[Show] Drierivierenpunt (Dordrecht-Papendrecht-Zwijndrecht) - 27 april 2023

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Drierivierenpunt (Dordrecht-Papendrecht-Zwijndrecht)
Datum: Donderdag 27 april 2023
Tijdstip: Tussen 22:30 uur en 22:50 uur
Schietbedrijf: DFP
Max. kaliber: Professioneel vuurwerk
Bijzonderheden: Koningsdag 2022

Ook dit jaar is er ter afsluiting van Koningsdag op het Drierivierenpunt weer een vuurwerkshow. Het De vuurwerk wordt in samenwerking met de buurgemeenten Papendrecht en Zwijndrecht vanaf een ponton afgestoken. De show duurt ongeveer 20 minuten en is vanaf het Groothoofd en Merwekade perfect te zien.

Show 2022 (credits Pyroworld)

Was vorig jaar een prachtige show met allemaal kwaliteits shells en leuke thema's. Ik was toen helaas net te laat aangekomen en stond daardoor ook wat verder weg, dit jaar ben ik er zeker op tijd. Gaat een hele dikke kwaliteitshow worden!

Erg mooie en rustige show gezien vanavond met allemaal kwaliteitsproducten die je niet zo snel ( of nooit ) in Nederland ziet. Meerslagen salutes en shells, erg bijzondere combinaties van effecten en af en toe een dikke 2" salute. Wij stonden bij Papendrecht en waar wij stonden was het lekker rustig. De afstand tot het vuurwerk is helaas erg groot maar dat komt denk ik omdat het in het midden van het brede 3 rivierenpunt geschoten werd en dat is gewoon ver van het publiek. En misschien deels wel door de regels. Helaas is dat eenmaal zo, de beleving is daardoor minder maar daar kan DFP natuurlijk niks aan doen. Mijn complimenten dat jullie erg jullie best hebben gedaan voor de bijzondere producten! Er zijn weinig schieters in Nederland die zoveel moeite daar in stoppen als jullie, dat is bij iedere show weer te merken en vanavond waren het helemaal speciale shells.

Erg mooie en rustige show gezien vanavond met allemaal kwaliteitsproducten die je niet zo snel ( of nooit ) in Nederland ziet. Meerslagen salutes en shells, erg bijzondere combinaties van effecten en af en toe een dikke 2" salute. Wij stonden bij Papendrecht en waar wij stonden was het lekker rustig. De afstand tot het vuurwerk is helaas erg groot maar dat komt denk ik omdat het in het midden van het brede 3 rivierenpunt geschoten werd en dat is gewoon ver van het publiek. En misschien deels wel door de regels. Helaas is dat eenmaal zo, de beleving is daardoor minder maar daar kan DFP natuurlijk niks aan doen. Mijn complimenten dat jullie erg jullie best hebben gedaan voor de bijzondere producten! Er zijn weinig schieters in Nederland die zoveel moeite daar in stoppen als jullie, dat is bij iedere show weer te merken en vanavond waren het helemaal speciale shells.

Tip! Ga op het Maaspad te Zwijndrecht staan. Veel rustiger en véél dichter op het vuurwerk. Het verbaasde mij flink dat het zo dichtbij was. Het was verre van in het midden!

Laatst bewerkt:
Wij hadden juist het idee dat de show van vorige jaar deze overtrof. Misschien ook wel een beetje verpest vorige maand met Valencia in het achterhoofd.

Prima show weer van DFP! De afstand blijft een dingetje, maar dat wisten we van tevoren. Prachtige kwaliteitsshells gezien en een mooie finale.

Gisteren wederom aanwezig geweest op het Drierivierenpunt. De rit vanuit Zuid-Limburg meer dan waard. Als eerste bedankt aan DFP voor hun gastvrijheid die avond. Het rondlopen tussen alle rekken vol met kwaliteit shells en singleshot is gewoonweg genieten! Enorm mooi om te zien hoeveel liefde en passie van deze set-up druipt.

De show zelf was lekker rustig maar daardoor niet minder. Je kon heerlijk genieten van de diversiteit aan producten zoals intense Ghost shells zoals je zelden tot nooit ziet in Nederland. Een uitvinding die meer en meer deze kant op mag komen als het aan mij ligt. Uiteraard de dikke ABA salutes en verschillende meerslagenbommen zijn om van te smullen.

De locatie waar wij stonden, Papendrecht bruiste ook weer uiteen van de liefhebbers. Vast ook een aantal van jullie gezien en/of gesproken.

Lang verhaal kort, ik heb een gezellige Koningsdag gehad en ook nog eens prachtig vuurwerk gezien! Uiteraard was de camera weer mee en heb ik een paar leuke plaatjes geschoten.

Dordrecht Koningsdag-007- 20230427.jpg

Dordrecht Koningsdag-002- 20230427.jpg

Dordrecht Koningsdag-005- 20230427.jpg

Dordrecht Koningsdag-006- 20230427.jpg

Tip! Ga op het Maaspad te Zwijndrecht staan. Veel rustiger en véél dichter op het vuurwerk. Het verbaasd mij flink dat het zo dichtbij was. Het was verre van in het midden!

Dat gevoel had ik ook dat het vuurwerk veel dichter op Zwijndrecht stond maar ik dacht 'het zal wel een optische illusie zijn'. Maar dat was dus wel zo? Zwijndrecht lijk me ook rustig dus voor volgend jaar misschien wel een goede om te onthouden.

Dat gevoel had ik ook dat het vuurwerk veel dichter op Zwijndrecht stond maar ik dacht 'het zal wel een optische illusie zijn'. Maar dat was dus wel zo? Zwijndrecht lijk me ook rustig dus voor volgend jaar misschien wel een goede om te onthouden.

Ja absoluut! Was echt lekker rustig, geen dronken jeugd enz. en met je neus op het vuurwerk. Was mijn eerste keer bij deze show maar gelijk 100% mazzel gehad met de locatie.

Ja absoluut! Was echt lekker rustig, geen dronken jeugd enz. en met je neus op het vuurwerk. Was mijn eerste keer bij deze show maar gelijk 100% mazzel gehad met de locatie.

Klinkt goed, volgend jaar even de ligging vragen en als dat hetzelfde is dan ga ik ook maar bij Zwijndrecht staan. Papendrecht was qua mensen ook echt perfect, ik stond nu op een iets andere plek en daar was zo goed als niemand. Maar de afstand tot het vuurwerk was gewoon veel te groot dus hopelijk volgend jaar dan daar bij Zwijndrecht!

Back
Bovenaan