[Show] Zierikzee Havendagen - 26 augustus 2023

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zeeland
Stad/dorp: Zierikzee
Datum: Zaterdag 26 augustus 2023
Tijdstip: Vermoedelijk 00:00 uur (nacht van 26 op 27 augustus 2023)
Schietbedrijf: DFP
Max. kaliber: Consumenten vuurwerk + PSE + Professioneel vuurwerk
Bijzonderheden: Havendagen Zierikzee

Beelden 2022: Credits Vuurwerk Liefhebberij

Uiteraard weer aanwezig, was vorig jaar echt een top showtje en op een leuke locatie ( goede akoestiek ook ). Ook al schieten ze geen shells is het de rit zeker waard.

Heeft iemand al eens geprobeerd deze met Knokke-Heist te combineren? Theoretisch zo het moeten kunnen, maar heb even niet paraat of je een beetje vlot uit Knokke weg komt.

[Show] Zierikzee Havendagen 26 augustus 2023

[Show] Zierikzee Havendagen 26 augustus 2023

Provincie: Zeeland
Stad/dorp: Zierikzee
Datum: 26 augustus 2023
Tijdstip: 23.50
Schietbedrijf: DFP
Max. kaliber: F2 + PSE ( T1 en T2 ) + F4 bodenblitzen en salutes
Bijzonderheden: Erg royale show met goede akostiek en flink wat bodenblitzen

Met de herinnering van vorig jaar dat dit een topshow was had ik deze gelijk in de agenda gehouden voor dit jaar. En wat was dit weer een ramshow! Kort nadat de show begon was er een klein brandje maar dat was na een korte pauze zo weer opgelost. Ondanks dat er geen shells worden geschoten ( op voorgemonteerde PSE en Funke F3 singleshots na ), is dit denk wel de show met de beste beleving in Nederland. De akoestiek van de binnenstad, kwaliteitsproducten, de ABA salutes en bodenblitzen maken de beleving echt bizar goed. Normaal moet ik altijd inzoomen maar hier kreeg ik het zelfs niet eens goed op beeld toen ik helemaal had uitgezoomd, door de schiet breedte en perfecte afstand. De finale van bodenblitzen en gecombineerd met de Cairo Crackling en ABA salutes waren geniaal, echt een kippenvel momentje hoe je dat ook in Valencia hebt. DFP is in de laatste paar shows naar een soort 'Spaans concept' finale gegaan en daarmee hebben ze zich weer naar een hoger niveau getild. Er zaten weer allemaal herkenbare top F2 producten in die je nu perfect kon beleven en vergelijken, wat ik ook altijd een pluspunt vind . Er werden wat producten geschoten waarvan ik de naam niet ken er zeker goed waren, zoals op 00:48 met roze tips. En op 07:43 met het donkere goud en multi color, deed me beetje denken aan Riakeo ( of een ander product uit de Riakeo keuken ). Geef mij maar dit soort showtjes in plaats van shells ergens op een ponton een halve kilometer ver weg! Bedankt weer iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt.

Er zaten weer allemaal herkenbare top F2 producten in die je nu perfect kon beleven en vergelijken, wat ik ook altijd een pluspunt vind . Er werden wat producten geschoten waarvan ik de naam niet ken er zeker goed waren, zoals op 00:48 met roze tips. En op 07:43 met het donkere goud en multi color, deed me beetje denken aan Riakeo ( of een ander product uit de Riakeo keuken ).

Ik zal geen hele lijst met tijdcodes plaatsen, maar afgaande op de beelden zal dit om de volgende 2 artikelen moeten gaan:
Lavanda 13sh 30mm Argento
Carolus 16sh 30mm Argento

Ik was hier helaas niet bij aanwezig, maar heb wel enorm genoten van de beelden. Bedankt weer voor het delen MasterBSC. Op beeld komt dit weer fantastisch over en DFP laat wederom zien over een flinke dosis productkennis en creativiteit te beschikken. Hoe groot de show ook is, keer op keer weten ze ons weer te verrassen met kwalitatief hoogwaardig materiaal, of het nou gaat om F2, PSE (T1 en T2) of F4. De finale met o.a. de Kingstown Hangover en ROTP hebben we al vaker gezien, maar die werkt gewoon ontzettend goed en is keer op keer een succes.

De opening met de Whistle mines, bodenblitzen, report mines en vermoedelijk 48mm PSE was op beeld geweldig om te zien. Ook het steppen in de finale met de whistle mines en bodenblitzen had echt een Spaans tintje. In Valencia zie je vooral dat steppen met de fluiters zowat in elke show terug maar in NL is het zowat een unicum. Ik hoop dat we dat Spaanse tintje en de meer intense finales nog meer gaan zien van DFP.

Thanks! Ik was ondertussen al achter het eerste product gekomen en nu heb ik dus ook het 2e product. Ik dacht al aan Argento bij de 1e cake omdat het exact de Ammandra was qua concept alleen dan het blauw vervangen door roze en de rode blinkers vervangen door groene blinkers. De Ammandra was al super goed in de straat een paar jaar geleden, maar met roze vind ik de Lavanda nog veel mooier. Van 1.4G was ook weinig te merken, gewoon een prima burst.

Inderdaad is dat steppen uniek in Nederland en ze hadden er echt een Spaans tintje in gegooid bij de finale, kreeg ook half kippenvel hoe je dat in Valencia ook krijgt :D Deze opbouwende soort van Spaanse manier van een (pre)finale schieten lijkt bij de laatste 3 shows zo te zijn, hopelijk houdt DFP dit er in want dit is gewoon hoe pyrotechniek hoort te zijn in mijn optiek. En dat is lastig met onze regels/de verkrijgbare producten/het budget, maar het lijkt DFP gewoon alsnog te lukken. Daarom zie ik liever dit in deze stijl wat je echt een kick geeft dan dat je van een mega afstand naar een ponton met 5/6" shells staat te kijken wat door de Nederlandse afstanden weinig indruk maakt.

Weet iemand of deze show ook dit jaar weer op de planning staat? Ik zie dat er een vergunning voor DFP is afgegeven, maar zowel de officiële kanalen als de showkalender laten nog niks zien.

Weet iemand of deze show ook dit jaar weer op de planning staat? Ik zie dat er een vergunning voor DFP is afgegeven, maar zowel de officiële kanalen als de showkalender laten nog niks zien.

Ik heb hem in het vizier. Ik heb nog geen definitieve aanvangstijd kunnen vinden. Daar ga ik na het werk nog even achteraan en verwacht dit weekend het topic voor dit jaar aan te kunnen maken als ik alle info bevestigd heb gekregen.

Back
Bovenaan