[Show] Tiel 04-06-2022

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Gelderland
Stad/dorp: Tiel
Datum: Zaterdag 4 juni 2022
Tijdstip: 22:30 uur
Schietbedrijf: Vermoedelijk Katan Vuurwerk
Max. kaliber: Voorgaande jaren prof (t/m 2,5/3" en flowerbeds) gecombineerd met consu.
Bijzonderheden: Pinksterkermis

Bron:
https://www.uitintiel.nl/evenement/pinksterkermis-2/

Hieronder wat beelden van eerdere edities:

[Edit] dit jaar wordt het toch niet geschoten op de Echtelsedijk maar op het grasveld bij de Waalkade lijkt het.

Laatst bewerkt:
[Edit] dit jaar wordt het toch niet geschoten op de Echtelsedijk maar op het grasveld bij de Waalkade lijkt het.

Dat bleek inderdaad nieuw dit jaar. En op die locatie bleken shells ook niet mogelijk. Het was dus vooral wat compounds wegknallen. Niet heel bijzonder maar toch leuk om weer ff wat te kruitsnuiven. Video komt eraan.

Hierbij mijn filmpje. Helaas was er een nieuwe locatie waar alleen consu kon worden geschoten. De finale was aardig, de rest vergeleken met voorgaande jaren viel wat tegen helaas. Maar goed, we hebben weer even kunnen kruitsnuiven...

Ik moest er best een stuk voor rijden maar met de afgelopen 2 jaar met zo goed als geen shows vond ik het niet erg, zeker niet als er prof wordt geschoten zoals ik van de afgelopen jaren zag. En met die verwachting ging ik er heen, om halverwege de rit foto's te krijgen van een maatje van me die er al was met alleen wat Katan F2 cakes. Dat was wel een hele erge degradatie van een aardig langdurige show met zo goed als alleen maar shells ( en opgevuld met profblokjes ). Maar ik was al onderweg dus ik ben er alsnog gewoon heen gegaan. De eerste helft van de show was kooiloos gepruttel en de rest waren weer dezelfde Loud collectie cakes die je nu bij elke Katan kermisshowtje voorbij ziet komen. Waar overigens voor dat geld niks op aan te merken is, dat zijn prima cakes voor weinig geld en een goede burst en goede boeketten. Maar het was een bittere pil na een lange rit en verwachtingen van prof vuurwerk. Helaas is dit een beetje de realiteit geworden, er is natuurlijk weinig geld na 2 corona jaren en ook vuurwerkshows krijgen vaak tegengeluiden van dezelfde groeperingen waar we vaker mee te maken hebben. Ik ben al blij dat er tegenwoordig wat doorgaat en daar wil ik best een stuk voor rijden. Alleen nu was het voor mij niet de moeite achteraf.

De finale heeft het nog een klein beetje gered, dat was lekker rammen met Delta Echo's op tapematch. De flower crown cakes daarvoor zijn trouwens de Flower Power en de Full Power.

Back
Bovenaan