Spaanse tradities en Europa

moontan

VWC lid
maandag 9 maart 2009
Spaanse tradities en Europa

De Spaanse regering gaat proberen om een aantal tradities te redden van de Europese regelgeving.

Fiestas zoals de Fallas in Valencia dreigen te verdwijnen door de regelgeving op het gebruik van vuurwerk in het publiek.
Veel Spanjaarden zijn van mening dat veel noordelijke Europeanen het Mediterrane leven niet begrijpen.

Volgens Europa moet er minstens een afstand van 15 meter zijn tussen het publiek en vuurwerk van categorie 3. Dat is helemaal niet mogelijk voor vele fiestas in Catalonië en in Andalusië.

In de Europese tekst is wel ruimte gelaten voor enkele uitzonderingen en daar willen de Spanjaarden optimaal gebruik van gaan maken.

http://toerismeinspanje.blogspot.com/2009/03/spaanse-tradities-en-europa.html

Veel Spanjaarden zijn van mening dat veel noordelijke Europeanen het Mediterrane leven niet begrijpen.

Nou ik denk dat wij allen wel begrijpen wat het Mediterrane leven is, zeker als betrekking heeft op een oude vuurwerk traditie!!

Ik denk dat wij het mediterrane leven in de toekomst maar eens over moeten nemen aangezien het hier steeds warmer gaat worden,En dan ook maar de vele vuurwerktradities.

gr
Pyromniac 1975

Volgens mij is een Mascleta op 15 meter nog steeds hard zat, maar goed, zal wel om de beleving gaan.

Een straat mascleta? Er kan nooit in elke straat was ze een straat mascleta houden aan elke kant 15 meter apart houden voor afstand het schietveld en het stuk waar je mag staan als toeschouwer dan heb je een straat van 40/50 meter breed nodig. Dat zie je niet vaak. :wink:

als ik het goed begrepen heb zou dit land nog wel eens ons enige toe vlucht kunnen gaan worden in de toekomst .

als ik het goed begrepen heb zou dit land nog wel eens ons enige toe vlucht kunnen gaan worden in de toekomst .

Dat is wel heel erg scherp. dat er wat veranderd oke. Het is niet zo dat alles verboden gaat worden. Spanje komt alleen op voor haar eigen oude tradities en gebruiken. En terecht.

zou Nederland ook eens wat meer moeten doen. In plaats van alleen maar meer en meer te betuttelen, en maar meer regels te maken. :)

Dat is wel heel erg scherp. dat er wat veranderd oke. Het is niet zo dat alles verboden gaat worden. Spanje komt alleen op voor haar eigen oude tradities en gebruiken. En terecht.

zou Nederland ook eens wat meer moeten doen. In plaats van alleen maar meer en meer te betuttelen, en maar meer regels te maken. :)

ik ben het volkomen met je eens . maar ik heb er een hard hoofd in dat nederland dat zal gaan doen .

idd wij als freaks worden steeds meer in een hoekje gedrongen, heb soms echt het gevoel dat het nog een kwestie van een paar jaar is totdat de traditie weg is.

Moet niks van die Wilders hebben maar hij is wel voor vuurwerk geloof ik dus toch nog 1 geluk als hij de grootste word ( wat niet te hopen is )

tja als ik hier niet meer mag knallen dan doen we het toch in polen of tsjechie?
dat scheelt me nog zo n 1000 euro ook! het is immers crissis:rolleyes:

maar alles wat belasting op brengt schaffen ze niet zomaar af zeker nu niet.
dus er is nog hoop als het maar een rustig nieuwjaar word met goed weer dan blijft het nog wel even zo.

Back
Bovenaan