'Stop met idiote vuurwerktraditie op Oud en Nieuw'

Het genarrel over een verbod blijft inderdaad erg lang doorgaan. Als er nu aan het einde van de rit als besluit komt dat er geen verbod komt, kunnen we daar wel weer een paar jaar op teren, en gaan misschien bij bepaalde boomknuffelaars (Rietveld en Bonte) is wat lampjes branden. Deze mensen zijn veelvuldig in de media, met de meest onzinnige verhalen en argumenten, als een verbod nu niet doorgaat kunnen die indirect afgedaan worden als leugens.

Vergeet het maar, dit gaat elk jaar terug komen, oa met dank aan youtube, de huidige media en wellicht een zeer mistige oud en nieuw, wat weer als dekmantel werkt voor idioten....:mad::mad::mad:

Vergeet het maar, dit gaat elk jaar terug komen, oa met dank aan youtube, de huidige media en wellicht een zeer mistige oud en nieuw, wat weer als dekmantel werkt voor idioten....:mad::mad::mad:
Bonte had vorig jaar aangegeven dat hij er geen heil in zag om zn campagne voort te zetten omdat er geen draagvlak was. Een jaar later ging hij gewoon weer verder. Kennelijk is er iets in zijn leven gebeurt waardoor hij zo'n diepe haat heeft jegens vuurwerk.

Bonte had vorig jaar aangegeven dat hij er geen heil in zag om zn campagne voort te zetten omdat er geen draagvlak was. Een jaar later ging hij gewoon weer verder. Kennelijk is er iets in zijn leven gebeurt waardoor hij zo'n diepe haat heeft jegens vuurwerk.

Nee hij moet gewoon de populaire jongen uit hangen anders knikkeren ze hem er uit natuurlijk.Beetje over de rug van anderen triest figuur dat het is.

Ik vind dat deze discusie veels te veel aandacht krijg.

Ik heb liever dat men een tegenactie start en daar al de energie in stoppen die onze hobby verdient.

gr

Ja die is niet zo moeilijk. Nadat duidelijk werd dat het burgerinitiatief niet door de tweedekamer behandeld zou worden heeft ie zich heel verstandig 2 jaartjes koest gehouden en plannetjes zitten broeden

Juist, als een vuurwerkverbod komt, is de discussie snel wegebt. Wij vormen maar een kleine groep ECHTE liefhebbers. Ook de zogenoemde BTW die de regering mis zal lopen? Peanuts, 16 miljoen euro....stelt niets voor. Al deze discussie door GL etc zijn inleidende beschietingen voor het grotere werk. Het is nu bijna eind april en nog steeds wordt er over vuurwerk gesproken en gepubliceerd. Dit is volgens mij een van de eerste jaren dat dat zo lang blijft aanhouden.......

ik heb soms het idee dat ze net zo lang door gaan met zeiken tot dat we zijn gestopt met tegengas geven .
ik krijg steeds vaker de neiging om die anti vuurwerk topics zoals deze links te laten liggen .
want uit eindelijk wil toch gewoon weer door gaan met je eigen leven .
deze discussie word idd ieder jaar scherper .
ik vraag me af wanneer die stopt en hoe die stopt .
zou dat gepaard gaan met rellen , een verbod, of dat alles zo blijft zoals het is .
misschien heeft dit helemaal geen toevoegende waarde maar dit wel mijn gevoel op dit moment .

Die Rietveld toch....
GroenLinks: Wietpas creëert alleen maar problemen
GroenLinks Den Haag vindt de invoering van de wietpas een beroerd idee. Het zal er voor zorgen dat de handel in softdrugs voor een groot deel zal verschuiven naar de illegaliteit. Zo valt de controle die nu nog mogelijk is weg, met alle gevolgen van dien voor de veiligheid in de wijken.
Vandaag is de wietpas ingevoerd in de drie zuidelijke provincies, de komende tijd zal de wietpas ook in de rest van Nederland verplicht worden. Door de invoering van de wietpas kunnen alleen Nederlanders met een registratie nog softdrugs kopen in coffeeshops.

De invoering van de wietpas is dus ook slecht voor de privacy van de bezoekers. Zij worden nu gedwongen zich bij elk bezoek te legitimeren. “De wietpas creëert alleen maar meer problemen en is ook nog eens een inbreuk op de privacy van bezoekers” aldus fractievoorzitter David Rietveld. “Wat ons betreft draaien we de invoering van de wietpas dan ook zo snel mogelijk weer terug”.
http://www.infothuis.tv/index.php?s=3&c=42861
Oh, ja als je dit zo gaat reguleren dat het in de buurt van een verbod komt dan kan het problemen opleveren voor de veiligheid..maar David, waarom ben je dan wel voorstander van het verbieden van vuurwerk wat precies dezelfde problemen oplevert?

