[Show] Rotterdam Kermis - 22 oktober 2022

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Rotterdam
Locatie: Schiehaven (vuurwerk wordt geschoten vanaf een ponton in de Nieuwe Maas)
Datum: Zaterdag 22 oktober 2022
Tijdstip: 21:30 uur
Schietbedrijf: Katan Vuurwerk
Max. kaliber: Consumenten en professioneel vuurwerk t/m 2,5"
Bijzonderheden: Ter gelegenheid van de kermis in Rotterdam

Bron: www.kermisrotterdam.nl

FB_IMG_1664729979465.jpg

Ik ben hier gisteravond ook heen geweest. Was een geinig showtje van Katan, al denk ik niet dat ik hier vaker heen zal gaan. De shells waren wel een mooie toevoeging. In ons land wordt dat steeds zeldzamer om te zien. Het leken mij 3" shells qua uitwerking, maar 2.5" kan gezien de veiligheidsafstand toch wel kloppen. Verder een zwik aan Loud cakes die een beetje rommelig door elkaar heen werden geschoten.

Afgelopen zaterdag was ik ook van de partij in Rotterdam. Dit was de 3e keer dat ik Katan zou gaan helpen bij een show geschoten vanaf een ponton in de Nieuwe Maas. Op dezelfde locatie heb ik in 2018 en 2019 geholpen bij de show met Koningsdag. Het blijft geweldig om in alle rust op te bouwen in de haven op het ponton en dan vervolgens middels een duwboot de Nieuwe Maas op te varen. Ditmaal niet helemaal tot aan de Erasmusbrug zoals de show tijdens de Wereldhavendagen, maar grotendeels wel dezelfde route. Normaliter bevind ik me niet vaak op een boot, dus blijft het speciaal om daar te varen.

Daarnaast is het uitzicht op een ponton met al het vuurwerk ook geweldig en alle verlichte gebouwen langs de kade zijn schitterend. Bij zo'n show op het water komt nog best wat kijken, want de gehele rit werden we begeleid door 2 boten, één voor en één achter ons. Door middel van blauwe verlichting te voeren op het ponton werd aangegeven dat er gevaarlijke stoffen aan boord waren en via daarnaast werd er naar naderend scheepsverkeer gecommuniceerd om rustig te passeren en zo onnodige golfslag te voorkomen. Allemaal ontzettend interessant en indrukwekkend.

Het bouwen zelf verliep uiterst relaxt en voorspoedig en de sfeer onderling was ook erg goed. Het weer zat ook ontzettend mee en dan is het echt genieten van begin tot eind. Daarnaast waren er ook een aantal producten van Katan aanwezig die ik nog niet eerder live heb gezien en dan gaat mijn vuurwerkhart altijd een beetje sneller kloppen. Ditmaal ging het om de Beast Mode, Picobello en Yellow Submarine. De Beast Mode ken ik natuurlijk wel van de straatfilms op het forum en ook de Picobello heb ik weleens op beelden van een show voorbij zien komen, maar iets real life kunnen beoordelen is toch het fijnst.

Eenmaal op locatie en na het verlossende woord werden de eerste kanalen weggedrukt. Dat moment wanneer de eerst shells de lucht ingaan blijft speciaal. De Picobello is mij erg goed bevallen. Ik denk niet dat dit de mooiste waaier op de NL markt is, maar dit is wel een waaier met een goede prijs-kwaliteit verhouding. Kleuren komen prima over, burst is goed en het tempo is ook fijn. De Yellow Submarine was ook erg fijn. Dit waren nog best flinke cakes en hierbij ging het dan ook om 30mm tails. In de straat zal dit best indrukwekkend zijn, maar persoonlijk vind ik dat dergelijke cakes het beste tot zijn recht komen in shows en/of projecten. De Beast Mode beviel mij ook uiterst goed. Op straatfilms was nog weleens te zien dat er 2 rijen tegelijk gingen, maar dat was nu niet het geval. Alles ging keurig rij voor rij en zo met de tails aan de zijkant vond ik dit ook echt een toffe cake.

Over de Delta Echo hoef ik denk ik niet veel meer te zeggen. Met 2 stuks tegelijk gaf dit al een flinke chaos. Laat staan wat dat met 2 stuks tegelijk los zal maken in de straat, succes gegarandeerd. Crackling is erg goed en de combinatie met de blauwe sterren pakt ontzettend goed uit. Hieronder de beelden die ik heb gemaakt vanaf het ponton/duwboot en nog wat foto's.

20221022_155648.jpg

20221022_162622.jpg

20221022_162806.jpg

20221022_162832.jpg

20221022_162810.jpg

20221022_162854.jpg

20221022_162859.jpg

20221022_181336.jpg

20221022_181403.jpg

20221022_200307.jpg

20221022_205956.jpg

20221022_214829.jpg

Als laatste wil ik de mannen van Katan Vuurwerk weer bedanken voor een geweldige dag en een zeer geslaagde show. Ik blijf het zeggen, maar het mooiste werk is vuurwerk.

Back
Bovenaan