Spijkenisse 21-08-2009

moontan

VWC lid
Plaats : Spijkenisse
Provincie : Zuid Holland
wie : Wagenvoort vuurwerk
wat : Flowerbeds, Candles en Bengaals
waar : Theater De Stoep, Groenoordweg 1
tijd : omstreeks 22.00 uur

Persbericht:
De openingsavond van het SpijkenisseFestival, op vrijdag 21 augustus om 22:00 uur, wordt dit jaar extra feestelijk door een groots vuurwerk.

Spijkenisse had dit vuurwerk nog tegoed van de Stichting SpijkKids van Koninginnedag dit jaar. Toen was het vuurwerk al gepland, maar dat werd afgelast vanwege de dramatische gebeurtenissen in Apeldoorn.

Stichting Spijkkids, organisator van Koninginnedag 2009, de Stichting Spijkenisse Promotion en de gemeente Spijkenisse hebben vervolgens gekeken naar een andere goede gelegenheid om het vuurwerk af te steken.

De keus viel op het bekendste evenement van Spijkenisse, het driedaagse SpijkenisseFestival, dat van 21 tot en met 23 augustus plaats vindt.

Het SpijkenisseFestival is inmiddels een begrip waar jaarlijks door jong en oud naar uitgekeken wordt. Pop, jazz, straattheater, cabaret en jeugdconcerten staan ook dit jaar weer garant voor een feestelijk programma.

Naast gevestigde artiesten is er ruimschoots aandacht voor nieuw en aanstormend talent. Het volledige programma van het SpijkenisseFestival is te vinden op www.spijkenissefestival.nl.

Het festival vindt plaats bij Theater De Stoep, Groenoordweg 1, Spijkenisse en is gratis toegankelijk.

http://www.vpinfo.nl/spijkenisse/168-vuurwerk-bij-opening-festival

Ja dat zijn tenten voor het muziek festival. diversen optredens worden daar gegeven. Links daarvan op het braak liggend terrein , daar word het vuurwerk geschoten.

Waarschijnlijk dus het zelfde als bij de kermis?
Trouwens neemt iemand nog zijn camera mee? (bent toch altijd nieuwsgierig naar shows dichtbij mij woonplaats)

Met een wegwerp camera van het kruitsvat.
je weet wel die kartonnen dingetjes. met zo'n rolletje erin.
sommige kunnen nog flitsen ook.

nee hoor met de Canon eos 400D.
(heb ik ook mijn foto's van Knokke meegemaakt)

Wegwerpcamera.jpg

Van de website VP info, een lezersmening:

zondag, 23 augustus 2009 08:55
L.S.,
Ik ben, samen met mijn echtgenote, wezen kijken naar het vuurwerk op de openingsdag van het Spijkenisse Festival.
Op een paar dingen na, vonden we het helemaal niks!

Toegegeven, er zaten een paar aardige pijlen bij, maar over het algemeen, vonden we het een beetje zielig vuurwerk.
De ruimte waarin het werd afgeschoten, vonden we te smal en daardoor weinig imponerend. Met de knallen was het droevig gesteld en de finale was geen echte finale. Zoeen waar je van uit je dak gaat.
Kortom, niet voor herhaling vatbaar.
Mt. vr. grt.,

http://www.vpinfo.nl/opinie/218-uit-de-mail-vuurwerk-viel-tegen

ik ben zelf ook geweest. helaas was het (net als met de kermis) niet echt geweldig, toch heb ik redelijke foto's kunnen maken (niet zo mooi als hierboven helaas). foto's komen asap ;)

Back
Bovenaan