ik heb soms het idee dat ze net zo lang door gaan met zeiken tot dat we zijn gestopt met tegengas geven .
ik krijg steeds vaker de neiging om die anti vuurwerk topics zoals deze links te laten liggen .
want uit eindelijk wil toch gewoon weer door gaan met je eigen leven .
deze discussie word idd ieder jaar scherper .
ik vraag me af wanneer die stopt en hoe die stopt .
zou dat gepaard gaan met rellen , een verbod, of dat alles zo blijft zoals het is .
misschien heeft dit helemaal geen toevoegende waarde maar dit wel mijn gevoel op dit moment .

de meeste hier hebben wel een beetje gelijk ,reageren verspilde moeite-ja mischien wel want de liefhebber word er negatief van als mensen aan je hobby zitten.en het gekke is dat mocht er een verbod komen het niet het vele praten van de k.ut sp ofzo is maar het laatste zetje zal worden gegeven door de brievenbus blazer en telefooncel vandaal.:bye:

ik vind het altijd wel goed om erover te hebben. zo verzin en krijg je steeds meer argumenten. als we stoppen met tegengas geven winnen de vuurwerkhaters misschien helemaal. en reken er maar niet op dat de vuurwerkhaters er mee stoppen!

ik vind het altijd wel goed om erover te hebben. zo verzin en krijg je steeds meer argumenten. als we stoppen met tegengas geven winnen de vuurwerkhaters misschien helemaal. en reken er maar niet op dat de vuurwerkhaters er mee stoppen!

maar het vervelende is ons tegen gas word niet door het grote publiek op gemerkt .
via internet word er zeker aan de weg getimmerd en er is wel een pooster aktie geweest .
maar dat hadden we niet bij 1 keer moeten laten .
je moet je verhaal er echt in drammen zoals dat anti vuurwerk kliekje dat doet

maar het vervelende is ons tegen gas word niet door het grote publiek op gemerkt .
via internet word er zeker aan de weg getimmerd en er is wel een pooster aktie geweest .
maar dat hadden we niet bij 1 keer moeten laten .
je moet je verhaal er echt in drammen zoals dat anti vuurwerk kliekje dat doet

Discussiëren en lezen wat andere mensen zeggen is heel belangrijk voor het vormen van een goed uit te leggen mening, dus laten we vooral doorgaan met het bespreken van de belachelijke onzin die de kranten ingeslingerd wordt, ook al leest verder niemand het. Het is heel leerzaam.

Klopt. We moeten kritisch zijn en alle informatie blijven bespreken, ook als het feiten zijn waar we zelf niet zo blij van worden.

Het grote probleem met ons tegengas zit 'm in de positie waarin je je bevind. Het stramien is telkens hetzelfde;

• Eerst komt er een persbericht of (al dan niet opgeklopt) nieuwsbericht ergens online of ter perse.
  • Vervolgens ontstaat een doorgaans negatieve en slecht onderbouwde reactiestroom van mensen die een stelling onderschrijven met voorbeelden, etc.
  • Tenslotte komen wij in het verweer in een poging enige rationaliteit en fundament in de discussie te brengen.

We zijn dus constant in het verweer, als een soort gedaagde die zich moet verdedigen. Die opzet deugt niet. Er ontstaat zo een beeld waarbij het lijkt alsof wij de veroorzakers en/of verantwoordelijken zijn voor al het vuurwerkgerelateerde leed. Onzin natuurlijk. Wij willen, net als mensen die niet van vuurwerk houden, dat misstanden en ongelukken zoveel mogelijk worden voorkomen. Onze emotionele verbondenheid met het onderwerp maakt dat we zelfs persoonlijk bij zouden willen dragen aan de verbetering van de situatie. Die insteek maakt ons echter wel kwetsbaar, want politici of andere stemmingmakers weten precies welke argumenten ze moeten benadrukken en welke ze moeten verzwijgen, om hun eigen positie te versterken.

Het tij keren
Wat nodig is om het tij te keren is een sterke stem vanuit de branche, waaruit maatschappelijke betrokkenheid wordt getoond en meegewerkt wordt aan oplossingen. Wat te denken van een krantenkop als;
"Vuurwerkimporteurs slaan de handen ineen om oogletsel drastisch te verminderen!"
Zomaar een voorbeeld, maar de betrokkenheid van de importeurs is direct duidelijk. Nu kunnen vuurwerkhaters reageren wat ze willen, maar de kern van het bericht is een positieve; het meehelpen oplossen van een maatschappelijk probleem.

We staan in die opzet veel sterker. Die kant moet het echt op als we iets willen bereiken. Voorwaarde is wel dat de importeurs zich in die hoedanigheid willen organiseren en profileren. E.e.a. uiteraard los van de commerciële belangen of concurrentie-geschillen die mogelijk bestaan. Gewoon samen op de bres voor de gemeenschappelijke boterham en onze gewaardeerde hobby.

Cameo

Laatst bewerkt:
maar dan licht het uit eindelijk wel bij de importeurs .
als die niet mee willen werken kunnen wij weinig beginnen .

Back
Bovenaan