[Show] Eiland van Maurik 23 juli 2022 + 6 augustus 2022 + 13 augustus 2022

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Gelderland
Stad/dorp: Maurik
Datum: Zaterdag 23 juli 2022 + zaterdag 6 augustus 2022 + zaterdag 13 augustus 2022
Tijdstip: 22:30 uur
Schietbedrijf: Vermoedelijk DFP
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: Georganiseerd door Vakantiepark Eiland van Maurik

Bron: Facebookpagina Vakantiepark Eiland van Maurik:
Flyboard- & vuurwerkshow.
Aankomende zaterdag (23/07) hebben wij een spetterende show voor jullie in petto! Vanaf 17:00 zal de DJ rustig draaien in de beachclub, vanaf 20:00 gaat het feestje los! Tussen 21:30 en 22:00 zal de flyboarder het water op gaan en vanaf 22:30 sluiten we spectaculair af met een gave vuurwerkshow.
Deze wil je niet missen! Ben jij er bij?! En mocht je er helaas toch niet bij kunnen zijn? Niet getreurd; we hebben nog 2 toffe shows op de planning staan. Ook op 06/08 & 13/8 zal er een flyboard- en vuurwerkshow zijn op ons vakantiepark.

Eiland van Maurik 2022.jpg

Beelden van 2021:

Vorig jaar erg leuke show gezien hier. Zeker de moeite waard als je het mij vraagt.

Foto's van 2021:

VWC-001- 20210807-2.jpg

VWC-001- 20210807.jpg

Als het 100% zeker is dat DFP schiet dan is het zeker een leuk showtje om heen te gaan. Bekende toppers uit Nederland gebruiken ze vaak en Ricasa T2 singleshots. Parkeren kan er makkelijk en als ze vanuit het water schieten dan kan je nog wat meters dichterbij staan als je op het strandje gaat staan ( iedereen van de camping blijft een beetje op het gras aangrenzend aan het strandje staan ). Het is verder gewoon een klein F2 + T2 showtje maar DFP haalt wel het maximale er uit.

Als het 100% zeker is dat DFP schiet dan is het zeker een leuk showtje om heen te gaan. Bekende toppers uit Nederland gebruiken ze vaak en Ricasa T2 singleshots. Parkeren kan er makkelijk en als ze vanuit het water schieten dan kan je nog wat meters dichterbij staan als je op het strandje gaat staan ( iedereen van de camping blijft een beetje op het gras aangrenzend aan het strandje staan ). Het is verder gewoon een klein F2 + T2 showtje maar DFP haalt wel het maximale er uit.

100% is zeker dat DFP schiet. Zondag nog gesproken.

Het zat weer goed in elkaar en mooie producten gezien, waarvan veel van Magnum / Broekhof! Die Kingstown Hangover blijft een topbak.

Het zat weer goed in elkaar en mooie producten gezien, waarvan veel van Magnum / Broekhof! Die Kingstown Hangover blijft een topbak.

Dit ziet er weer erg goed uit, bedankt voor het delen van de beelden. Gisteravond gekozen voor Antwerpen maar binnenkort pak ik zeker nog 1 of 2 shows in Maurik mee. Dit is vorig jaar erg goed bevallen. Hoe heb je de Blue Mine With Golden Spider Tail live ervaren?

Op bovenstaande film herkende ik weer een aantal toppers van Broekhoff/Magnum, Wolff en 1 artikel van Cafferata. Amazing Rainbows, Pandora's Box, Crossette cakes van Broekhoff (Pyroshow), Red Widow, Blue Mine With Golden Spider Tail, Obsessed, Mad Twister, Dictator Box, Rainbow Chry, W-triple Layer/W-shape Dominator en Kingstown Hangover.

Waar ik voorgaande shows het overgrote deel van de geschoten artikelen kon herkennen, zijn er nu een aantal artikelen gebruikt die ik helaas niet kan plaatsen. Misschien weet iemand het hier of leest er iemand van DFP mee die ons meer informatie kan verschaffen.

