Supporterstrein FC Twente bekogeld met vuurwerk

Starburst

VWC lid
De Supporterstrein van FC Twente is voorafgaand aan het bekerduel met Feyenoord door aanhangers van de Rotterdamse club bekogeld met vuurwerk. Tientallen Feyenoord supporters konden in de buurt van de twentse supporterstrein komen. Ook tijdens de wedstrijd werd veel vuurwerk door de Feyenoord aanhang afgestoken en op het veld gegooid. Rond het stadion maar ook elders in de stad werden 35 Feyenoord-supporters opgepakt. Onder meer voor openlijke geweldpleging, het beledigen van politiemensen en het in bezit hebben van drugs.

Lekker optreden vande Politie dan ...

Benieuwd naar Feyenoord trouwens. Die hadden een hoop vuurwerk tijdens de match en dat mag niet. NAC Breda kreeg voor hetzelfde 1 match zonder supporters. En nou is het niet omdat ik een Ajacied ben:p , Maar eerlijk zou dan zijn dat feyenoord dezelfde straf krijgt. Maar mss werkt dit ook wel via eerdere waarschuwingen of iets dergelijks. Iemand die dat weet ?

:bye:

Ben ik het mee eens. Maar hoop toch op supporters als Ajax vanavond wint, gaat toch om die sfeer.

Inderdaad ilvan ik ben het helemaal met je eens.Ben zelf een nac fan en wij kregen na de bekerwedstrijd tegen groningen een wedstrijd zonder publiek voor het afsteken van fakkels.

Heb daarna nog vaak zat gezien dat er bij wedstrijden van twente, ajax, az enz fakkels werden afgestoken. Dit bleef allemaal onbestrafd. Erg triest van de knvb. Ze zouden daar een lijn in moeten trekken.

Ik ben een feyenoorder en ik vond de sfeer actie geweldig alleen het vervolg ervan dat op het veld gooien zo hekel aan.

Kwamen flinke knallen voorbij. Rond half 8 echt een flinke dreun rond het uitvak. Vond de sfeeractie in de 12e minuut leuk, maar jammer dat er dan weer supporters zijn die het op het veld moeten gooien. Zal de KNVB wel weer een boete voor gaan geven.

Nou reken er maar niet op dat dit voor de finale zal zijn. :D
Lijkt me voor de knvb ook niet heel verstandig om te doen trouwens aangezien dit in de Kuip zal zijn, ben btw wel benieuwd...zal namelijk een beste finale worden en sowieso met gescheiden vakken lijkt me...

Inmiddels lijkt het nu rond te zijn. De KNVB wil van zowel Feyenoord als Ajax evenveel supporters in de kuip toelaten. Het betreft hier 15.000 man per club. De overige plaatsten gaan naar sponsors etc.

De supporters van Ajax worden in Amsterdam wss al gecontroleerd, en gaan onder begeleiding van een speciale voetbal-politie team richting Rotterdam.

Goede oplossing in mij ogen. Voetbal is niks zonder supporters. En beide clubs verdienen evenveel steun.

Of het duel met vuurwerk tijdens Feyenoord - FC Twente nog een staartje krijgt voor Feyenoord is nog niet bekend. Vooralsnog geen berichten over een evt. straf of iets dergelijks.

De discussie over welke club moet winnen / de beste is, gaan we hier niet aan!!

Helemaal mee eens.

Inmiddels lijkt er een nieuwe compromis te zijn. Ajax krijgt 12.000 kaarten. De Supporters moeten zich dan goed gedragen tijdens de rit naar Rotterdam. Feyenoord lijkt er ook 12.000 te krijgen.

Tot nu toe is het afwachten. Officiële berichtgeving is er nog niet.

Benieuwd hoe het dan toegezien wordt op vuurwerk. Wordt normalitair simpel meegesmokkeld. Benieuwd hoe dat nu gaat met al die controles. We shall see.

KNVB ziet trouwens ook als optie 2 wedstrijden. De winnaar over twee duels pakt de beker. Dan kan er uit en thuis worden gespeeld, en hoeven supporters niet te reizen. Echter is het de vraag of de gemeentes zich hierin kunnen vinden.

sorry hoor, maar ik vind en dat is mijn mening dat er op een normale manier en leuke manier van de bekerfinale genoten moet worden.

en laten we eerlijk zijn het is niet te controleren over het mee smokkelen van vuurwerk het stadion in.

laten de supporters zich nou maar gedragen, en optie twee lijkt mij ook wel goed alleen heb je geen beide supporterkampen voor de sfeer.

Word 1 bende kan ik je nu al zeggen. Heel triest maar het gaat wel gebeuren let op mijn woorden.

Zoals het er nu naar uit ziet zal de reis zonder problemen gaan. Alles gaat onder veel politie begeleiding. Verder komen er denk ik ook van die zeecontainers als afscheiding.

Tijdens me match kan het wel een rotzooi wezen. Er zal geprobeerd worden vele vuurwerk mee te smokkelen dnek ik. Ik herinner me de finale van Ajax tegen AZ nog. Heel veel rookbommen toen.

Ik ben benieuwd ...

Ik wilde hier eigenlijk niet reageren aangezien de laatste berichten helemaal niet over vuurwerk gaan, maar toch maar een reactie aangezien er sommigen hier mijns inziens behoorlijk naief zijn.
Het is namelijk allang bewezen dat een politiebegeleiding niet afdoende is en dat er straks zeecontainers staan is leuk, maar wie zegt dat iedereen zich vrolijk laten begeleiden en niet op eigen vervoer komt, wel of niet in het bezit van een toegangsbewijs ?

Back
Bovenaan