Sinterklaas

*kevin*

VWC lid
Ook in de aanloop naar oud en nieuw komen we sinterklaas nog tegen, een feest voor de kleintjes maar bij sommige wordt het misschien nog steeds wel gevierd.

Iedereen heeft er toch een fijn gevoel bij, december is weer begonnen en dat is voor de meeste een heerlijke tijd!

Wat doen jullie nog aan sinterklaas, ook pakjes uitpakken samen met familie? Alle sinterklaas gerelateerde dingen kunnen hier geplaatst worden.

Laatst bewerkt:
Ik zelf vind De Club van Sinterklaas echt GENIAAL! Elk jaar kijk ik er weer na:) Geniale show, jammer genoeg komt t dit jaar niet, wel herhalingen. Maar goed.

Rond Sinterklaas kreeg ik afgelopen jaren €10:D Maakte me ma een bak vol met pepernoten:) Aten we vleesfondue:) Was gewoon erg leuk:) Series tevens ook:D

Sinterklaas hoort er gewoon bij! Zeker bij onze traditie! en niet alleen bij ons. Maar ook in de omringende landen zoals in bijvoorbeeld België, en Frankrijk wordt Sinterklaas groots gevierd.

wij vieren thuis nog steeds Sinterklaas. En tot een paar jaar terug was ik zelf Zwarte piet bij de intocht hier in de stad. Om terug te komen op Frankrijk, daar wordt de Sint altijd groots onthaalt. En is het eigenlijk het kinderfeest ontstegen. Met grote feesten en enorme vuurwerken wordt de Sint onthaalt, én uit gezwaaid!

PRESTATECH_NANCY_5-12-2009_028.jpg

de Sint maakt zijn entree in nancy op een grote hoogwerker, waar het vuurwerk letterlijk uit zijn Staf spoot

Zo gaan wij ieder jaar naar de Noord franse stad Nancy om daar de intocht van Sinterklaas (Saint Nicolas in het frans) te ervaren. compleet met optochten, een fraai aangeklede stad. En een enorm feest op het Stanislas plein midden in de stad. Wat wordt afgesloten met een enorm vuurwerk op en rond de gebouwen op het plein door de Firma Prestatech. Een zeer unieke en mooie ervaring is dat altijd!

Van dit feest in Nancy staat het verslag van 2008 en 2009 nog steeds online :)
editie
2008

editie
2009

Leuk voor de kleintjes, verder heb ik er niks mee ook al vind ik Chocolade letters wel lekker en de cadeautjes ook leuk maar dat hoeft ook weer niet. Verder heb ik een hekel aan die gedichten en suprises, geef mij maar een (dronken) Kerstman dat is pas lachen!

ik heb zelf niets meer met sinterklaas, enkel de pepernoten en speculaas die er nu in overvloede is, kan ik erg waarderen.

't is dat de famillie/ schoonfamillie e.d. op je rekend, anders zat ik rond die tijd lekker thuis met een lekker pilsje :)

Sinterklaas is echt tof!

13 November komt hij aan, met een lichtjesparade dit jaar! Vanuit de haven van IJmuiden komt hij aan met de stoomboot en dan lekker feestvieren:P

Op 5 December gaan we lekker met de familie surprises doen:D

ik ben nooit met sinterklaas opgegroeit

ik ben er later pas achter gekomen waar het feest om draaide en dat vond ik wel leuk, nu vier ik het wel met m'n vriendin en maten we geven elkaar gewoon cadeau's enzo

Tja wat zal ik er van zeggen.

Voor de meeste Nederlanders het gezelligste feest van het jaar. Veel kinderen vinden het een spannende tijd. Sinterklaas is het symbool van vrijgevigheid wat een van de belangrijkste eigenschappen van de mens is. Sommigen krijgen nog meer kadoo's dan op hun eigen verjaardag.

