stoken onder invloed

magnolia

VWC lid
we weten allemaal dat zeker de helft van ongelukken met vuurwerk door verkeerd gebruik of dronken schap / druksgebruik komt .
als je je vuurwerk wilt gaan afsteken ben jij ook die gene die een bepaalde verantwoording dracht .
nou heb ik drie vragen .
1 zou dit strafbaar moeten zijn
2 wat voor straf zou hier tegen over moeten staan.
3 zou dit wel haalbaar zijn .
4 of gaat dit te ver

:bye::bye:

1 Nee, iemand moet niet zwaarder gestraft worden als hij/zij dronken een ongeluk veroorzaakt. Dat persoon wordt toch sowieso al gestraft, dronken of niet. Gaat het om vandalisme/stunten, dan dient het ook niet te uit te maken of iemand dronken is of niet, dat persoon hoort ten aller tijden gestraft te worden.
2 Geen straf tenzij iets bewust gebeurt. Een ongeluk is een ongeluk.
3 Nee, genoeg mensen die een slokje drinken en wel fatsoenlijk om kunnen gaan met vuurwerk. En ook mensen die niet drinken kunnen schade veroorzaken dus dan gaat een verbod al niet eens op. Hoe dit ter plekke gecontroleerd moet worden is mij dan ook een raadsel.
4 Ik vind het te ver gaan, zat mensen kunnen wat drinken en normaal om gaan met vuurwerk. Ook genoeg mensen die niet drinken en zich goed kunnen misdragen. Alcoholgebruik vind ik niet altijd een goede graadmeter.

ik zeg hellemaal niet dat er zwaarder gestraft moet worden . :)
en ik zeg ook niet dronken dus ongelukken . maar de kans is groter dat er iets gebeurt :wink:

4 of gaat dit te ver

1: ik vind eigenlijk van wel! je bent met iets bezig wat gevaarlijke werking kan hebben! net als dronken autorijden dus....
2:Dat weet ik niet...
3:Haalbaar? hmm jah kijk het gaat een beetje ver om met oud en nieuw mensen te laten blazen maar in een rechtzaak met getuigen of onderzoek kan het wel haalbaar zijn. Of na een ongeluk dan kunnen ze het namelijk ook zien in je bloed.
4:Ik vind niet dat dit te ver gaat. Er zijn al genoeg debielen die met vuurwerk niet om kunnen gaan en veelste veel gekken die niet met alcohol om kunnen gaan. En die twee maken toch elk jaar weer een kruising!

Eigenlijk een goed onderzoek Magnolia !!!!

van mij mogen er hardere straffen uitgedeeld worden aan mensen die met oud en nieuw dronken vuurwerk afsteken. Ik erger me zowiezo al dood aan normale gangbare dingen in het leven die gebeuren zoals onverantwoord rijden en egoïstische mensen . Je ziet namelijk altijd dat het net weer een idioot is die nergens rekening mee houd en geen respect heeft voor anderen. Zulke mensen veroorzaken altijd ellende en denken er vaak nooit bij na. Die mensen komen ook in aanmerking voor dit en mogen terecht harder gestraft worden. Mij zul ja namelijk niet met m`n dronken kop iets zien afsteken!!!!!

Punt 3 vind ik het belangrijkste;
Nee, helaas is het niet haalbaar... en daarmee bedoel ik de uitvoering ervan.
Er is totaal geen capaciteit om een dergelijk "verbod" te handhaven.
Alle stokers laten blazen? En dan vooral 's avonds (omdat dan pas echt veel gedronken wordt).

Maar vind het an sich een goed idee.
Bezopen stoken is stukken gevaarlijker dan wanneer je je koppie erbij houdt!!
Achteraf zwaarder straffen indien alcohol in het spel geweest is moet dan wel weer kunnen.
Echter, prefentief te werk gaan is in deze totaal niet haalbaar (helaas).

4 of gaat dit te ver

1: Tja, strafbaar. Ik vind dat als je vuurwerk verkeerd gebruikt, dus met alcohol/drugs, vandalisme en op mensen of dieren gooit dat je dan hard moet worden aangepakt.
Flinke straffen uit delen aan mensen die dit doen.

2: Ten eerste lijkt mij een 'zwarte' lijst wel wat. Dus als iemand een strafbaar feit begaat dat die gene dan bij alle dealers in de computer komt te staan en zo geen vuurwerk meer kan kopen.
Een flinke geld boete, taakstraf erbij vind ik ook niet verkeerd.

3: Een flinke boete en taakstraf zijn zeker haalbaar, word ook al gedaan.
Of het lukt met dat systeem dat ze het niet meer kunnen kopen lijkt mij niet haalbaar.
Die gasten laten dan gewoon een ander het vuurwerk kopen, enzo kunnen ze alsnog hun ding doen wat ze willen.

Zwarte lijst zet ook geen zoden aan de dijk helaas.
Ten eerste, je 'hoeft' niet je NAW gegevens te geven als je vuurwerk haalt.
Ten tweede, wat je zelf al zegt, als ze het niet zelf halen zijn er 10 anderen die het voor hen halen.

Verkeerd gebruik (dmv alcohol, drugs, vandalisme) wordt nu alleen maar achteraf bestraft.
Ik dacht dat TS bedoelde dit preventief te gaan aanpakken. Dat zie ik als onhaalbaar.
Dat er achteraf hard gestraft moet worden ben ik het 200% mee eens.

we weten allemaal dat zeker de helft van ongelukken met vuurwerk door verkeerd gebruik of dronken schap / druksgebruik komt .
als je je vuurwerk wilt gaan afsteken ben jij ook die gene die een bepaalde verantwoording dracht .
nou heb ik drie vragen .
4 of gaat dit te ver

:bye::bye:
Ik twijfel over het strafbaar maken van het afsteken van vuurwerk onder invloed van drugs. Maar mocht er het een en ander mis gaan vind ik dat men wel zwaarder gestraft mag worden.
Controle op mensen die onder invloed vuurwerk afsteken is denk ik niet te doen, net als het afsteken van vuurwerk als er een verbod zou komen. Dit valt gewoonweg niet te controleren.

Back
Bovenaan