Standpunten vuurwerk 50plus

ylke

VWC lid
Iedere jaarwisseling opnieuw gebeuren er veel ongelukken met consumentenvuurwerk. Dat leidt tot een hoop leed onder mens en dier en gevoelens van onveiligheid. Ook groeit het gebruik van illegaal, vaak zeer gevaarlijk vuurwerk. 50PLUS wil de veiligheid rondom de jaarwisseling verbeteren en het aantal ongelukken drastisch verminderen door het gebruik van consumentenvuurwerk niet langer toe te staan. Gemeentes kunnen er vervolgens voor kiezen om door professionals een vuurwerkshow te laten verzorgen. Zo kan iedereen weer genieten van een mooie, gezellige én veilige jaarwisseling.

Bron

Toch heb ik en groot vermoeden dat een merendeel van deze groep 30 jaar of meer geleden in de rij stonden om de harde legale knallers van weleer te kunnen bemachtigen. Vraag me niet waarom ik dat denk, het is gewoon een gevoel.

Toch heb ik en groot vermoeden dat een merendeel van deze groep 30 jaar of meer geleden in de rij stonden om de harde legale knallers van weleer te kunnen bemachtigen. Vraag me niet waarom ik dat denk, het is gewoon een gevoel.

ik denk dat je er niet ver naast zit met je gevoel .
een beetje hypocriet als je het mij vraagt

Beter betalen ze gewoon met zijn allen voor dubbel glas en betere isolatie tegen geluid.
Maar ja aan de andere kant, hun gehoor gaat er ook op achteruit, dus misschien krijgen ze wel weinig mee?

en zeuren ze dat ze te weinig genieten..
meschien een iedee om show's te maken voor die ouwe luite,
die slecht te been zijn, anderen kunnen rondje buurt maken :wink:
en ons gewoon lekker van onze hobby laten genieten!

Ik vind dat ook de oudjes hum stem mogen laten horen dat vuurwerk gevaarlijk is etc maar ik vind dat wij dat ook mogen en van dat recht maak ik hier graag gebruik.ik ben tegen het SCOOT/ROLLATOR gebruik wat heel gevaarlijk is bv tijdens het winkelen van je sokken worden gereden in de A.H door zo'n oudje.ik ben dus een voorstander om oudjes te voorzien van boodschappen door een srv wagen (zorgt ook nog eens voor werkgelegenheid)en de oudjes niet meer buiten te laten zonder begeleiding.

Deze bejaarde verkoopt jaarlijks duizenden kilo's consumentenvuurwerk en collega bejaarden die er nog steeds van genieten.
Een groot deel van de 50 plussers geniet nog van het consumentenvuurwerk.

Ouderen zonder begeleiding naar buiten gaat natuurlijk nergens over.
Net als een scootmobiel verbieden.
Dan zou mijn eigen vader met een hartconditie die als vervoersmiddel zijn scootmobiel gebruikt niet eens zijn eigen boodschappen mogen halen omdat ie een gevaar is?(veelal een uitje voor de wat mindere ter been)
Kunnen we straks allemaal als we wat mankeren thuis blijven en de srv wagen laten komen.
Hebben we nog meer tijd om ons druk te maken over niks.

Neemt natuurlijk niet weg dat dit juist de leeftijdscattegorie mensen is waar ik het nog van kan begrijpen dat ze het niet op prijs stellen dat we stoken als gekken.
Maar vooral deze groep mensen denken dat we met cobratjes de locale vuurwerkwinkel uitlopen.
En worden blindgemaakt door de media over vuurwerk.

wat ik het ergste vind aan deze groep mensen van boven de 50 is dat ten tijden dat hun 20 jaar oud waren ze het goede knalspul nog hadden in nederland, en dat ze waarschijnlijk ook lekker hebben lopen stoken.....
want je kan mij niet wijsmaken dat er geen 1 van hun ook losging op de laatste dag van het jaar......
en dat noem ik hypocriet om dan zoveel jaren later iets te willen gaan verbieden waar je zelf ook lol aan beleeft heb

Zie je bij veel oudere mensen, ze worden wat ouder en norser en kunnen steeds minder hebben.
Ik zeg altijd maar zo, ze zijn hun eigen tijd vergeten :wink:
De vroegaah was alles beter mentaliteit

ik denk dat dit meer een geaardheidskwestie is bij deze meneer.
heeft liever belastingverlaging op leren petten met spijkers en lederhosen met scheitklep.

Back
Bovenaan