Slachtoffer explosie den haag knoeide met vuurwerk

bassie123

VWC lid
Slachtoffer explosie Den Haag knoeide met vuurwerk

De man die woensdag om het leven kwam na een explosie in de kelder was de 32-jarige Mike Vrickx. De man uit Den Haag was gek van vuurwerk. Net als zijn vriend Tom C. (35), die die bewuste dag naar de kelder kwam om te knutselen met klappers. De explosie die volgde is Mike fataal geworden.

Na de keiharde klap rende Tom C. in blinde paniek de Broekslootkade op. Wat er precies misging is onduidelijk, maar zeker is dat zijn vriend bewegingloos op de grond van de kelder lag.

Brandwonden
Ambulancebroeders brachten C. met brandwonden naar het Rotterdamse Maasstad Ziekenhuis, terwijl brandweerlieden het lichaam van Vrickx naar buiten droegen. De explosie overleefde hij niet.

De wijk was gistermiddag nog maar net bekomen van de ontploffing, toen een bus van de Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) de verderop gelegen Stuwstraat binnenreed. Agenten zetten een huizenblok af, waaronder het portiek van C. Vrijwel de gehele straat hing uit het raam om te kijken wat er gaande was.

De politie keerde zijn woning en kelder volledig binnenstebuiten en stuitte daarbij op explosieve stoffen, die op een veilige plek tot ontploffing worden gebracht. Het huis en de kelder van zijn overleden vriend werden bewaakt. De recherche doet daar vandaag uitgebreid onderzoek, maar buren kunnen inmiddels hun woningen weer in.

Betrokken
Tom C. is aangehouden voor betrokkenheid bij de explosie en de dood van zijn vriend. 'Een tragische gebeurtenis,' zegt een politiewoordvoerder. 'Een moment waar hij de rest van zijn leven mee zal moeten leven.'

Ook de buurt zal de avond van 5 februari niet snel vergeten. Het beeld van hun overleden buurman kregen ze gisteren maar moeilijk van hun netvlies. Een laken op de stoep, met daaronder Mike Vrickx, die ooit in het Westlandse Monster woonde en vroeger zijn geld verdiende als jongerenwerker.

In datzelfde dorp raakte hij in 2002 vermist en kwam hij later weer boven water. Op internet noemde hij zichzelf Mike 'Hardcore', naar de muziek waar hij het liefst naar luisterde.

Illegaal
Sommige mensen vermoedden al langer dat Vrickx met illegaal vuurwerk in de weer was. In de buurt van zijn flat hoorden ze regelmatig harde knallen, maar zagen niemand staan als ze naar buiten keken. 'Twee weken geleden stond de kelder nog vol met rook,'vertelt een buurman. 'En nu die explosie, vreselijk, zeker voor zo'n jonge man.'

Knutselen is nooit 100% veilig. Zou jammer zijn als deze hobbiest net even die ene factor had waardoor het fout ging. R.I.P

Zo zie je maar weer.

Denk twee keer na voor je gaat lopen knutselen!!!

Gr

Twee keer is niet genoeg,eerst jaartje of 2 lezen en leren,en dan met de basis beginnen.Kom je er vanzelf achter dat het niet zo makkelijk is als het lijkt. En mocht het dan fout gaan hou je er een paar brandblaren er aan over en je ego is wat minder geworden.
Nog beter is helemaal niet aan beginnen.

je hebt knutselen en knutselen natuurlijk, maar dit (wat het ook geweest is) is zijn eigen domme schuld!

Waar haal je dat uit dat het zijn eigen dommen schuld is.?? Het enige wat ik kan bedenken is dat het nog niet de tijd is om met gem aan de gang te gaan.Maar dat kan ik ook niet uit het stuk halen dat ze zelf alles maakte,staat alleen ( te knutselen met klappers)dan kan ook bestaande klapper uit elkaar halen zijn. Het kan van alles zijn.

je hebt knutselen en knutselen natuurlijk, maar dit (wat het ook geweest is) is zijn eigen domme schuld!

Respect voor een overleden mag je best tonen hoor in plaats van de keiharde opmerking van dat het iemands eigen schuld is, zo'n opmerking maak je wanneer er iemand een rare capriool heeft gemaakt en zijn been breekt oid maar niet bij zo'n tragische gebeurtenis ook al heeft deze persoon "geknutseld".

Weer knutselen wat vuurwerk in het algemeen een slecht imago bezorgt... Dat en zware illegale knallers moeten echt uitgebannen worden om onze hobby weer positiever in het daglicht te brengen. Wel erg voor die kerel en z'n nabestaanden trouwens, zo'n resultaat van dom gedrag gaat wel veel te ver natuurlijk. Maar daartegenover had hij moeten weten dat het het risico van zijn hobby was.

