Strafpetje als nieuw wapen in de strijd tegen vuurwerk

moontan

VWC lid
Strafpetje als nieuw wapen in de strijd tegen vuurwerk

GPD | Gepubliceerd op 11 december 2007, 22:23

Leeuwarden -
Een Leeuwarder raadslid heeft een maatregel bedacht in de strijd tegen vuurwerk, waarmee het mogelijk is twee vliegen in één klap te slaan. Wat de VVD’er Sieds Brouwer betreft, moeten jongeren die te vroeg vuurwerk afsteken voortaan de straten schoonmaken met op hun hoofd een pet met de opdrukt: Ik heb straf.
Toch valt te betwijfelen dat de Friese hoofdstad hierdoor straks minder last heeft van vroegtijdig geknal, terwijl tegelijkertijd de straten er na oud en nieuw weer netjes bijliggen met dank aan gepakte vuurwerkzondaars. De liberaal kreeg dinsdag voor zijn plan namelijk geen enkele bijval in de gemeenteraad. ”Middeleeuws”, sneerde de PvdA. ”Chinese toestanden”, vond Progressieve Aktie Leeuwarden/GroenLinks.

Brouwer lanceerde zijn plan voor een strafpetje omdat in Leeuwarden de afgelopen jaren op vele plekken aanzienlijke schade is aangericht door jongeren met zware vuurwerkbommen.

petje_459803c.jpg

bron:
http://www.dvhn.nl:80/nieuws/noorden/article2835860.ece

En dan continu een mannetje per gestrafde mee laten lopen om het te controleren???
Onhaalbaar naar mijn idee...

Maar alles om ze flink voor schut te zetten vooral de vandalen!!!

Hahaha Moontan, het is maar goed dat wij niet in Leeuwarden wonen, he? :D
Niet dat wij ooit vroegtijdig wat afsteken natuurlijk ... :angel:

Cameo

Denk dat dit alleen nog meer jongeren doet besluiten maar gewoon even de boete te betalen inplaats van de taakstraf:p.
Mij zul je echt nooit zien vegen, zeker niet met zo'n petje.

Haha ik zie het al voor me moontan aan het vegen terwijl iemand twintig jaar jonger in de gaten houdt of die zijn petje wel ophoudt hahahah :p

Maar wel de plannen van de PVV afkraken als die voor publieke vernedering kiezen.
Wat zou dat raadslid er van vinden als hij wordt gepakt voor fraude en ze hangen bij hem een bordje om zijn nek met de tekst: "ik heb fraude gepleegd met uw belastingcentjes?"

Ik vind dit ronduit walgelijk, mensen die vuurwerk afsteken openlijk vernederen en gasten die iemand beroven kunnen hun straf uitvoeren zonder dat iemand weet wat je gedaan hebt. Lijkt wel of de vuurwerkliefhebber minder rechten heeft dan een ander mens.

Laatst bewerkt:
Nou nou niet bepaald leuk om te horen. Ik steek ook vroegtijdig af!
nu zelfs, gisteren een prachtige tivolipijl afgestoken tijdens het voetballen!
Het gaat toch niet lukken, want wie gaat dat nu controleren. Wat die Friese liberaal wil is gewoon die gestrafte personen flink voorschut zetten.
Ik vind dat een beetje ***lig, alsof ze je willen pesten. de straten schoonmaken kan, maar dat hoeft niet met zon dom petje!

Laatst bewerkt:
Whuhahaha, mijn opa wil zo'n petje. Hij verzamelt petjes. Dam moet hij even zorgen dat hij gepakt wordt op het te vroeg afsteken van vuurwerk:D

Ik vindt het werkelijk een belachelijke vertoning :angry:
Als je gepakt bent met vuurwerk heb je je straf maar te respecteren, maar iemand een beetje voor schut laten lopen met zo'n petje doet mij denken aan de middeleeuwen.
Bind ze anders aan de schandpaal en laat eventuele gedupeerden ze met rotte eieren bekogelen.

Zal wel een behoorlijke conservatieve popi-jopie zijn die dit bedacht heeft.

ZO!!! :mad: (dat lucht op :))

Back
Bovenaan