'Statiegeld' op vuurwerk in Hilversum.

ylke

VWC lid
HILVERSUM - Hilversummers kunnen op nieuwjaarsdag geld verdienen door vuurwerkafval in te leveren bij ’Gooisevuurwerkwinkel’ aan de Nieuwe Havenweg 81. Dat melden eigenaren Bas Brüll en Carsten Hesz van de vuurwerkzaak.
Door Henk Runhaar - 17-12-2015, 16:41 (Update 17-12-2015, 17:54)

,,Klanten die hun vuurwerkverpakking inleveren, krijgen vijf procent van hun aankoopbedrag uitgekeerd als tegoedbon voor volgend jaar.’’

De ondernemers krijgen steun van de gemeente, die gratis perscontainers plaatst bij de winkel in het Havenkwartier.

Volgens het duo gaat het om ’de grootste statiegeldactie voor vuurwerk in Nederland’. ,,We creëren hopelijk bewustwording bij de mensen.’’

Inleveren kan op 1 januari tussen 12 en 16 uur

Bron

Ik vind dat opruimen uit je zelf moet komen en dat het er helemaal bij hoort.
Maar neemt niet weg dat dit een geweldige en goede actie is wat je veel meer zou moeten zien.
Ik denk dat het mensen aanspoort om wel hun troep op te ruimen.

Top actie van ze. Ik moet alles zelf afvoeren, want de gemeente hier doet niet aan ophalen helaasch...en als je het dan toch zelf moet wegbrengen, dan zou ik dat afval eerder naar zo'n winkel met die leuke tegoed actie brengen, dan naar de gemeentelijke stort, waar ze meestal toch erg vreemd aankijken (als je er meerdere keren komt :D)

Back
Bovenaan