Helaas heb ik er persoonlijk weinig mee. Omdat ik enigskind ben en geen verdere familie (behalve moeder en vader) heb is dit feest net als Kerst nooit bij mij nooit gevierd. Ik vind het erg jammer want al op de basisschool werd ik geconfronteerd met het verschil tussen mij en alle andere kinderen. Het was moeilijk om toch te blijven lachen. Later kwam ik achter dat de Sint niet was wie hij werkelijk was. Maar de gedachte erachter is goed.

Commercieel is het feest erg belangrijk voor de economie. Zonder economie uiteindelijk ook geen vuurwerk. Deze periode wil ik graag zo snel mogelijk achter me laten, en dat doe ik door heel veel op dit forum rond te neuzen.:blink:

Ik wens iedereen de komende tijd een prachtige periode:) :bye:

Nou, wij doen sinds dit jaar niet meer aan Sinterklaas maar we gaan wel lekker uit eten. En de chocolade letters zijn heerlijk natuurlijk! :p

Laatst bewerkt:
Zoals elk jaar is het een traditie om het Sinterklaasfeest te vieren met een surprise en gedicht. Het heeft altijd wel wat. Vroeg de houtkachel stoken, met daarop een amandelstaaf in aluminiumfolie, een bak met pepernoten op tafel en Ik Hou van Holland kijken.

Ik speel liever voor Zwarte Piet. Stoute dames met de roe geven.
:cool:

zo andersom meegemaakt. ik was leiding bij een jeugdvereniging, en had de jongste groep kinderen. 5 t/m 7 jaar. ieder jaar hadden we sinterklaas geregeld die langskwam met 2 zwarte pieten.

na wat spelletjes hadden de kinderen eindelijk hun kado's, maar ik nog niet. toen kwam 1 van de pieten op mijn schoot zitten en 1 van de kinderen zei dat ik heel braaf was en ook een kadootje verdiende. het antwoord van de (vrouwelijke) zwarte piet was duidelijk: 'hij is stout geweest en moet met mij mee in de zak, misschien krijgt hij dan nog een kadootje!'.

ik was wel een beetje van m'n stuk gebracht! :D

zo andersom meegemaakt. ik was leiding bij een jeugdvereniging, en had de jongste groep kinderen. 5 t/m 7 jaar. ieder jaar hadden we sinterklaas geregeld die langskwam met 2 zwarte pieten.

na wat spelletjes hadden de kinderen eindelijk hun kado's, maar ik nog niet. toen kwam 1 van de pieten op mijn schoot zitten en 1 van de kinderen zei dat ik heel braaf was en ook een kadootje verdiende. het antwoord van de (vrouwelijke) zwarte piet was duidelijk: 'hij is stout geweest en moet met mij mee in de zak, misschien krijgt hij dan nog een kadootje!'.

ik was wel een beetje van m'n stuk gebracht! :D

Dat is wel een wrede straf geweest dan zeker?
:D

Mijn kleine knul is nu 3,5 jaar en heeft bijna alles van het Bart Smit boek al aangekruist. Het blijft een leuk feest voor de kleintjes. Ik heb er zelf weinig mee. De spanning van de dag kan ik uit mijn jeugd nog goed herinneren.

Wij vieren het eigenlijk elk jaar samen met onze oma:)

Mijn zus en ik weten het al. Maar mijn zusje nog niet.
Ieder jaar weer mijn zusje de wc op jagen waarop mijn vader vlug naar de schuur rende en de zak(ken) dropte, aanbellen, naar de bank rennen, zitten en met een verbaads hoofd kijken... geweldig.

Omstebeurten pakjes uit de zak graaien waar dan een naam opstaat. Het blijft gewoon leuk.

Ik ben benieud of mijn zussie dit jaar nog geloofd. Ik denk het niet.
Maar als ik dit jaar weer geld krijg weet ik waar dat aan uitgegeven wordt. ;)

vroeger ook altijd gevierd tot me broertje er ook niet meer in geloofde :p
dit jaar vier ik het bij mijn vriendin met de familie. gewoon een lootje trekken en iets kleins kopen. verder geen suprise er bij enzo.

ook werd ik helemaal blij dat ik vanmiddag zag dat het sinterklaas journaal vanaf komende woensdag weer op tv komt :p

Back
Bovenaan