Soest wil het vuurwerk aanpakken

moontan

VWC lid
Ook in de regio Hilversum (Het Gooi) beginnen ze te zeiken.
En weer Groen Links he.!!!!!

Soest wil het vuurwerk aanpakken

Gepubliceerd op 21 januari 2008, 18:42
Laatst bijgewerkt op 21 januari 2008, 18:44

soest, baarn - Wat burgemeester Arie Noordergraaf van Soest betreft, komt er een einde aan het afsteken van vuurwerk door jan en alleman. ,,Maar ik kan wel van alles willen; als gemeente alleen maak je niets klaar'', meldde hij de gemeenteraad.

Binnenkort bespreekt hij met collega-burgemeesters van Baarn, Eemnes en Bunschoten het verloop van de afgelopen jaarwisseling. Noordergraaf grijpt de bijeenkomst aan om aan te dringen op een landelijke, stapsgewijze invoering van een verbod op consumentenvuurwerk. ,,Ik wil nog een stap verder gaan'', zegt Noordergraaf. Hij wil, samen de buurgemeenten, ook overleg met het rijk en de Vereniging Nederlandse Gemeenten over een verbod.
Aanleiding voor zijn actie is de anti-vuurwerk-strijd van fractievoorzitter Ans Mann van GroenLinks. Ze heeft haar buik vol van vernielingen, geluidsoverlast, milieuvervuiling, brandstichting en letselongelukken door 'steeds meer en zwaarder vuurwerk'. Ze wil net als in een aantal andere landen het individueel afsteken van vuurwerk verbieden. Als alternatief mogen mensen dan veilig en gratis genieten van professionele vuurwerkshows op aangewezen plekken. ,,Ik krijg zoveel positieve reacties op dit plan'', zegt Mann.

Bron:
http://www.gooieneemlander.nl:80/nieuws/regionaal/eemland/article3015686.ece?secId=654

Kunnen ze Groen Links niet beter verbieden ?????

ipv zich zorgen te maken over iets wat één keer per jaar voorkomt zouden ze zicht beter bezig kunnen houden met dingen die er écht toe doen zoals: armoede bestrijding, werkloosheid, fileproblemen, de dreigende resessie vanuit de VS, politie meer op straat schoppen ipv de bureaucratie in stand te houden met alle papierwinkels.. en ga zo maar door...

Kunnen ze Groen Links niet beter verbieden ?????

ipv zich zorgen te maken over iets wat één keer per jaar voorkomt zouden ze zicht beter bezig kunnen houden met dingen die er écht toe doen zoals: armoede bestrijding, werkloosheid, fileproblemen, de dreigende resessie vanuit de VS, politie meer op straat schoppen ipv de bureaucratie in stand te houden met alle papierwinkels.. en ga zo maar door...

Amen.
En zo zou je nog een hele waslijst van belangrijke punten kunnen opnoemen waar de partij zich beter mee bezig kan houden dan het verbieden van twee uurtjes volksvermaak per jaar.
Groen Links is momenteel hot en misbruikt het vuurwerkvandalisme om zieltjes te winnen en om in de aandacht te komen. Daar bij maken ze handig gebruik van de media.

stelletje criminelen zin het daar bij die groene.
Voor de aardigheid zouden we eens een grote vuurwerkpot uit een consumentenlijn voor ze deur neer moeten zetten op straat en aan steken.
wedden dat er niks gebeurd. :angry:
en daarna douwen we een lawinepijl bij hem door de brieven bus en leggen we een pro cake op ze kant richting zijn voordeur.
Wedden dat er dan wel heel veel problemen komen. :angry:

Zoals ik al eerder zij... ZE MOETEN DE BRON AAN PAKKEN EN NIET DE FEEST VIERENDE BURGER :bonk:

Moedeloos wordt ik van die mensen die je een heel jaar niet hoord en met hun luie reet dagelijks pas NA 10e achter hun buro kruipen, en na 31 december zijn ze weer ineens aktief.
En dan maar niet te spreken over hun salaris.
Kots misselijk wordt ik van ze. :angry:
Zo ik ben het weer ff kwijt tot het volgende bericht over vuurwerk verbieden.
Giron

Pff ik denk dat het puur een reclamestunt is.
GroenLinks krijgt veel (politiek gezien positieve) aandacht, wat doet de gemeente Soest:
Daar valt wat te halen, wij zijn voorstander, mogen we ook meegenieten. Ik betwijfel dat er veel bij is nagedacht, ze zullen niet tegen zijn, maar zou er nooit wat zijn gebeurt bij GroenLinks zou dit ook niet zijn voorgekomen.
:bye:

De emoties lopen hoog op, hier en op andere site's. Voorlopig zijn het roeptoeters uit de enge linkse hoek, volkert van der graaf figuren, zeg maar. Er is nog niets concreets aan de hand, alleen is het zwaar irritant dat er veel gesloopt word, rellen en brandstichting. Allemaal zaken die niets met vuurwerk te maken hebben, net zo als met de honkbal sport, die word ook niet afgeschaft terwijl er honderden mensen per jaar in het ziekenhuis belanden door toedoen van een honkbal knuppel.
Verbieden van vuurwerk lost niks op, de slopers en rellers schakelen over naar crofty bommen en tientallen andere zaken die ik hier niet zal noemen. De goedwillende burger is weer de l*l; die staat met sterretjes op straat met O&N en/of laat zich slaafs vermaken door een prof show.
Voor nu: hou ze in de gaten, die slinkse griezels.