Het gaat om de volgende artikelen:
0:17 min - Spinning tail to white strobe. Ik vermoed dat dit de Silver Spinner to Silver Blink uit de Pyroshow lijn van Broekhoff was, maar ik ben niet 100% zeker.

2:07 min - Crackling crossette waaier. Komt heel erg goed op film over. Ik dacht eerst aan Broekhoff, maar die hebben enkel een I-shape cake met eenzelfde effect.

2:49 min - Geen idee welk product dit is, maar komt op film geweldig over.

3:22 min - Ook deze cake ziet er op film erg goed uit.

4:53 min - De gold spinning tail doet erg denken aan de Decibel van Wolff, maar de boeketten zijn wel degelijk anders.

5:27 min - Prachtig cake, maar ook hier geen idee.

8:01 min - Schitterende dubbele gouden boeketten, maar geen idee welke cake dit is.

Gezien het feit dat DFP veelal F2 producten van Broekhoff/Magnum en Wolff schiet, zal het me niet verbazen als bovenstaande artikelen ook van de genoemde importeurs afkomstig zijn. Ik zou graag weten welke producten dit zijn geweest want op film zag dit er enorm goed uit. Dit is echt speculeren maar het zal me niet verbazen als dit misschien wel nieuwe artikelen zijn, die nog bekend moeten worden gemaakt door de importeurs.

Dit ziet er weer erg goed uit, bedankt voor het delen van de beelden. Gisteravond gekozen voor Antwerpen maar binnenkort pak ik zeker nog 1 of 2 shows in Maurik mee. Dit is vorig jaar erg goed bevallen. Hoe heb je de Blue Mine With Golden Spider Tail live ervaren?

Op bovenstaande film herkende ik weer een aantal toppers van Broekhoff/Magnum, Wolff en 1 artikel van Cafferata. Amazing Rainbows, Pandora's Box, Crossette cakes van Broekhoff (Pyroshow), Red Widow, Blue Mine With Golden Spider Tail, Obsessed, Mad Twister, Dictator Box, Rainbow Chry, W-triple Layer/W-shape Dominator en Kingstown Hangover.

Waar ik voorgaande shows het overgrote deel van de geschoten artikelen kon herkennen, zijn er nu een aantal artikelen gebruikt die ik helaas niet kan plaatsen. Misschien weet iemand het hier of leest er iemand van DFP mee die ons meer informatie kan verschaffen.

Het gaat om de volgende artikelen:
0:17 min - Spinning tail to white strobe. Ik vermoed dat dit de Silver Spinner to Silver Blink uit de Pyroshow lijn van Broekhoff was, maar ik ben niet 100% zeker.

2:07 min - Crackling crossette waaier. Komt heel erg goed op film over. Ik dacht eerst aan Broekhoff, maar die hebben enkel een I-shape cake met eenzelfde effect.

2:49 min - Geen idee welk product dit is, maar komt op film geweldig over.

3:22 min - Ook deze cake ziet er op film erg goed uit.

4:53 min - De gold spinning tail doet erg denken aan de Decibel van Wolff, maar de boeketten zijn wel degelijk anders.

5:27 min - Prachtig cake, maar ook hier geen idee.

8:01 min - Schitterende dubbele gouden boeketten, maar geen idee welke cake dit is.

Gezien het feit dat DFP veelal F2 producten van Broekhoff/Magnum en Wolff schiet, zal het me niet verbazen als bovenstaande artikelen ook van de genoemde importeurs afkomstig zijn. Ik zou graag weten welke producten dit zijn geweest want op film zag dit er enorm goed uit. Dit is echt speculeren maar het zal me niet verbazen als dit misschien wel nieuwe artikelen zijn, die nog bekend moeten worden gemaakt door de importeurs.
De meeste cakes die je zoekt zitten in het WCKD Heroes assortiment van Magnum.

