[Show] Bruinisse Visserijdagen - 15 juli 2023

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zeeland
Stad/dorp: Bruinisse
Datum: Zaterdag 15 juli 2023
Tijdstip: Tussen 22:45 en 23:30 uur
Schietbedrijf: ...
Max. kaliber: Voorgaande jaren altijd professioneel vuurwerk
Bijzonderheden: Visserijdagen Bruinisse

Beelden 2022: Credits MasterBSC

2019:

2017:

Beslissing moeten maken of we naar Eiland van Maurik met een showtje van DFP gingen of naar deze show, maar aangezien Maurik nog 2 keer is en ze hier prof schieten en wat meer spul, hebben Pyrofan en ik besloten om naar Bruinisse te gaan. Vorig jaar goede ervaring gehad met bepaalde dikke F3/F4 blokken en de afstand op het vuurwerk is meer dan prima bij deze locatie. Ben niet zo fan van dorpsfeesten met veel dronken mensen maar dat moet je soms maar op de koop nemen als er een vuurwerkshow te beleven valt. Dit jaar was eigenlijk in dezelfde stijl als vorig jaar ( alleen dan wat andere producten ), links af en toe shells en op meerdere posities singleshots + F2 / F3 / F4 blokken die soms echt aardig goed rammen. De opening was echt geweldig met allemaal Sky Screamers tegelijk, maar helaas ploften alle salutes in het begin. De Berlin viel me ook gelijk op tijdens de show, die komt op een wat grotere afstand wat minder over dan in de straat maar hij blijft lekker en zeker per meer. Sommige shells zijn net als andere jaren wat cheap, maar er zaten ook dikke Pixie Dust met Chry Crackling pistil shells bij die zeer groot uitvielen voor 3" ( of 4" , geen idee ). Eigenlijk was het steeds rammen in soort van thema's, die op mij niet héél goed overkwamen en het voor het publiek vaak leek dat het bijna klaar was. Maar ieder geval wel pluspunten dat de show nog steeds 15 minuten gebleven is en dat er geen enkel prut-opvul-potje wordt gebruikt. Pyrofan kan morgen vast helpen wat er precies geschoten werd. De meeste producten die erg goed uitvielen zijn denk ik F3 of F4, zoals de chry crackling Z-shape boxen op 01:08 maar ik hoor graag dat het F2 was want die was erg goed.* Ook de spinning tail naar multi color boeketten was prachtig op 04:26 alleen de burst erg zwak helaas.

Al met al zeker een leuke show, enige feed back wat ik heb is dat het wat veel van hetzelfde leek tijdens de show en dat er iets meer opbouw of wat duidelijkere thema's in mochten zitten. Het publiek zei ook vaak 'ik denk elke keer dat het al klaar is'. Natuurlijk heb je bij thema's even een pauze maar de thema's waren niet altijd duidelijk en dan leek het random schieten en dat de show dan klaar was en toch weer doorging. Verder gewoon een leuk showtje wat ze er zeker in moeten houden tijdens dit evenement! Filmen was trouwens soms wat vervelend omdat de shells buiten beeld geschoten werden.

Gisteravond met MasterBsc aanwezig geweest in Bruinisse. Ook nog een ander forumlid tegengekomen en wat blijft het mooi om op die manier de hobby te kunnen delen met elkaar. De opening met een grote hoeveelheid Sky Screamers 2.0 was echt puur genieten. Echt een muur van fluiters ging er de lucht in en wat een kabaal, heerlijk. De salutes die gelijktijdig werden geschoten die gingen helaas niet helemaal goed, allemaal ploffers. Als deze hadden gedaan wat ze moesten doen dan was dat thema nog dikker geweest. Gedurende de show werden er vrij veel waaiers geschoten en ik vond ze stuk voor stuk echt goed. Vooral de verschillende crackling waaiers kon ik erg waarderen. Ook de tail waaier vanaf 6:48 min in het filmpjes van MasterBsc was echt ontzettend goed. Evenals de fanshape vanaf 14:25 min, super dikke gouden starten gecombineerd met groene blinkers. Nog nooit eerder gezien, maar echt wonderschoon.

Daarnaast kwamen er ook wat andere bekende F2 artikelen van Vulcan voorbij en ook daar heb ik echt wel van genoten. Vulcan is een merk dat ik tijdens shows wat minder vaak zie of mee mag werken, op wat Vulcan PSE (single shots en single rows) na. Daarnaast kom ik Vulcan ook niet ontzettend vaak tegen tijdens de december demo's, dus was dit een mooi moment om de Vulcan productkennis wat bij te schaven. De positionering van de shells vond ik wat jammer. Die werden helemaal links van de andere posities geschoten, schuin de lucht in, om zo een beetje in de buurt te komen van de posities met cakes, compounds en flowerbeds. Helaas kwamen de shells vaak niet verder dan positie 1 of 2 en hierdoor was het beeld net niet helemaal compleet. Het is misschien wat muggenziften als kritische liefhebber zijnde, maar het zou net het puntje op de i zijn geweest. Als ik de beelden van voorgaande jaren bekijk dan is dit al jaren zo en ik weet dan ook niet zeker of dit aan de afmetingen van het schietveld ligt, waardoor dit niet anders kan.

De brocade crown with red strobe pistil zien we bij verschillende merken en wat blijft dit toch een mooie combi. De mooiste shell van de avond was echter de Pixie dust willow with crackling rain pistil. Werkelijk schitterend. De fluit barrage vond ik ook top. Heerlijk felle fluiters die elkaar in een hoog tempo opvolgden.

Hieronder een aantal van de F2 toppers die er zijn geschoten (op de PS na).
2:05 min Oman
4:25 min Poisonous Spider (vermoedelijk)
5:36 min Sydney
9:04 min Doppel-D
12:52 min Gold Diggers

Back
Bovenaan