Laatst bewerkt:
Ik stel voor:

- meer geld naar het uitschot van deze maatschappij
- meer bomen knuffelen dit jaar
- meer politie om iedereen maar te controleren en op te pakken wanneer het maar uit komt
- meer politiestaat en dictatuur georganiseerd door dwazen
- meer belasting heffen voor de werkenden in dit land om dit te bekostigen

Ik stem ook extreem links danwel extreem rechts!
Leve Nederland, het land waar de balans volledig zoek is en allerlei imbecielen zich zonodig moeten profileren...

:frusty:

De emoties lopen hoog op, hier en op andere site's. Voorlopig zijn het roeptoeters uit de enge linkse hoek, volkert van der graaf figuren, zeg maar. Er is nog niets concreets aan de hand, alleen is het zwaar irritant dat er veel gesloopt word, rellen en brandstichting. Allemaal zaken die niets met vuurwerk te maken hebben, net zo als met de honkbal sport, die word ook niet afgeschaft terwijl er honderden mensen per jaar in het ziekenhuis belanden door toedoen van een honkbal knuppel.
Verbieden van vuurwerk lost niks op, de slopers en rellers schakelen over naar crofty bommen en tientallen andere zaken die ik hier niet zal noemen. De goedwillende burger is weer de l*l; die staat met sterretjes op straat met O&N en/of laat zich slaafs vermaken door een prof show.
Voor nu: hou ze in de gaten, die slinkse griezels.

Wat denk je dat er weer gaat gebeuren als ze vuurwerk afschaffen? Dan wil men gewoon weer kerstbomen verbranden en alles wat daar mee samen hangt. Dan krijgen we misschien het kerstbomen rausen weer terug. Iets waar ze al jaren ook wanhopig van af willen komen.

Dus kerstboom rausen mag niet
Vuurwerk mag niet.
Zuipen op straat mag niet.
Thuis lazarus worden en dan de straat op gaan mag niet.
Stoned de straat op gaan mag niet.
Thuis snuiven of spuiten mag niet.
Pillen slikken mag niet.
Doorgesnoven, doorgeslikt of doorgespoten de straat op mag niet.
Nuchter de straat op, heeft men liever ook niet.

Oftewel, het enige waar men op uit kan zijn, is het afschaffen van Oud & Nieuw.
Dan maar de "toekomstige" wet overtreden en vuurwerk afsteken, kerstbomen rausen, dronken rellen veroorzaken of wat dan ook.

Nijgt hier steeds meer naar de Matrix. Alleen maar leven in een schijnwereld om bepaalde figuren van hun luxe te voorzien...

Ik denk niet dat we echt bang hoeven te zijn dat er echt een verbod komt. Zolang er toch nog mensen zijn die het gedeeltelijk zien zoals ons (Consument en Veiligheid). Mocht het er wel van gaan komen dan ben ik blij dat ik een TomTom heb en de weg naar Belgie zo gevonden is.

Ik denk niet dat we echt bang hoeven te zijn dat er echt een verbod komt. Zolang er toch nog mensen zijn die het gedeeltelijk zien zoals ons (Consument en Veiligheid). Mocht het er wel van gaan komen dan ben ik blij dat ik een TomTom heb en de weg naar Belgie zo gevonden is.

Gij hebt goed gesproken Bert.
Dan gaan we met zijn allen naar Belgie om het vuurwerk in te slaan en kiezen we een mooi plekje uit in Nederland om het op oudejaarsavond af te gaan steken.
Dan nemen we allemaal wat lekkers mee, oliebollen (als dat nog wel mag van Groen Links) een kratje bier en dan gaan we urenlang stoken, freaks onder elkaar.
Afgesproken? :p

Gij hebt goed gesproken Bert.
Dan gaan we met zijn allen naar Belgie om het vuurwerk in te slaan en kiezen we een mooi plekje uit in Nederland om het op oudejaarsavond af te gaan steken.
Dan nemen we allemaal wat lekkers mee, oliebollen (als dat nog wel mag van Groen Links) een kratje bier en dan gaan we urenlang stoken, freaks onder elkaar.
Afgesproken? :p

Ik wil geen spelbreker zijn, maar als er een algeheel verbod is, dan val je juist op als je als enige staat te stoken. Des te makkelijker kan je gearresteerd worden en zit je vast. Tenzij je afgelegen loopt te stoken, de politie komt en jij harder kan rennen dan ze jou op kunnen pakken en je geen vingerafdrukken of dna op de potten hebt laten zitten zodat ze je later op kunnen pakken.

Als dat algehele verbod komt, kan je nog zo vaak naar België gaan, maar zodra je afsteekt val je toch op en ben je toch de *** hoor...

Ik wil geen spelbreker zijn, maar als er een algeheel verbod is, dan val je juist op als je als enige staat te stoken. Des te makkelijker kan je gearresteerd worden en zit je vast. Tenzij je afgelegen loopt te stoken, de politie komt en jij harder kan rennen dan ze jou op kunnen pakken en je geen vingerafdrukken of dna op de potten hebt laten zitten zodat ze je later op kunnen pakken.

Als dat algehele verbod komt, kan je nog zo vaak naar België gaan, maar zodra je afsteekt val je toch op en ben je toch de *** hoor...

Ik zal niet de enige zijn hoop ik? Anders zoek ik wel een rustig plekje om samen met andere freaks het nieuwe jaar in te luiden.

Hoeft 1 nsb-er te bellen en het feest is over. Of misschien kom je niet eens tot een feest als ze de nieuwe methoden willen gebruiken om mensen preventief op te pakken die in de buurt komen van winkels in België/Duitsland.

Ik zie die fascistenmaatregelen van de overheid somber in. Ik heb sterk de indruk dat er meer speelt dan alleen het stoppen van vernielingen of het mislopen van belasting omdat mensen in het buitenland shoppen. Ik heb het idee dat men gewoon wilt scoren en dat dat weer via de rug van de burger en diens vrijheden gaat.

Back
Bovenaan