Crackling crossette is van Pyroshow denk ik (Broekhoff). Naam van de cake lijkt op het effect, met Google kom je daar wel achter

Sinds 2020 zijn deze showtjes vaste prik voor mij, zeker sinds DFP de showtjes vanaf 2021 schiet. Voor een F2 showtje + T2 zetten ze echt kwaliteit neer, daar kunnen de simpele kermisshowtjes niet aan tippen. Ik zat wel even te twijfelen om te gaan omdat het tot een uur enkele rit is voor een klein ( maar mooi ) showtje is, maar ik ben last minute toch overstag gegaan.

Echt een super mooi showtje weer gezien met allemaal bekende producten die Pyrofan later nog zal benoemen haha. Onder andere weer veel Magnum ( met als échte topper de Kingstown Hangover ) , een prachtige Pyrocentury box genaamd de Knisternder Funkenhimmel en zo nog wat top producten. Ook de laatste T2 waaier ( van Ricasa geloof ik ) die gisteren ook werd gebruikt in Vlissingen was weer snoeihard. DFP laat zien dat ze zelfs bij de kleinste showtjes hun best doen om er iets prachtigs van te maken en puur voor kwaliteit gaan.

Laatst bewerkt:
Gisteravond ook weer naar Maurik geweest, want deze show is vorig jaar ontzettend goed bevallen, dat ik hier elk jaar zeker wel 1 keer aanwezig wil zijn. We waren er omstreeks 22:00 uur en net voor de show nog een aantal bekenden (forumleden) gesproken, waarvan ik er een paar al een ruime tijd niet heb gezien, dus dat is altijd weer even leuk en gezellig.

Normaliter ben ik niet zo'n fan van lichtshows, flyboarders en alles wat men om een vuurwerkshow heen organiseert, maar ik moet zeggen: het was best leuk om die flyboarder in actie te zien, waarbij ook zelfs wat vuurwerk werd gebruikt.

DFP heeft dit jaar al diverse shows geschoten en elke keer weer weten ze de toppers van verschillende importeurs uit te zoeken en op een juiste manier in te zetten in hun shows. Of dit nu gaat om consumenten vuurwerk, PSE of om F4. In de voorgaande shows zijn een aantal F2 producten gebruikt, die ik ontzettend graag eens live wou beoordelen. Denk hierbij aan de Knisternder Funkenhimmel, Blue Mine With Golden Spider Tail, Crossette Batterie Bunt Röder, WCKD Heroes, Kingstown Hangover etc. En laat het nou net zo zijn dat deze bovenstaande producten gisteravond allemaal zijn geschoten, dus ik kon mijn geluk niet op.

Hierbij mijn beelden (al zijn de bovenstaande video's kwalitatief beter). Zoals jullie gewend zijn heb ik ook nu een opsomming gemaakt van de artikelen die ik dacht te herkennen. Op de PSE artikelen na, heb ik 100% van de F2 artikelen herkend. Kleine slag om de arm: dit zijn mijn bevindingen en bij de meeste artikelen ben ik voor 99,9% zeker, maar het kan altijd zijn dat ik er een keer naast zit.

