Taakstraf voor illegaal vuurwerk

ylke

VWC lid
Een 27-jarige man uit Wieringerwerf is door de economische politierechter in Alkmaar veroordeeld tot een taakstraf van 80 uur, waarvan 20 uur voorwaardelijk.

Hij heeft in december 2010 illegaal vuurwerk aan vrienden laten zien, waarbij een zogenaamde cobra voortijdig ontplofte. Hierbij werd een man uit Barsingerhorn zo zwaar gewond dat hij 3 vingers moet missen.

Het vuurwerk werd meegebracht door de man uit Wieringerwerf. Hij ging met zijn auto een vriend ophalen die een feestje vierde in een kantine bij een bedrijf in Anna Paulowna. Toen hij binnen stapte liet hij vuurwerk zien aan de ongeveer acht aanwezigen. Eén van hen, de 35-jarige man uit Barsingerhorn, kreeg het vuurwerk in handen. Het ging om een illegale Cobra zes (C6) uit België.

Toen de eigenaar riep dat het om zeer gevaarlijk vuurwerk ging rende het slachtoffer er mee weg. Voordat hij een raam kon openen kwam het in zijn hand tot ontploffing. De man raakte daarbij ernstig gewond. De ruit sneuvelde. Hij mist de drie middelste vingers van zijn rechterhand en moest met spoed worden opgenomen in het ziekenhuis.

De Wieringerwerver had in zijn auto nog meer verboden vuurwerk liggen waaronder drie pakjes C6, een 100.000-klapper en 20 lawinepijlen.

Bron

Bha bha een c6 uit België natuurlijk.

Dat blijkt maar weer hoe goed onze media is, en dat vuurwerk kan ontploffen bij het laten zien is ook al een vreemd verhaal en buiten dat vind ik de straf weer behoorlijk mild als je kijkt naar andere zaken en wat hier is gebeurt en wat er nog allemaal in de auto lag.

zelfde doen als in het buitenland... jij 3 vingers van iemand afgepakt? Bij jouw ook 3 vingers eraf, is toch gewoon iemand gehandicept maken??

Ik weet niet op wie ik bozer ben de schrijver van het stukje of de plaatser ik word hier zo moe van c6 uit belgie PLEUR nou eens op man.

Dat blijkt maar weer hoe goed onze media is, en dat vuurwerk kan ontploffen bij het laten zien is ook al een vreemd verhaal en buiten dat vind ik de straf weer behoorlijk mild als je kijkt naar andere zaken en wat hier is gebeurt en wat er nog allemaal in de auto lag.

Natuurlijk Torr maar wat denk ik ook mee speeld en wel zeker weet eigenlijk is dat het gepleegde feit al ruim 3 jaar geleden is en men dan vaak toch een stuk milder is met straffen heb dit zelf ook indirect mee gemaakt.
Maar wat betreft dit bericht echt wat is nederland dan toch ook een enorm *** land zeg.

Ik vind het maar een vreemd verhaal, natuurlijk cobra 6 uit België?? Wat maar weer eens laat zien hoe slecht de media is geïnformeerd. En hoe is het vuurwerk nou tot ontploffing gekomen?

Ik weet niet op wie ik bozer ben de schrijver van het stukje of de plaatser ik word hier zo moe van c6 uit belgie PLEUR nou eens op man.

Eerder 3 vingertopjes missen van een Cobra 6? Vind het een raar verhaal, ook dat het in eens aangaat.

"Het is illegaal en begint in eens te rennen en gooit het weg en net dan ontploft het"

Kan een mooie anti vuurwerkreclame zijn van de overheid. Maar met rechtzaken moet je toch dingen onder een eed verklaren? Eigenlijk moeten wij deze jongens eens aanklagen dat ze niet de waarheid gesproken hebben. A. is Cobra 6 uit België.

Liegen tegen een rechter....

Ik vind het maar een vreemd verhaal, natuurlijk cobra 6 uit België?? Wat maar weer eens laat zien hoe slecht de media is geïnformeerd. En hoe is het vuurwerk nou tot ontploffing gekomen?

