[Show] Vianen Paardenmarkt en Kermis - 12 oktober 2024

Added to Calendar: 12-10-24

Zoals elk jaar een top show maar vanavond vond ik 'm echt nog een stap beter! Hij begon al leuk met aankondiging salutes en een dikke opening. Er werd voor m'n gevoel nog meer gebruik gemaakt van singleshots dan andere jaren. En de combinaties daarvan met cakes was ook goed gedaan. Ik herkende volgens mij want Argento cakes, Funke singleshots, Funke cakes en ander goede kwaliteit producten. Ik ben erg benieuwd wat die rambakken waren op 00:56 die per 3 geschoten werden, ik dacht aan Magnum maar als het geen Magnum was dan hebben ze een goede concurrent erbij. En een leuk primeurtje als ik het goed heb, de Grandizer van Wolff op 06:02 .

De finale was echt super, kreeg zelfs kippenvel met de dikke bodenblitzen die ritmisch geschoten worden en met Cairo Cracklings en fluit mines op de achtergrond, zeer goed gedaan. Gaf echt een Spaanse show gevoel en zeker met de dikke afsluiter. DFP heeft de show weer naar een hoger niveau getild, dit blijft zoals afgelopen jaren gewoon op de lijst staan van shows die ik moet bezoeken

0:56 moet de 300sh Ultimate Mixed Display met 3 tegelijk zijn geweest. Gisteravond is deze mij ook goed bevallen tijdens de demo en ook vanavond kwam deze erg goed tot zijn recht. Heerlijk tempo, goede burst voor het kleine kaliber en prima effecten. De afwisseling is ook dik in orde. Die hele serie van die klein kaliber rammers is top: Santiago Masters 100sh, 100sh Turbo Display Box, 200sh Helsinki Scyscrapers en de 400sh TDB.

Zoals elk jaar een top show maar vanavond vond ik 'm echt nog een stap beter! Hij begon al leuk met aankondiging salutes en een dikke opening. Er werd voor m'n gevoel nog meer gebruik gemaakt van singleshots dan andere jaren. En de combinaties daarvan met cakes was ook goed gedaan. Ik herkende volgens mij want Argento cakes, Funke singleshots, Funke cakes en ander goede kwaliteit producten. Ik ben erg benieuwd wat die rambakken waren op 00:56 die per 3 geschoten werden, ik dacht aan Magnum maar als het geen Magnum was dan hebben ze een goede concurrent erbij. En een leuk primeurtje als ik het goed heb, de Grandizer van Wolff op 06:02 .

De finale was echt super, kreeg zelfs kippenvel met de dikke bodenblitzen die ritmisch geschoten worden en met Cairo Cracklings en fluit mines op de achtergrond, zeer goed gedaan. Gaf echt een Spaanse show gevoel en zeker met de dikke afsluiter. DFP heeft de show weer naar een hoger niveau getild, dit blijft zoals afgelopen jaren gewoon op de lijst staan van shows die ik moet bezoeken

Lijkt de springwind in tweevoud wel op 5:05

Ik heb best genoten van deze show, jammer dat er aan de linkerkant een boom in de weg stond :rolleyes:
Die glittering coloured tails in het begin vond ik echt waaanzinnig mooi. Verder zat de show goed in elkaar met als verassing de grote effecten (PSE )
En als laatste : leuk om weer wat medefreaks te zien.

De show in Vianen begint inmiddels een traditie te worden. Samen met een maat aanwezig geweest en wederom erg veel bekenden gezien. Het blijft toch geweldig om met een groep forumleden bijeen te komen en lekker te ouwehoeren over onze geweldige passie. De show in Vianen stond al tijden in mijn agenda. De afgelopen jaren had DFP de primeur om nieuwe artikelen van respectievelijk Wolff en Magnum te schieten. Ik had dus goede hoop dat er dit jaar weer een primeur zou zijn. Daarnaast is het bekend dat DFP ook artikelen van Argento en Funke schiet en zodoende had ik dan ook de hoop dat zij één of meerdere artikelen uit de Python reeks van Funke zouden schieten. Met goede hoop vertrokken richting Vianen.

De opening was erg fijn. De thema's wederom goed uitgewerkt en de productkeuze was weer om van te smullen. De Colour strobe willow tail candles (rode en groene blinkers) gecombineerd met de Medusa van Argento was echt wonderschoon. Daarnaast vond ik het geweldig om de Rising Python Yellow van Funke in actie te zien. Erg duur artikel maar wat een kwaliteit voor een F2 single row.

Toen er een W-shape salvo werd geschoten dacht ook ik in eerste instantie aan de W-triple Layer/W-shape Dominator, maar toen de boeketten eenmaal tevoorschijn kwamen was meteen duidelijk dat het hier om de Springwind van Wolff ging. Goede box, prima tempo, goede spreiding en de finale met 2 rijen tegelijk is erg fijn. Ook de Grandizer kwam voorbij. Ook dit artikel presteerde goed, al zal mijn voorkeur wel uitgaan naar de grotere broer, de Jackhammer. Ook de Eisbrecher van Funke kwam goed tot zijn recht.

Complimenten voor de finale, want met die digitale knallers en fluit candles was dit echt puur genieten.

Back
Bovenaan