Sterke controle oudjaar in Ede

moontan

VWC lid
Sterke controle oudjaar in Ede
zaterdag 08 mei 2010 | 08:45

EDE - Vreugdevuren tijdens de jaarwisseling binnen de bebouwde kom van Ede zijn niet meer toegestaan. In het buitengebied worden afspraken gemaakt met de organisatoren van vreugdevuren met de eis dat het vuur én veilig én onschadelijk voor het milieu is.

Om problemen met vreugdevuren verder te voorkomen wordt al van tevoren onderzoek gedaan naar leveranciers van caravans en ander brandbaar materiaal, zodat dat van tevoren al tegengehouden kan worden. De bedoeling is dat er ook dit jaar weer een vliegtuig opstijgt om te controleren op vreugdevuren. Het Soembaplein en Rozenplein krijgen extra aandacht dit jaar. Anderhalf jaar geleden werd hier een agent mishandeld, afgelopen jaarwisseling was er een confrontatie tussen de politie en dertig jongeren, die brand stichtten, vernielingen pleegden, agenten bekogelden met vuurwerk en een politieauto beschadigden. Ook in Veldhuizen werden auto’s vernield. De gemeente denkt nog na over een campagne om inwoners te overtuigen hun geld niet aan vuurwerk, maar aan een goed doel te geven.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/devallei/6655653/Sterke-controle-oudjaar-in-Ede.ece

Dat de gemeente Ede strenger gaat controleren en optreden vind ik een goede en duidelijke zaak, maar dat ze een na gaan denken over een campagne om je geld aan een goed doel te schenken ipv het uit te geven aan vuurwerk vind ik niet kunnen. Wie zijn zij om te bepalen of om te sturen om zoiets met je geld te doen, ook op deze manier dun je het vuurwerk uit :angry:

Sorry, ik zit me hier op te vreten en heb er dan ook geen goed woord voor over.

Ben het helemaal met je eens Torr.
Ik denk dat wij als Nederlanders al genoeg in het laatje doen voor goede doelen,Gewild en ongewild.
Het moet eens een keer afgelopen zijn met die azijn z**kers om elke keer maar weer het vuurwerk de schuld te geven.
Mischien wordt het eens tijd om een campagne te gaan voeren waardoor Nederlanders juist meer vuurwerk gaan aanschaffen.
Dat er wat moet worden gedaan aan al de rottigheid die er wordt uitgevreten ben ik het helemaal mee eens,Doneer die gasten maar aan een goed doel:p

Vreemde draai in het verhaal inderdaad. Het nieuwsartikel spitst zich eerst toe op het beperken van overlast door vreugdevuren en de milieueffecten daarvan. Verder spreekt men van vernielingen aan auto's en relletjes. De gemeente meldt vervolgens nog na te denken om het publiek het aanschaffen van vuurwerk uit het hoofd te praten. Ik zie het verband niet hoor. Zouden er zonder vuurwerk dan echt geen "wilde" vreugdevuren of relletjes meer zijn op plekken waar dat nu wél gebeurd?

De verstrekte informatie zegt alles over de manier waarop (door de gemeente) over oudjaar wordt gedacht.

Cameo

het gaat hier om de gfemeente waar ik woon

dat er op het soembaplein zulke confrentatie's zijn met politie is daar in die wijk eigenlijk "normaal" gebeurt daar vaker maar zo is de media he ;)

en die campange van de gemeente pfff
hebben die lui niks beters te doen ofzo

egt waar ik snap onze gemeente niet

mvg knaller

Toevallig was ik een keer in de omgeving daar en de realiteit is dat het totaal niks met vuurwerk of vreugdevuren te maken heeft. Maar een stel mafkezen die dan de boel op stelten zetten op die avond.
Wat je wel ziet zijn buren,vrienden,kennisen die dan bij een controleerd vreugdevuur samen zijn en een feestje hebben.
En er een stukje bijschrijven over doneren slaat natuurlijk helemaal nergens op.

vaak in het jaar is het op en rond het soembaplein raak en dat het toevallig met oud en nieuw gebeurt is natuurlijk superverhaal voor de media -,-

maar in de hele gemeente ede worden vreugde vuren gemaakt ook gewoon klein maar ook op parkeerplaatsen en als je een dag later gaat kijken zijn op de meeste plekken het wel opgeruimd ,
oke oke er zijn bepaalde wijken/ plekken waarhet niet opgeruimd word maar dat hou je altijd

gr knaller

Een gevaarlijke gemeente, Ede, wat vuurwerk betreft.
Het onderwerp vuurwerk staat al jaren op de politieke agenda aldaar.
Wellicht de moeite waard om eens een tegencampagne te gaan voeren door de liefhebbers/inwoners uit Ede en omgeving.
Gewoon het vuurwerk, onze hobby,te gaan promoten als 1 van de laatst overgebleven leuke dingen die nog mogen.
En wat die vreugdevuren betreft: mensen ga er gewoon mee door, maar blijf van andermans eigendommen af.

Ze zullen vast nog een keer een openbare vergadering hebben met betrekking tot vuurwerk.
Zal het dan ook in de gaten houden,we moeten maar een keer van onze kant laten horen Fred dat we met zoveel mogelijk liefhebbers een keer daarheen gaan en een statement maken.

ik geloof dat wij Nederlanders genoeg doneren aan allerlei fondsen en ongewild aan allerlei projecten wat de regering ons in de strot duwt.

Laat ons gewoon baas blijven over onze centen en daar lekker vuurwerk voor kopen.

een oproep aan iedereen we gaan met zijn allen naar EDE, ha ha .

Maarja , zolang er diverse mensen het genot vinden om iemands anders eigendommen te vernielen zal je altijd de discussie over vuurwerk houden.
Ben het met Fred eens dat er een tegencampagne moet worden gedaan, messchien een idee voor de jongens van vuurwerktraditie.nl

Daarom roep ik op, blijf met je handen van iemands spullen af, en geniet van het vuurwerk want dat is zo moooiiii!!!!!!

als der ooit een open vergadering zal plaatsvinden
is het mishcien een goed idee om dan met een hele hoop freaks te gaan ;)

Back
Bovenaan