Als dit in de rechtbank door de verdachten gezegd wordt en niet nagekeken. En misschien klopt het wel dat het onder de toonbank verkocht werd maar dat geloof ik ook niet zo.

Ik geloof er niks van dat het zomaar" in zn hand ontplofte, alleen al omdat er op sommige soorten knallers staat "schudden voor gebruik" bijv: big boy en megatron

Jongens ik weet niet maar die c6 worden overal aangeboden zowel in NL BE DE dus waarom zou hij ze niet gekocht kunnen hebben in België.Hij had ook kunnen zeggen gekocht in Nederland alleen had hij dan ook zijn verkoop adres moeten geven,nu niet want België staat bekent om gevaarlijk illegaal vuurwerk dus word er verder niets meer gevraagd.

Voor de rest denk ik dat die gene die dit stuk geschreven heeft in de rechtbank in slaap is gevallen en het stukje heeft gemist dat die c6 binnen in huis is aangestoken en dat hij toen zo snel mogelijk uit het raam wilden gooien maar blijkbaar niet snel genoeg was.

Ik het zo vreemd helemaal niet dat er C6 uit België staat. Oke er zullen veel mensen zijn die bij het lezen van het artikel denken dat deze in een vuurwerkwinkel uit België is gekocht, maar dat staat er niet. In België is er ook een zwarte markt en ik heb me laten vertalen dat grensplaatsen in België juist hét terrein zijn van handelaren uit Nederland. Doordat de straffen dan minder zijn als ze gepakt worden in België ofzo??? Conclusie: helemaal niet gek dat de c6 uit België komt via de zwarte markt.

Ik het zo vreemd helemaal niet dat er C6 uit België staat. Oke er zullen veel mensen zijn die bij het lezen van het artikel denken dat deze in een vuurwerkwinkel uit België is gekocht, maar dat staat er niet. In België is er ook een zwarte markt en ik heb me laten vertalen dat grensplaatsen in België juist hét terrein zijn van handelaren uit Nederland. Doordat de straffen dan minder zijn als ze gepakt worden in België ofzo??? Conclusie: helemaal niet gek dat de c6 uit België komt via de zwarte markt.
niet vreemd? Nou ik vind het wel vreemd de onwetende vuurwerk hater zal zeggen zie je nou wel al het illegale spul komt uit belgie, ze weten donders goed dat ze hiermee een mes steken in de rug van de mooie goede belgische vuurwerkwinkels die niks te maken hebben met cobra's of duits up shit etc.
sorry mods voor het oftopic gedeelte maar ik kan er niet meer tegen dat als men(media)ergens over schrijft men het toch nodig vind om toch belgie erbij te betrekken omdat hun nou eenmaal een doorn in het oog is van de nederlandse overheid bah .

In een opslag plaats in België 2012.
Stonden meer als 100 kartonnen C6 opgeslagen.
Plus de rest van alle andere opslag plaatsen in België waar illegaal vuurwerk lag of is opgeslagen.

In België kan je beter je illegaal vuurwerk opslaan dan als in Nederland.
Pak kans is er minder en de straffen zijn er lager.

In een opslag plaats in België 2012.
Stonden meer als 100 kartonnen C6 opgeslagen.
Plus de rest van alle andere opslag plaatsen in België waar illegaal vuurwerk lag of is opgeslagen.

In België kan je beter je illegaal vuurwerk opslaan dan als in Nederland.
Pak kans is er minder en de straffen zijn er lager.

Hoezo minder pak kans bedoel je in het algemeen? Of heb je het over internet bestellingen? Of gewoon in het algemeen, ik had de indruk dat de politie in belgie ook niet stilzat.

Dit is even aan de mods ik liet mij even afleiden van de topic start indien nodig mag mijn post weg hoor:bye:

Als je consumenten vuurwerk koopt in België b.v bij Zena of zo kan je dat ook beter in België opslaan.
Het zelfde gaat voor vuurwerk uit Polen of zo De lova rana, shells, cakes etc...
Hoe het precies in elkaar zit geen idee, maar de pak kans en vervolging zou minder in België zijn voor dat soort vuurwerk.

Back
Bovenaan