[Show] Leidens Ontzet - 3 oktober 2024

Added to Calendar: 03-10-24

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Leiden
Datum: Donderdag 3 oktober 2024
Tijdstip: 23:30 uur
Schietbedrijf: Xena Vuurwerk
Showdesign: Evento Fireworks
Max. kaliber: Consumenten vuurwerk + PSE
Bijzonderheden: Leidens Ontzet 2024. Dit jaar vieren we een bijzondere mijlpaal: 450 jaar sinds het Ontzet van Leiden!

Beelden 2022:

Kom pas de laatste jaren bij dit showtje. Voor mij de nr 2 show in de categorie maar 25 km rijden. Dus ben zeker van plan deze mee te pakken.

Aanwezig! Altijd een mooie show. Ben benieuwd of ze nog extra uitpakken omdat het 450 jaar geleden was dat Leiden ontzet werd. Dit was in ieder geval de show van vorig jaar:

Ben benieuwd of ze nog extra uitpakken omdat het 450 jaar geleden was dat Leiden ontzet werd.
Dat vroeg ik mij ook al af, of er wat extra budget is gevonden om hem net even dikker/specialer te maken. Maar de afgelopen jaren altijd een zeer vermakelijke show. Dus zolang ik geen snorkel nodig heb aanwezig.

Dat vroeg ik mij ook al af, of er wat extra budget is gevonden om hem net even dikker/specialer te maken. Maar de afgelopen jaren altijd een zeer vermakelijke show. Dus zolang ik geen snorkel nodig heb aanwezig.
Veel van die extra’s gaan naar het optreden van Armin van Buuren op 2 oktober van 23:00 tot 00:00.
Meer info
Het vuurwerk van 3 oktober zal vermoedelijk vergelijkbaar zijn met voorgaande edities. Dus erg vermakelijk! En de weersverwachtingen zijn positief.

T was weer een geweldige show om voor mij echt t gevoel te geven dat t seizoen begonnen is voor mij…. Filmpje volgt nog

Wat een slappe hap, dit is de zwakste show die ik in tijden heb gezien. Geen goede finale en salutes of PSE gezien. Heel erg teleurgesteld, vond vorig jaar op video veel beter overkomen. Maar misschien ben ik gewoon teveel verwend geweest met de shows tijdens Fallas.

Het was een beetje een tamme show gisteravond. Ik was er ruim een half uur van te voren, wat normaal voldoende is. Maar doordat er een schip van de marine lag was het al behoorlijk vol bij de brug. Te vol om mijn camera nog fatsoenlijk neer te kunnen zetten. Met een aantal besloten om dan maar wat meer om van de zijkant te kijken. Daardoor mis je wel de shapes voor een deel, maar zijn de fonteinen en bengalen op de grond wel nog goed te zien. Ondanks dat er wat hele mooie producten in verwerkt zaten, zoals bijvoorbeeld de 'disco' mines, voelde de show toch een beetje leeg aan. Zou ik het halve land door crossen om deze show te zien? Zeker niet. Echter als je uit de buurt komt gewoon het meepakken waard. De sfeer is altijd leuk en er zijn altijd genoeg liefhebbers op de been.

Wat een slappe hap, dit is de zwakste show die ik in tijden heb gezien. Geen goede finale en salutes of PSE gezien. Heel erg teleurgesteld, vond vorig jaar op video veel beter overkomen. Maar misschien ben ik gewoon teveel verwend geweest met de shows tijdens Fallas.
Ja of de budgetten gaan steeds meer omlaag. Evento kennende proberen ze er qua budget altijd wel beste van te maken.

Ja of de budgetten gaan steeds meer omlaag. Evento kennende proberen ze er qua budget altijd wel beste van te maken.
Ja het gehele leidens onzet wordt voor een groot deel bekostigd door de leden van de 3 oktober vereniging, die op hun beurt ook weer sponsoren werven hiervoor… hierdoor hebben de leden van de vereniging inspraak op waar het budget naartoe gaat en volgens sommige mensen die het woord plezier niet kennen “hoort zo een vervuilende vuurwerkshow daar niet bij”
Ook gaat er de afgelopen jaren veel meer budget naar het opruimen van de stad tijdens en na 3 oktober

Tip voor de volgende jaren, ga aan de kant van de zuidsingel/ingang van het ankerpark staan, je staat echt tegen het park aan waardoor het naar mijn mening echt veel imposanter is dan aan de overkant van de zijlsingel

Back
Bovenaan