Stadspartij: Vuurwerkvrije zones en opruimplicht Zutphen.

ylke

VWC lid
ZUTPHEN - De Stadspartij heeft een motie ingediend om vuurwerkvrije zones te creëren in Zutphen. Zij willen deze zones rondom zorginstellingen, woongroepen voor ouderen, winkelgebieden en stadsparken.

Volgens de Stadspartij hebben veel bewoners en personeel van woongroepen overlast van het vuurwerk.
Daarnaast zien zij een andere kwetsbare groep: dieren. Omdat vuurwerk voor dieren in stadsparken of kinderboerderijen stressvol kan zijn, willen zij ook deze groep tegemoet komen.

Opruimplicht
Naast de vuurwerkvrije zones ziet de Stadspartij ook wat in een opruimplicht. Vuurwerkafval blijft soms weken liggen in de berm of gootjes langs de straat. Afstekers van vuurwerk zouden dan verplicht worden hun eigen afval op te ruimen.

16 november is de eerste bespreking van de motie in de gemeente.

Bron

Goeie symboolpolitiek! Ik schrijf natuurlijk op al mijn vuurwerk mijn naam :bonk: dus het handhaven van een opruimplicht is een eitje. Waarom pakken ze het weer zo repressief aan? Er zijn genoeg voorbeelden waarin ze bv een loterij houden met lootjes die je krijgt voor ingeleverd vuurwerkafval of iets dergelijks, zoiets positiefs stimuleert mensen veel meer dan een dreiging middels een plicht met handhaving. Ik ruim mijn zooi al netjes op maar de dreiging van een ambtenaar omdat er nog iets ligt zorgt bij mij niet voor een onbedwingbare aandrang om met een bezem naar buiten te rennen.

wat raar dat men een opruimplicht moet gaan instellen .
want als je rommel maakt zal je het ook op moeten ruimen .
soms denk ik dat de maatschappij zoals die nu is als die verscherpte maatregelen aan zich zelf te danken heeft .

Haha opruimpicht. Komt er toch niet door. Eu regels verbieden het verplichten van onbetaalde arbeid.:bye:

ha ha opruimplicht echt kansloos mensen met gezond verstand ruimen het uit hun eigen al op alleen aso,s laten vuurwerk resten weken liggen op straat.

Back
Bovenaan