-Ghost-
VWC lid
Zo een aanvraagproces verloopt meestal traag. De officier van justitie gaat niet al zijn werk opzij leggen vanwege een vermoedelijke opslag van vuurwerk. Denk dat een spoedaanvraag alleen gedaan kan worden bij ernstige gevallen zoals terrorisme etc.
Pas op, vergis je hier niet in man. Dat papiertje hebben ze met 20 minuten geregeld. Een hulpofficier mag deze al vrij geven. Nederland is een van de weinige landen in Europa waar de opsporingsdiensten in feite zichzelf toestemming kunnen geven om bij jou naar binnen te mogen. Twee jaar geleden heeft de Nederlandse staat vanwege dit feit nog op haar flikker gehad van de EU, echter is er tot heden nog niets veranderd.
Het probleem is dat vuurwerk word gezien als een grote dreiging. Onze opsporingsdiensten overdrijven de gevaren van vuurwerk enorm en kunnen zo door een simpele foto al toestemming krijgen om bij jou binnen te komen.
Er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die niet thuis waren op het moment dat de politie langs kwam waarbij ze toen de voordeur geforceerd hebben en het huis doorzocht hebben.
Ik baal er enorm van en ik vind het erg jammer waar we naartoe gaan in ons land. Vroeger stonden er op AVP foto's van kartonnen shells en 100shots blokken, vandaag alleen al zijn er drie mensen van ons opgepakt die enkel legaal vuurwerk hadden.
Ik raad iedereen aan om geen collectie fotos meer te plaatsen waarop duidelijk te zien is dat je meer dan 25kg hebt. Laat je oud&nieuw niet verzieken door een agent die een wit voetje wilt halen bij z'n baas en ziet dat jij meer dan 25kg hebt staan.