Smokkelaars met twee ton vuurwerk betrapt in Merksplas

moontan

VWC lid
Smokkelaars met twee ton vuurwerk betrapt in Merksplas

De politie van de zone Noorderkempen heeft woensdagavond in Merksplas twee vuurwerksmokkelaars op heterdaad betrapt. Zij waren rond 20.30 uur aan Heiseneinde twee ton vuurwerk aan het overladen van een Poolse in een Nederlandse vrachtwagen. De politie werd getipt door een oplettende burger. Bij aankomst trof de patrouille een 43-jarige Pool en een 27-jarige Nederlander aan. Zij werden meegenomen voor verhoor, maar mochten later weer beschikken. De twee ton vuurwerk en beide vrachtwagens werden in beslag genomen. (belga/lpb)
17/09/09 17u31

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...-twee-ton-vuurwerk-betrapt-in-Merksplas.dhtml

Poeh das niet niks.... 2 ton!!! Dan baal je echt zwaar als je gepakt wordt, dan ben je waarschijnlijk gewoon geruïneerd. De politie doet het nu al goed met het pakken van handelaren.

Poosje terug was het een Tjech, nu een Pool, landen waar het vuurwerk een stuk goedkoper is dan in Nederland.
De handelaars zijn gewaarschuwd.

Mensen kan niet anders zeggen als kijk aub uit.Er zijn er al een hoop gepakt en het is pas september Geloof me ze zitten er bovenop dit jaar.

Zo dan, 2 ton, dat is een grote vangst zo vroeg in het jaar.
Ben het met boven staanden eens, wees verstandig en laat het spul links liggen, genoeg mooi spul te krijgen in Nederland.

Daarnaast is het gewoon zo dat als je het Nederlandse vuurwerk koopt, je de overheid steunt en aangezien we al in die recessie zitten, is een hogere btw inkomst altijd handig:)
Nee, maar zoals vele al zeggen: koop het vuurwerk in Nederland, geen pakkans en toch nog geweldige effecten.

2 ton denk dat het rond de 4 pallets is. Ja is wel een mooie grote vangst! Koop gewoon in nederland want de politie is erg actief dit jaar!

Ik doe het dit jaar ook in NL alleen, komt omdat ik bij een winkel in nederland een mooie korting kan krijgen.

Maar waarom weet ik dat iedereen die zegt ik neem alleen legaal vast wel iets in huis heeft wat niet mag..

Toch een beste partij voor de tijd van het jaar. Ik denk dat de politie de schoonmaakspullen uit de kast heeft gehaald en de bezem er eens flink doorhaalt. :p

Het is pas september en ze zijn al druk aan het werk heb ik gehoord. :)

Mensen kan niet anders zeggen als kijk aub uit.Er zijn er al een hoop gepakt en het is pas september Geloof me ze zitten er bovenop dit jaar.

Deze zijn toch door een oplettende burger betrapt, wil toch niet zeggen dat ze er meteen bovenop zitten? of ik begrijp het effe verkeert:p

2 ton denk dat het rond de 4 pallets is. Ja is wel een mooie grote vangst! Koop gewoon in nederland want de politie is erg actief dit jaar!

Als of ze andere jaren niet erg actief waren, snap niet wat er dit jaar tot nu toe anders gaat dan in andere jaren.

Inderdaad de Politie in Belgie kwa vuurwerk is helemaal niet actief of in ieder geval bijna niet, dit was gewoon puur toeval.

Ik wou net zeggen, in afgelopen jaren was het precies hetzelfde rond deze tijd. :bonk: Tot nu toe zie ik geen verandering in bijv. vorig jaar.

Die oplettende burger heeft ze verraden! Hij had gewoon z'n kop moeten houden, dan was er niets aan de hand geweest.
Beter is het om die gast z'n tong uit te trekken.
Ik kan over dat soort naaicultuur zo boos worden, het gaat verdorie over vuurwerk, niet over drugs of wapens.
En dan de straffen die je voor zoiets krijgt, die zijn belachelijk zwaar in verhouding tot nog veel ernstiger misdrijven.

Back
Bovenaan