Taakstraf geeist voor illegaal vuurwerk

ylke

VWC lid
Tegen twee 23-jarige jongens is voor de rechtbank een taakstraf van 240 uur geëist. De twee hadden in 2014 180 kilo illegaal vuurwerk opgeslagen in een schuur in Hoensbroek. Verder eiste het OM zes maanden voorwaardelijke celstraf met een proeftijd van drie jaar. Het vuurwerk lag een paar maanden in het schuurtje van de oma van één van de verdachten. Oma wist dat het vuurwerk er lag, maar had geen idee dat het om gevaarlijk mortierbommen, cobra's en lawinepijlen ging. Tegenover de rechtbank verklaarden de jongens dat ze van plan waren het vuurwerk te verkopen. De rechtbank doet over twee weken uitspraak.

Bron

180kg zit ze zo aan joh

Uiteraard niet wanneer het om lawinepijlen, cobra's en ander knalmeuk gaat. Als ik het goed begrijp weegt een cobra 6 bruto circa 75 gram. Bij 180 kilo gaat het dan om 2400 Cobra 6'en. Uiteraard hadden de veroordeelden niet alleen Cobra's, maar aan illegaal knalspul zijn het zeker geen misselijke aantallen.

Uiteraard niet wanneer het om lawinepijlen, cobra's en ander knalmeuk gaat. Als ik het goed begrijp weegt een cobra 6 bruto circa 75 gram. Bij 180 kilo gaat het dan om 2400 Cobra 6'en. Uiteraard hadden de veroordeelden niet alleen Cobra's, maar aan illegaal knalspul zijn het zeker geen misselijke aantallen.

300 Cobra's, 83 lawinepijlen en 242 shells.

Shells dus grotendeels verantwoordelijk voor het gewicht. Cobra's en pijlen schat ik in op circa 30 kilo. 150 kilo aan shells, ik gok 4-5 inch. Straatwaarde in totaal, 8.000-12.000 euro gok ik zo. Dan komt het natuurlijk ook niet geloofwaardig over dat 2 23-jarigen dat even voor de lol ophoesten om met oudjaar weg te stoken.

Shells dus grotendeels verantwoordelijk voor het gewicht. Cobra's en pijlen schat ik in op circa 30 kilo. 150 kilo aan shells, ik gok 4-5 inch. Straatwaarde in totaal, 8.000-12.000 euro gok ik zo. Dan komt het natuurlijk ook niet geloofwaardig over dat 2 23-jarigen dat even voor de lol ophoesten om met oudjaar weg te stoken.

Volgens internet hadden ze deze partij naar eigen zeggen in België gekocht voor € 2500,-
Ik weet dat er hier geen prijzen worden besproken maar de getallen die je noemt klinken erg hoog.

Zo te horen heb jij niet zoveel verstand van de straat waarde van illegaal vuurwerk :bonk:

Back
Bovenaan