[Show] Emmerich im Lichterglanz 2024 - 27-07-2024

MasterBsc

VWC lid
Stad/dorp: Emmerich
Land: Duitsland
Datum: 27 juli 2024
Tijdstip: 23:00
Schietbedrijf: Heron Fireworks
Max. kaliber: 12" ( uitzonderlijk want normaal max 6 tot 8" )
Bijzonderheden: 2 stuks 12"

Een dag geleden gehoord dat er 12" geschoten werd en bevestigd gekregen op de dag zelf dus lekker naar Emmerich gereden want voor 2 stuks 12" ga ik er natuurlijk wel heen!

De show wordt op muziek geschoten alleen zijn de boxen helaas maar beperkt geplaatst op de promenade ( als ze uberhaupt al op meer dan 1 plek stonden ). Zo hadden wij helemaal geen muziek dus de show zag er vrij random uit voor iedereen om ons heen. En rekening houdend met dat ik dus de muziek mis, was het sowieso in het algemeen alsnog vrij random geschoten. De show begon rustig, kort daarna een soort finale en daarna een erg lange pauze ( ik ben toen even gestopt met filmen ). Er waren door de hele show te veel pauzes, dat kon bij de muziek horen maar het leek gewoon niet strak getimed. Tijdens de pauzes hoorde je namelijk soms een mini beetje in de verte de muziek en dat liep dus blijkbaar niet synchroom. Iedereen dacht steeds door de show heen dat het over was en dat was op meer momenten wat pijnlijk.

De tails die ze gebruiken zijn echt prachtig, kwaliteit dikke tails. Maar voor zo'n grote afstand van het publiek tot het vuurwerk komen de tails en cakes/blokken helaas niet goed tot z'n recht. Dat is echt doodzonde want het was wel kwaliteit, zoiets moet minstens de helft dichterbij staan. Eigenlijk zou de shoe daar vanaf een ponton moeten, ook al is dat strandje aan de overkant perfect natuurlijk om de spullen te plaatsen.

Verder zaten er prima dikke kwaliteit shells tussen, af en toe nog kippenvel gehad met shells pompen en zeker in de finale. En toen zat ik te wachten om de mega boeketten te zien van de 2 stuks Italiaanse shells omdat ik wist dat ze gingen komen, maar tot grote verbazing: een flowerpot. Echt heel zuur, voor de schieters uiteraard het meest en voor het publiek ook. Dat was namelijk echt een dikke stunt geweest als je nog 2 dikke 12" shells bij de show had. Dat had de 'minpunten' van de show ook flink gered, maar helaas kunnen dit soort dingen gebeuren. Hopelijk zijn de schieters veilig gebleven

Al met al weer even een verfrissing van m'n herinnering van een show waar ik jaren niet was geweest. De sfeer is echt top daar, totaal niet te vergelijken met de absurde drukte in Dusseldorf kermisshow en bij Duisburg kermisshow. De rit is voor mij voor een Duitse show ook 'kort' ( 1.5 uur enkele rit waarbij bijvoorbeeld Dusseldorf al ruim een uur extra enkele rit is ) en je kan er makkelijk parkeren en zo binnen 10 minuutjes lopen stond ik op de plek die ik voor ogen had. Ik kwam daar 22.30 aan en 23.00 begon de show en er was plek zat haha. Dat zijn allemaal voor mij belangrijke elementen tegenwoordig. Verder is de beleving wel gewoon minder door de te grote kijk-afstand, de pauzes, te veel stille effecten, geen salutes ( terwijl een 12" of ander groot kaliber wel mogelijk is dus salutes ook lijk me ). De kijk-afstand kan gecompenseerd worden door de show wat intenser / korter te maken en wat meer shells te gebruiken en opvul spullen er uit laten. De muziek maakt niet iedereen mee en liep niet synchroon, dat zou ook makkelijk weg kunnen blijven en het vuurwerk de muziek laten maken :D
wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

Beetje feedback ( daar ben ik liefhebber voor ) maar ik heb verder een leuke avond gehad. Hopelijk geeft de flowerpot van de 12" geen problemen voor volgend jaar en kunnen ze weer zoiets regelen en het een nieuwe kans geven. En ga zo door met de kwaliteit verbeteren! Het zag er een stuk beter uit dan de afgelopen jaren. Misschien weer tot volgend jaar!

Prima show met een aantal leuke stukken erin, voor mij was het sowieso weer even geleden een pyromusical.
Jammer van de 2 12'', maar hopelijk lukt het volgend jaar weer.

Veel foto's zijn ''verwaaid'' maar hierbij al vast de beste.
Video zit in de edit en volgt.​

1 (1).jpg 1 (2).jpg 1 (2).jpg 1 (2).jpg 1 (2).jpg 1 (2).jpg 1 (2).jpg

Back
Bovenaan