Spelcomputer voor opruimen vuurwerk

moontan

VWC lid
Spelcomputer voor opruimen vuurwerk

GELDERMALSEN - Inwoners van de gemeente Geldermalsen maken kans op een Wii-spelcomputer, als zij een zak vuurwerkafval inleveren. Daarmee wil de gemeente inwoners stimuleren hun straat schoon te maken.

Bovendien heeft de gemeente geleerd van de enorme schadepost van vorig jaar. Toen werd er voor 24.000 euro aan vernielingen aangebracht.

Zo gaat de gemeente verschillende afvalbakken verwijderen, bloembakken en parkeermeters in de binnenstad. Daardoor kan men in de binnenstad in de kerstvakantie gratis parkeren

http://www.omroepgelderland.nl/web/...00561/Spelcomputer-voor-opruimen-vuurwerk.htm

Helemaal geen slecht idee, genoeg kinderen die papa opeens wel willen helpen met het opruimen van de straat!

En elk voordeel heeft ook zijn nadeel; de parkeermeters. Het is natuurlijk van de zotten dat ze weg gehaalt moeten worden maarja het is natuurlijk helemaal niet erg dat mensen niet hoeven te betalen in de kerst vakantie.

Wel moet ik zeggen dat ik het nadeel wel zwaarder vind wegen dan het voordel.

Straks krijg je nog ruzie van; dat is mijn rommel :p. Best grappig eigenlijk:D

Verder goede actie, ik kende wel dat je bij het buitenzwembad voor elke volle vuilniszak afval 50cent of een euro kreeg ofzo (was een zwembad met een groot grasveld)

Laatst bewerkt:
goed idee, maar vind het eingelijk belachelijk dat mensen nu een beloning krijgen voor iets wat voor mij de normaalste zaak van de wereld is: je troep opruimen.

Prima idee. Hier in de Haarlemmermeer lopen ze wat dat betreft nog flink achter. In plaats van een compliment krijg je de rekening als je vuurwerkafval komt afleveren bij de vuilverwerking. En gratis een hele discussie "of het nou chemisch afval of vervuild kartonafval is" ... :sad:

Maar dit soort initiatieven, daar wordt ik dan wel weer blij van. Al zou het eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn dat iedereen zijn rommel opruimt na het feestje.

Back
Bovenaan