Strengere controle op illegaal afgestoken vuurwerk in Ede.

densta

VWC lid
EDE - Edenaren die tijdens de komende jaarwisseling illegaal vuurwerk afsteken of vuurwerk afsteken op momenten dat het niet mag, hebben de komende jaarwisseling een grotere kans betrapt te worden.

De afdeling Toezicht en vermoedelijk ook de politie zullen op 31 december en 1 januari extra aandacht geven aan het illegaal afsteken van vuurwerk en de overlast die dat veroorzaakt.

4JWc6D.jpg

Vragen
Dat zegt de Edese burgemeester Cees van der Knaap de gemeenteraad toe na vragen van de SGP over dit onderwerp.

Vanaf de komende jaarwisseling is de periode dat particulieren vuurwerk mogen afsteken landelijk ingeperkt. Het mag alleen nog van 31 december 18 uur tot 02 uur in de nacht van 1 januari.

Carbidschieten
Overigens hebben de nieuwe vuurwerkregels geen invloed op het carbidschieten, wat volgens Van der Knaap ook een traditie is.

Bron:http://www.gelderlander.nl/regio/de...illegaal-afgestoken-vuurwerk-in-ede-1.4574206

Wat een gel*l paniek zaaien,en dan die laatste zin carbid schieten heeft geen invloed is een traditie.En vuurwerk dan is dat geen traditie.

Juist heel goed hoor. En in de binnenstad van Ede wordt er zo weer 1 neergestoken maar daar hadden ze dan weer te weinig mankracht voor.

Prioriteiten stellen in dit land schijnt moeilijk te zijn

Tsjonge jonge het lijkt erop dat ze zich alleen maar met vuurwerk bezig houden al die gemeenten!!! Hebben ze nix anders te doen ofzo:devil::frusty:

Ede-Wageningen... Niet echt bepaald gemeenten die vuurwerk waarderen. Ik blijf het vreemd vinden dat Carbid wel wordt gedoogd maar vuurwerk niet, daar carbid ongeveer net zo hard - zo niet harder - knalt dan zwaar knalvuurwerk.

Ede-Wageningen... Niet echt bepaald gemeenten die vuurwerk waarderen. Ik blijf het vreemd vinden dat Carbid wel wordt gedoogd maar vuurwerk niet, daar carbid ongeveer net zo hard - zo niet harder - knalt dan zwaar knalvuurwerk.

Ik vraag me ook af in hoe verre de politie ingrijpt als er vuurwerk word afgestoken op plekken waar ook carbid word geschoten. Ik denk niet dat de stokers sympathiek zullen reageren en zich achter de oren zullen krabben.

om eerlijk te zijn vind ik dat alleen maar positief .
het is toch beetje een toefvlucht als je lekker van 10 tot 2 knallen wil .
als het blijkt dat we hier in de buurt gewoon met carbid mogen schieten zie je mij echt wel met de melk bus bezig hoor .
bovendien is het zo dat carbid schieten onder andere in het buiten gebied word toegestaan .
daar kan je weinig mensen tot last zijn lijkt mij .
wees toch blij dat er nog wat gedocht word anders krijg je wel een erg strenge bedoeling .

Jij zegt in het buiten gebied,maar dat is het gekken er aan dat hoeft dus niet. Ik heb het opgevraagd bij gemeente en politie en deze regels kreeg ik toe gestuurd.
•op een afstand van tenminste 50 meter van de woonbebouwing;
•op een afstand van tenminste 200 meter van inrichtingen voor de intramurale zorg;
•op een afstand van tenminste 200 meter van in gebruik zijnde voorzieningen voor het houden van dieren;
•in de tegengestelde richting van de dichts bijgelegen woonbebouwing;
•met minimaal een vrijschootsveld van 50 meter waarin tevens geen verharde openbare wegen en/of paden liggen.

Met andere woorden de grootste klets dat er maar vanaf 18:00 af aan gestookt mag worden,want ik denk dat ze meer last van carbid schieten ondervinden als van vuurwerk.

