Taakstraf voor kwijtraken lawinepijl

Mauser

VWC lid
Taakstraf voor kwijtraken lawinepijl

De man die tijdens een voetbalwedstrijd een lawinepijl kwijtraakte die later afging in de handen van een 12-jarige jongetje heeft 240 uur taakstraf gekregen. Ook moet hij het slachtoffertje 10.000 euro schadevergoeding betalen. Dat heeft de Rotterdamse rechtbank vandaag bepaald.

De 48-jarige man nam de illegale vuurpijl mee naar de wedstrijd De Zwaluwen – Excelsior van 1 oktober, maar verloor deze. Een groep kinderen vond de pijl en dachten dat het een rookfakkel was, waarop ze hem verkeerd afstaken. Hij ontplofte in de rechterhand van het jongetje, die het grootste gedeelte van zijn hand verloor. Een andere jongen raakte ook gewond. Als de jongen meer schadevergoeding wil kan hij nog naar de civiele rechter stappen.

Bron

Naar en bizar verhaal, jochie getekend voor het leven door een onbenul dat zijn illegale vuurwerk kwijtraakt op een plek waar het totaal niet hoort te zijn.. Treurig, hopelijkt komt het jochie er bovenop!

Een rookfakkel... En hoe komen ze aan die aansteker? En als die afgaat, is er een stijglading, laat je hem dan niet automatisch los en vliegt hij dan weg o.i.d.?

Trouwens ik zeg niet dat ik het niet erg vind, of dat die man die zulke troep meeneemt echt totaal gestoord is, en ik hoop dat het ook goed komt met dat jongetje, maar een klein beetje onrealistisch toch...

Back
Bovenaan