Supersnelrecht Oud en Nieuw-zaken

Torrr

VWC lid
Toegevoegd: maandag 3 jan 2011, 04:19
Update: maandag 3 jan 2011, 07:47

Tientallen mensen die tijdens Oud en Nieuw zijn opgepakt, staan vandaag voor de rechter in supersnelrechtzittingen. In zes steden worden vandaag in totaal 27 zaken behandeld.

Het Openbaar Ministerie begon in 2008 met dit lik-op-stukbeleid. Daarmee wordt duidelijk gemaakt dat het aanrichten van vernielingen en het gebruik van geweld tijdens de jaarwisseling niet worden getolereerd.

Als een verdachte wordt veroordeeld, moet hij ook direct zijn straf uitzitten. Daarnaast zal het OM hogere straffen eisen dan gebruikelijk. Bij geweld tegen hulpverleners ligt die eis 200 procent hoger.

"Oud en Nieuw zou een feest moeten zijn in de stad" zegt persofficier Petra Willemsen van het OM in Den Haag. "We doen er alles aan om te voorkomen dat het uit de hand loopt. We hopen dat dit een van de maatregelen kan zijn met een preventieve werking."

Bron :
http://nos.nl/artikel/208993-supersnelrecht-oud-en-nieuwzaken.html

Dat is een goede maatregel. Gewoon degene die de daad begaan heeft snel en meteen straffen. Nu hopen dat andere mensen hieraan terug denken voordat zij zelf de fout in gaan.

Ik hoor net op de radio dat een vent 80uur taakstraf heeft gekregen omdat die een fles naar de ME gooide...

Ik hoor net op de radio dat een vent 80uur taakstraf heeft gekregen omdat die een fles naar de ME gooide...

Sorry hoor, maar wat is je standpunt bij deze dan?

Van mij had hij ook 300 uur taakstraf mogen krijgen, die gasten zorgen toch wel voor je veiligheid.

Sorry hoor, maar wat is je standpunt bij deze dan?

Van mij had hij ook 300 uur taakstraf mogen krijgen, die gasten zorgen toch wel voor je veiligheid.

Ik neem aan dat hij dat ook ermee bedoelt te zeggen.
Ik vind het zelf ook belachelijk, als je een paar honderd kilo vuurwerk in je bezit hebt moet je gelijk 200+ uur taakstraf en voorwaardelijk en een fles gooien naar een andere persoon "maar" 80 uur.

Gelijk in hoger beroep gaan. 80 uur voor het gooien van een fles is veel te veel.

Ajax hooligans die tig politiebussen hebben gesloopt een aantal jaar terug kregen ook 80 uurtjes. Dan vind ik dit in geen verhouding staan. Dat zal de advocaat normaal gesproken ook aan moeten kunnen voeren. Door het snelrecht wordt een fatsoenlijke rechtzaak echter onmogelijk gemaakt. Alleen daarom al moet je in hoger beroep gaan lijkt mij.

Sorry hoor nou is het natuurlijk niet goed te praten dat politie agenten aangevallen,geslagen of verminkt worden.

Maar zorgen voor onze veiligheid??? Waar zijn ze als je ze echt nodig hebt?
Sorry meneer maar we hebben te weinig mankracht dat is de zin die zoveel mensen te horen krijgen als je belt.

Maar als ze boetes uit kunnen delen of er geld te verdienen valt dan zijn ze er als de kippen bij.
Nee mijn respect voor de politie is de laatste jaren ver gedaald.

De buurman van een maat van me is agent en stond afgelopen jaarwisseling gewoon met cobra 6 buiten. Die hadden ze binnen het corps verdeeld werd er gezegd.
Maar als wij er mee gepakt worden krijgen we een 100den of misschien wel 1000den euro's boete. Of nog erger een paar jaar gevangenisstraf.

Sterker nog deze man haalde het zelfs in zijn botten hoofd om de potten gewoon schuin in de straat te zetten. Waardoor de vriendin van me maat moest rennen omdat de schoten alle kanten op gingen.
En dat zijn dan agenten die volgens jou voor onze veiligheid moeten zorgen!!

Sorry hoor nou is het natuurlijk niet goed te praten dat politie agenten aangevallen,geslagen of verminkt worden.

Maar zorgen voor onze veiligheid??? Waar zijn ze als je ze echt nodig hebt?
Sorry meneer maar we hebben te weinig mankracht dat is de zin die zoveel mensen te horen krijgen als je belt.

Maar als ze boetes uit kunnen delen of er geld te verdienen valt dan zijn ze er als de kippen bij.
Nee mijn respect voor de politie is de laatste jaren ver gedaald.

De buurman van een maat van me is agent en stond afgelopen jaarwisseling gewoon met cobra 6 buiten. Die hadden ze binnen het corps verdeeld werd er gezegd.
Maar als wij er mee gepakt worden krijgen we een 100den of misschien wel 1000den euro's boete. Of nog erger een paar jaar gevangenisstraf.

Sterker nog deze man haalde het zelfs in zijn botten hoofd om de potten gewoon schuin in de straat te zetten. Waardoor de vriendin van me maat moest rennen omdat de schoten alle kanten op gingen.
En dat zijn dan agenten die volgens jou voor onze veiligheid moeten zorgen!!

Sorry hoor, maar stel dat je verhaal klopt... Wat dan nog?

De politie heeft mij en iedereen om mij heen genoeg geholpen, tuurlijk zitten er weleens rotte appels tussen die door de keuring heen glippen, maar generaliseer de agenten daar alsjeblieft niet door.
De politie is een team van hulpverleners, mensen die zorgen voor jouw en mijn veiligheid. Als je een fles naar iemand gooit vind ik dat gewoon poging tot (zware) mishandeling. Klaar PUNT.

80 uur mag deze verdachte nog in zijn handjes wrijven.

Ik vind dat dennis-pyro en mollyman allebei kernen van waarheid hebben.

Ik zelf vind dat op oud en nieuw, een traditionele feestdag net zoals andere, de straf inderdaad hoger mag dan op een 'normale dag'. Het heeft uiteindelijk geholpen dus ik vind het een positieve aanpak! De schade was van 12 miljoen ( vorig jaar ) naar 10 miljoen gegaan, dus 16,7% terug.

Back
Bovenaan