0:00 min 1x Triple Layer - Cafferata - Showtime
0:01 min 2x Amazing Rainbows - Cafferata - Showtime
0:09 min 3x Serpent (WCKD Heroes) in w-shape - Magnum - WCKD
0:38 min 3x Manik (WCKD Heroes) in w-shape - Magnum - WCKD
0:47 min 2x The Wild Thing in v-shape - Wolff - Underground
0:56 min 1x Cake 4 van de Dictator Box (schuin naar rechts geschoten) - Wolff
1:06 min 2x Multicolor Fan Crossette - Broekhoff - Pyroshow
1:28 min 3x Crossette Batterie Bunt Röder in w-shape - Röder
1:57 min 4x Silver Spinner to Silver Blink 25sh 25mm - Broekhoff - Pyroshow - Hele lichte twijfel, maar ik zou niet weten welke cake dit anders zou moeten/kunnen zijn. Die van Cafferata is het namelijk niet. En gezien het feit dat DFP erg veel van Magnum/Broekhoff schiet, moet het deze cake haast wel zijn.
2:15 min 3x Pandora's Box in w-shape - Wolff - Wolff Selection
2:48 min 1x Blue mine with golden spider tail - Broekhoff - Pyroshow
3:00 min 2x Rainbow Chry/Dahlia Madness in v-shape - Magnum/Broekhoff - WCKD/Crown Collection
3:34 min 1x Knisternder Funkenhimmel - Pyrocentury (Funke productie)
4:20 min 3x Sydney Sunrise/Time Rain Willow Crossette in w-shape - Magnum/Broekhoff - Magnum Series/Pyroshow
4:46 min 1x Single row Crackling crossettes (PSE)
4:51 min 1x Single row Silver Spinners (PSE)
4:55 min 3x Mad Twister in w-shape - Wolff - Dynasty Selection
5:15 min 3x Coyopa (WCKD Heroes) in w-shape - Magnum - WCKD
5:53 min 3x Voltan (WCKD Heroes) in w-shape - Magnum - WCKD
6:04 min 2x Dictator Box in v-shape - Wolff
6:57 min 1x W-triple Layer/W-shape Dominator - Magnum/Broekhoff - I LIKE LEGAL/Crown Collection
7:27 min 2x Kingstown Hangover/Insane Crown Bomber - Magnum/Broekhoff - Magnum Series/Crown Collection
7:38 min 3x Huracan (WCKD Heroes) in w-shape - Magnum - WCKD
8:13 min PSE Finale

Ik kijk terug op een zeer geslaagde avond en ben echt blij met de artikelen die ik live heb gezien. Ik kan niet anders zeggen dan dat het stuk voor stuk toppers waren in de show, al sprongen de WCKD Heroes cakes, Multicolor Fan Crossette, Crossette Batterie Bunt Röder, Blue mine with golden spider tail, Knisternder Funkenhimmel, Sydney Sunrise, Dictator Box en de Kingstown Hangover er wel echt tussenuit. Wederom was het duidelijk zichtbaar dat de producten met veel passie en zorg worden uitgekozen en dat er ook echt wordt nagedacht over het beeld dat men creëert in de lucht en over combinaties van artikelen. Zeker de finale met de Kingstown Hangover en de Huracan die net iets lager schoot gevolgd door de prachtige gouden boeketten (PSE) daar bovenuit, was erg geslaagd. Ik vermoed dat het hier om een melding gaat, dus dan is het extra knap om zoiets als dit neer te zetten.

De WCKD Heroes zijn eind juli ook al in Maurik geschoten en ik heb ze nu voor het eerst live gezien. Dit is echt een goed en uiterst gevarieerd assortiment. Ik denk dat de cakes los geschoten maar ook als box erg goed tot zijn recht zullen komen in de straat. De effecten waren stuk voor stuk goed uitgevoerd en de tails die een aantal cakes bevatten zijn geniaal. Schitterend gewoon en dit assortiment gaat dan ook zeker op de wensenlijst.

Over de Multicolor Fan Crossette kan ik vrij kort zijn. Dit is gewoon een hele goede crossette waaier van Broekhoff met ontzettend heldere kleuren. Topper! Wel vind ik dat dit soort effecten beter tot zijn recht komen in een show of project dan echt stand alone in de straat.

Toen de Crossette Batterie Bunt van Röder zijn kunsten mocht vertonen was het feest compleet. Duidelijk zichtbaar dat dit om 30mm crossettes gaat. De tails zijn super goed uitgevoerd, prachtige kleuren en een spreiding waar je u tegen zegt. Ik heb nog nooit zo'n enorme spreiding bij crossettes gezien, echt wonderschoon. Ik vind het ontzettend jammer dat we deze cake niet in NL kunnen kopen, want dan had ik die zeker moeten hebben.