Jij zegt in het buiten gebied,maar dat is het gekken er aan dat hoeft dus niet. Ik heb het opgevraagd bij gemeente en politie en deze regels kreeg ik toe gestuurd.
•op een afstand van tenminste 50 meter van de woonbebouwing;
•op een afstand van tenminste 200 meter van inrichtingen voor de intramurale zorg;
•op een afstand van tenminste 200 meter van in gebruik zijnde voorzieningen voor het houden van dieren;
•in de tegengestelde richting van de dichts bijgelegen woonbebouwing;
•met minimaal een vrijschootsveld van 50 meter waarin tevens geen verharde openbare wegen en/of paden liggen.

Met andere woorden de grootste klets dat er maar vanaf 18:00 af aan gestookt mag worden,want ik denk dat ze meer last van carbid schieten ondervinden als van vuurwerk.

die regels die je daar op noemt heb ik niet in acht genomen .
het was maar een voorbeeld .
verder kan ik jou verhaal best voorstelbaar zijn hoor .
ik weet verder ook niet hoe het exact gaat lopen .
het is maar net hoe je de zin Overigens hebben de nieuwe vuurwerkregels geen invloed op het carbidschieten opvatten moet .
betekend dat het alleen maar gaat om de daarvoor bestemde locaties het aantal liters etc etc
of tijden en locaties .
mij leek het logies dat ze in de buiten gebieden wel een oogje toe zouden knijpen .
maar goed ik weet verder ook niet hoe het er allemaal uit komt te zien .
ik denk dat in dit geval het beste is om ff door te vragen .
want ik kan me goed voorstellen dat het zo allemaal onduidelijk geworden is .
stiekem hoop ik wel dat je met carbid om 10 uur beginnen mag .

Wat is dit nou weer voor iets belachelijks
???!!!Vuurwerk wordt altijd in een zwart licht gezet terwijl dat carbid ook de afgelopen jaren heel wat ongelukken heeft veroorzaakt!!! Het is alleen maar gezeik sinds Enschede!

die regels die je daar op noemt heb ik niet in acht genomen .
het was maar een voorbeeld .
verder kan ik jou verhaal best voorstelbaar zijn hoor .
ik weet verder ook niet hoe het exact gaat lopen .
het is maar net hoe je de zin Overigens hebben de nieuwe vuurwerkregels geen invloed op het carbidschieten opvatten moet .
betekend dat het alleen maar gaat om de daarvoor bestemde locaties het aantal liters etc etc
of tijden en locaties .
mij leek het logies dat ze in de buiten gebieden wel een oogje toe zouden knijpen .
maar goed ik weet verder ook niet hoe het er allemaal uit komt te zien .
ik denk dat in dit geval het beste is om ff door te vragen .
want ik kan me goed voorstellen dat het zo allemaal onduidelijk geworden is .
stiekem hoop ik wel dat je met carbid om 10 uur beginnen mag .

Als het goed is staat het in de APV van de gemeenten waar het mag en waar niet en of het mag. Bij ons stond er niks van in dus daarom ben ik gaan infomeren en zoeken naar iemand die het mij kon vertellen,heb het nu zwart op wit van de verantwoordelijke wethouder dus ik ga spullen aanschaffen om op 31 dec om 10uur te knallen,met een kopie op zak.Die gene die gestemd hebben voor een verbod zullen heimwee krijgen naar de rotjes en c6.

Persoonlijk ben ik wel klaar met al dat mediagel.l over vuurwerk.
Carbid wel vuurwerk niet. afsteektijden veranderd . een hoop azijngeziek om eigenlijk weinig.
Dit haalt wel het nieuws maar alle echte issues worden weggedaan als nietsbetekenende nieuwsfeiten.
Laat ze regels bedenken wat ze willen. wij als burgers mits met genoeg bepalen zelf wel wat we doen.
Dus waar ik ook zou wonen , bij mij gaat er gewoon lekker een rol voor de deur en wat blokjes de lucht in om 10 uur.Schi,t aan de overheid. ze kunnen toch geen land besturen dus in deze maatregel neem ik ze ook niet serieus.

Back
Bovenaan