Stad gewekt door groot vuurwerk

ylke

VWC lid
ROERMOND - Een groot vuurwerk dat in de nacht van zaterdag op zondag rond 1.30 uur werd afgestoken heeft veel mensen in de omgeving van Roermond uit de slaap gewekt. Met name op sociale media als Twitter regende het reacties op het plotselinge spektakel. Maar wie was er verantwoordelijk voor het veel te late nieuwjaarstafereel?

Volgens veel mensen ging het om professioneel vuurwerk. De knallen waren te horen tot in Swalmen en Beesel. Doordat het een warme nacht was hadden veel mensen hun ramen openstaan, waardoor veel mensen wakker werden.

Een woordvoerder van de politie kon bevestigen dat er vergunning verleend was voor vuurwerk in verband met een bruiloft bij kasteeltje Hattem. De politie is verder dan ook niet in actie gekomen.

Reacties op sociale media liepen uiteen. Veel mensen stoorden zich aan het vuurwerk, maar er was ook bezorgdheid: 'Is er ergens een vuurwerkfabriek de lucht in gevlogen?' Een enkeling belde zelfs de politie omdat er 'schoten' te horen waren.

Sommige mensen die het vuurwerk konden zien vonden het wel erg mooi, alleen was iedereen het er wel over eens dat het tijdstip erg ongelukkig gekozen was.

Bron

Dat is het nadeel van de social media als facebook en vooral twitter. Iedere knuppel heeft hiermee een medium in handen gekregen om te mierenneuken over van alles en nog wat. Dit wordt straks als maar meer als middel ingezet om vrijheidsbeperkende maatregelen door te voeren met als gevolg dat Nederland weer net zo suf en onderworpen zal zijn als in de jaren '50 en ervoor.

Wat kunnen mensen toch zeiken.Laat die mensen lekker van hun feestje genieten.:shocked:

Vindt ik ook geen probleem, en vuurwerk bij je trouwen, altijd gezellig.
Maar om 01:30u vuurwerk afsteken (fallas tijden) is wel een beetje aan de late kant, en zeker als je lekker ligt te slapen en je weet er niks van kan het best vervelend zijn dat je er van wakker wordt.

Gr. Teejoo

pfff wat zijn die mensen toch een stelletje azijn zeiker,s die een feestje van andere al niet gunnen het zijn zeker arno bonte aanhanger,s !! van die lui wordt je pas moe van!!

Persoonlijk vind ik dat deze mensen wel gelijk hebben, om half 2 in de nacht is geen normale tijd voor een vuurwerkshow..

nog zo een....mieren neukert!

Zoals men in het buitenland ons noemt ''Gierige hollanders'' berust niet geheel op het financiele feit zoals velen denken!!!!!!!!!!!!!!!

Maar ook om dit soort gezeur.
''mooiste dag'' van 2 mensen die een bijzonder verbintenis aangaan en dat willen vieren met een feestje en vuurwerk. En natuurlijk zeurt iedereen door merg en been over overlast want dat kan ook niet anders dan met die GIERIGE HOLLANDERS!!!!

In plaats van genieten of even 15 min EEN ANDER WAT GUNNEN!!!! maar nee hoor politie bellen en zeuren op social media. En moet je nog eens na gaan dat het de zeurders niet eens geld kost echter 15 min van hun saai leven!

WALG!! Gun eeen ander ook gewoon wat

Persoonlijk vind ik dat deze mensen wel gelijk hebben, om half 2 in de nacht is geen normale tijd voor een vuurwerkshow..

Ergens heb je ook wel een punt als er kritischer gekeken wordt naar het tijdstip van 01:30 uur. Zelfs met oud en nieuw zijn er veel burgers die zeveren als je om 01:30 'nog' steeds bezig bent.

Dat doet voor mij overigens niets af aan mijn visie op het gebruik van social media als twitter (klaagbaak nummero uno).

Vind het ook zeker niet handig om het vuurwerk op dat tijdstip te ontsteken.
Kan me er wel iets bij vorstellen dat je dan even baalt, maar daar moet het dan ook bij blijven.
Om vervolgens de politie te bellen slaat natuurlijk nergens op.

als mensen zo begaan zijn met (social) media moeten ze de lokale kranten beter lezen want daar wordt een aanvraag/melding van een vuurwerk toch altijd vermeld?

je kan die mensen zijkerts noemen..Wij zijn liefhebbers
de meeste die wakker geworden zijn niet.
Het is om 11uur (23:00) echt wel donker.
Op zoon tijd stip was het een stuk slimmer en beter geweest.
Verder vind ik veel reactie's erg overdreven.
Vuurwerk fabriek die ontploft enzv..
nee obgelukkige tijd dat zeker.
Maar het is geen ramp.
En vind het artiekel erg sensatie makend geschreven..

Het zeiken en politie bellen is om van te kotsen. Maar ik vind het tijdstip ook niet gelukkig gekozen, je kan wel een beetje rekening houden hiermee, respect moet namelijk van 2 kanten komen.

Om nou de politie te bellen nee een beetje overdreven. Het is niet een heel gunstig tijdstip maar ach ik zou het alleen maar geweldig vinden; ).

Maar heb toevallig afgelopen week 4 dagen wakker gelegen. Doordat een boer een luchtkanon had geïnstalleerd om vogels van de pakjes(balen gras met zwart folie) weg te houden omdat die gaten zouden maken waarna het zou gaan rotten. Vele mensen hebben de politie gebeld maar die hebben er niks aan gedaan. Uit eindelijk is er iemand naar toe gegaan. liep uit de hand toen kwam er politie bij. Heeft de boer een boete gekregen maar tot mijn verbazing de burger ook omdat die weigerde van het terrein te gaan.

Oftewel om een halfuurtje wakker te liggen oké. Maar 4 dagen nee Dan mag je de politie bellen.

Oftewel om een halfuurtje wakker te liggen oké. Maar 4 dagen nee Dan mag je de politie bellen.

Nee, dan ook niet.
Je kan ook naar die gene gaan en het probleem netjes proberen op te lossen.
Het gemekker begint bij mij in de wijk ook al, omdat de kersen kanonnen worden klaar gezet.
Het is gewoon even wennen, na 3 dagen slaap je er door heen.

Ik heb 3 koekoeksklokken en als die allemaal 12 uur slaan, wordt ik niet wakker hoor.
Koekoek!

ik ben een freak, maar als je niks met vuurwerk hebt, kan ik best begrijpen dat het heel vervelend is als je wordt gewekt. zoiets kan je beter in de winter en dan om een uur of negen doen. maar dan meteen de politie bellen begrijp ik niet.

ik vind dat mensen de laatste tijd erg vaak moeten schrikken .
waar is men toch bang voor ?
ik lig van een vuurwerk show echt niet wakker hoor .
zelfs niet om die tijd .

Ik ben zelf ook een vervend hardstyle absurde vuurwerkliefhebber.
Maar ik denk wel dat het verstandigger is om een vuurwerkshow uiterlijk tussen 23:00 > 00:00 te schieten.

Ik moet zeggen dat ik er behoorlijk verbaasd over ben dat er een vergunning is verleend waarbij 's nachts om 01.30u geschoten mocht worden. Zijn er andere voorbeelden bekend waarbij dat is gebeurd?

Back
Bovenaan