Vorig jaar heb ik de Tailgate Fan een paar keer in actie gezien en de reactie van het publiek als de lucht wordt gevuld met de super heldere kleuren zegt altijd genoeg. Maar naast de Tailgate Fan heeft Broekhoff nog een geweldige waaier compound, namelijk de Blue mine with golden spider tail. Spider Tails zien we maar zelden en dan ook nog eens van top kwaliteit en in combinatie met blauwe mines.... WOW. Broekhoff heeft hier echt een topper laten maken, want zo mooi zie je tail waaiers maar zelden, wat een combinatie. Ook nu reageerde het publiek hier weer enorm goed op.

De Knisternder Funkenhimmel van Pyrocentury geproduceerd door Funke trok vorig jaar op social media mijn aandacht. Het broertje: Gold Blauer Himmel eveneens. Echter ga ik nooit naar Duitsland om inkopen te doen en later kwam er het verbod, dus ging dit hem niet worden. Des te mooier dat deze geweldige kleuren topper gisteravond is geschoten door DFP. Bij de burst ontbrak het net aan een beetje power, zeker niet slecht, maar een klein beetje meer flash was mooi geweest. Maar om eerlijk te zijn heb ik mij hier totaal niet aan gestoord. Ik ben een groot fan van kleurenboxen, denk hierbij aan de Rambam 2.0, Colorful City 2017 batch, Spinnerz to Colorz, Glitter Willow to Colorz etc, en laat de Knisternder Funkenhimmel nou net afgevuld zijn met de meest heldere kleuren zoals we van Funke gewend zijn. Elke cake bevat een ander effect om vervolgens de verschillende effecten van cake 1, 2 en 3 opeenvolgend in cake 4 nog eens te schieten in een hoger tempo. De salutes in het finale salvo waren een waardige afsluiter van deze geweldige box. Echt gaaf om deze eens live te bewonderen.

De Sydney Sunrise bevat goed uitgevoerde crackling crossettes en dat zien we niet heel vaak in NL. Daarnaast is een crackling crossette dat ik graag zie in shows en zeker in combinatie met zo'n crackling crossette single row die DFP geregeld schiet is dit een prachtige cake.

De Dictator Box is een wat meer onbekende box van Wolff, maar zeker niet de minste. Dit is echt weer de top kwaliteit die we van Wolff gewend waren in het tijdperk van de Cruel Traction. Het broertje, de Artillery Box, is overigens net zo goed. Onder andere vanwege de houten kist is de prijs iets minder aantrekkelijk, maar als je deze in de straat neerzet dan weet ik 100% zeker dat je bij de buren echt indruk maakt.

Over de Kingstown Hangover hoef ik denk ik niet veel meer te zeggen. Deze box kwam gisteravond in v-shape weer ontzettend goed over. Het tempo is geweldig, de effecten goed uitgevoerd en de spreiding ook meer dan goed. De mines zijn net het puntje op de i, maar als ik toch iets mag noemen, dan had ik liever gezien dat elke cake multicolor was i.p.v. cake 1 rood, cake 2 geel etc, zoals we dat bijvoorbeeld bij de Funke Yggdrasil wel zien. Maar dat is echt muggenziften, want hiermee hebben Magnum en Broekhoff wederom een geweldige topper in handen.

Ik kwam zojuist onderstaande video tegen van Pyroworld van de show van afgelopen zaterdag. Ook nu heeft DFP weer gekozen voor diverse toppers van Magnum, Broekhoff, Wolff en een enkel product van Cafferata, aangevuld met PSE van Pyro Artists en Ricasa.

Veel artikelen die zijn geschoten afgelopen zaterdag, zijn ook gebruikt tijdens de eerdere shows in Maurik, op een paar na. Zo zag ik op de film nu ook de Mythology Display Box van Magnum en de 1.2" Ultimate Chry/Caïro Crackling voorbij komen.

Ben niet zo van de randzaken rondom een show maar die gast met die waterjet en vuurwerk op zn rug en fakkels was heel cool! Leuk gedaan!

Back
Bovenaan