Slachtoffer Swifterbant stak illegaal vuurwerk af

Babiloot

VWC lid
Slachtoffer Swifterbant stak illegaal vuurwerk af

De 39-jarige man uit Swifterbant die zaterdag om het leven kwam bij een vuurwerkongeluk in zijn woonplaats stak een mortier af. Dat blijkt uit politieonderzoek.

Uit getuigenverklaringen blijkt dat het slachtoffer rond 15.30 uur het illegale vuurwerk, een mortier, afstak. Op het moment van ontsteken is het vuurwerk vrijwel onmiddellijk ontploft. De explosie is de man fataal geworden.

Veel buurtbewoners zijn getuige geweest van het ongeluk. Het lichaam bleef vele uren op de plek van het vuurwerkincident liggen. De politie plaatste later een scherm zodat hij aan het oog werd onttrokken. Het slachtoffer was getrouwd en laat twee kinderen achter. Een van de kinderen zou vlakbij hebben gestaan tijdens de ontploffing.

Het onderzoek naar het vuurwerkongeluk is afgesloten.

Bron: https://www.ad.nl/binnenland/slachtoffer-swifterbant-stak-illegaal-vuurwerk-af~adc51548/

Desondanks natuurlijk verschrikkelijk, maar toch verbaas ik me over de onachtzaamheid van deze man. Overdag midden in een woonwijk 4 inch mortieren schieten vanuit een zelfs gefabriceerde metalen buis met kleine kinderen om je heen. Als een salute door het ongeluk in die buis blijft hangen heb je rondvliegend shrapnel.

Toch wel raar dat iemand die dit vaker schijnt te hebben gedaan dit nu is overkomen.

tja wat is vaker ? tis niet dat hij dit om de week doet waarschijnlijk.

En iedereen maakt fouten dus daarom vind ik het ook een kul argument wanneer iemand zegt "shells is prima als je weet wat je doet"

Toch wel raar dat iemand die dit vaker schijnt te hebben gedaan dit nu is overkomen.

Inderdaad. Misschien heeft hij wel herladen zonder de buis leeg te maken of is er vuurwerk van een omstander bij gekomen? Blackmatch die doorschiet in de quickmatch of een fatale productiefout kan natuurlijk ook. Wat er precies gebeurd is zullen wij vast nooit te horen krijgen. Zijn manier van afsteken, midden in een woonwijk met veel omstanders is wel echt roekeloos..

Inderdaad. Misschien heeft hij wel herladen zonder de buis leeg te maken of is er vuurwerk van een omstander bij gekomen? Blackmatch die doorschiet in de quickmatch of een fatale productiefout kan natuurlijk ook. Wat er precies gebeurd is zullen wij vast nooit te horen krijgen. Zijn manier van afsteken, midden in een woonwijk met veel omstanders is wel echt roekeloos..

Nogmaals, vind ik het echt super sneu wat er gebeurt is en vooral voor zijn gezin die dit met eigen ogen heeft zien gebeuren. Ja inderdaad zullen we de ware gebeurtenis denk ik niet horen. Ook als de politie zegt dat hij een mortier afstak (shell bedoelen ze) Kan zijn dat die metalen buis zo warm was en direct het schietlont aanging, daarnaast zal hij met zijn hoofd erboven moeten hebben gehangen. Daarnaast heb je kans dat het om een salute ging. Sterkte nogmaals voor de nabestaanden!!

Mee eens shell,s privé schieten van dat caliber in een straat of wijk hoort niet (niet iedereen woont naast een weiland of zo)in mijn wijk waren ze in een paar straten grote salutes aan het schieten en ik hield mijn hart vast.

Back
Bovenaan