1.18 punt...

2013499253228258.jpgGround-Bloom-Flowers-Fireworks-0901-.jpg
ik ben opzoek naar deze grondbloemen, bovenste pakje op het plaatje,
laatste keer dat ik ze hier in de buurt zag is 2 jaar geleden,
ze zaten toen per 40 of 50 verpakt..
kunnen jullie me helpen ?

Back
Bovenaan