Weer knutselen wat vuurwerk in het algemeen een slecht imago bezorgt... Dat en zware illegale knallers moeten echt uitgebannen worden om onze hobby weer positiever in het daglicht te brengen. Wel erg voor die kerel en z'n nabestaanden trouwens, zo'n resultaat van dom gedrag gaat wel veel te ver natuurlijk. Maar daartegenover had hij moeten weten dat het het risico van zijn hobby was.

Uitbannen?????
Versoepelen zul je bedoelen!
Knallers van 2gram flash of 4gram slow flash toe staan zou al een hoop illegaliteit tegen gaan.
Tevens wordt het knutselen/vervaardigen van vuurwerk minder intressant omdat er dan legaal al prima knallers tekoop zijn.
Zware knallers en knutselaars zullen er altijd wel zijn.
Dat is nooit ui te bannen.
Maar wel te verminderen.

Het uitbannen van knallers/vuurwerk wordt nu al gedaan door politie en justitie in Nl.
En zoals we zelf merken werkt het voor geen meter!
Dus een andere aanpak en minder media aandacht zal al een hoop veranderen.

Uitbannen?????

Zware illegale knallers, zei ik hè. Voor mij persoonlijk ligt de grens bij een lekkere bsc (20gr ofzo dus) hoewel ik snap dat voor het behoud van positieve publieke opinie 5 gram beter zou zijn :D

Uitbannen?????
Knallers van 2gram flash of 4gram slow flash toe staan zou al een hoop illegaliteit tegen gaan.
Tevens wordt het knutselen/vervaardigen van vuurwerk minder intressant omdat er dan legaal al prima knallers tekoop zijn.
Zware knallers en knutselaars zullen er altijd wel zijn.
Dat is nooit ui te bannen.
Maar wel te verminderen.

Het uitbannen van knallers/vuurwerk wordt nu al gedaan door politie en justitie in Nl.
En zoals we zelf merken werkt het voor geen meter!
Dus een andere aanpak en minder media aandacht zal al een hoop veranderen.

Uitbannen werkt inderdaad niet, een deel gaat gewoon door. Waarom ? Omdat je met de passie geboren word ! En probeer dan maar eens door een wet iemand zijn geluk af te pakken.
Je moet dan wettelijk iets organiseren waar je bijvoorbeeld zoals bij de PGI betaald om een paar weken per jaar te mogen bouwen. In nederland ! Dan kunnen de hobbiesten en de ( knutselaars ) elkaar veel leren. En dan ben je weer lekker samen.. kun je nagaan ergens in Flevoland samen een biertje doen en je eigen 6" shells schieten die je smiddags hebt gemaakt.

Desnoods maximaal tot 2". Weet je wat je niet kunt met een 2" multi break cylinder shell ! De theorie erachter alleen al. Van de timing tot de spiking.
Kom nou, verbannen. Verband dan maar alles...

En er moet aan verdient worden.. nou dan maar betalen. Ik wil best wel voor 2 weken pyro 5-750 euro neerleggen. Als ik stressloos en zonder gezeik me ding kan doen.

Maar voor nu, is het over en uit. Wel jammer.

dikkeeric:Uitbannen werkt inderdaad niet, een deel gaat gewoon door. Waarom ? Omdat je met de passie geboren word ! En probeer dan maar eens door een wet iemand zijn geluk af te pakken.

Ik geloof niet dat het met een geboren passie te maken heeft,het is eerder (en dat telt voor alles)dat alles voor je bepaald word of verboden. Daarom word het allemaal nog veel erger dan dat het nu is,hoe harder ze roepen om een vuurwerk verbod hoe meer zwaar vuurwerk er de lucht in gaat,en word gemaakt.
Hoe harder ze optreden tegen mensen die iets doen in hun ogen wat niet kan,hoe harder ze het terug krijgen.
Op vuurwerk gebied zie je nu knallers met 400 gr flash voorbij komen in de handel,en ik denk dat dit door gaat,tot hoever weet ik niet maar dat het eerst nog veel erger word voor dat het beter word is zeker.

Slachtoffer explosie Den Haag knoeide met vuurwerk

De man die woensdag om het leven kwam na een explosie in de kelder was de 32-jarige Mike Vrickx. De man uit Den Haag was gek van vuurwerk. Net als zijn vriend Tom C. (35), die die bewuste dag naar de kelder kwam om te knutselen met klappers. De explosie die volgde is Mike fataal geworden.

Van Tom is trouwens een film beschikbaar. Hij heeft zelfs zijn handen als eens eerder verbrand. Hij weet dat hij met vuur speelt.

Uiteraard erg triest dat hierbij iemand om het leven is gekomen. Als hij dit op voorhand had geweten, was hij er immers nooit aan begonnen. Laat zijn dood daarom een les voor velen zijn door niet met vuurwerk te knutselen.

Keerzijde van de medaille is dat het vuurwerk hierdoor (weer) in een kwaad daglicht wordt gezet.

Back
Bovenaan