[Show] Amsterdam 27 april 2022

Nogal vreemde locatie voor een koningsdag vuurwerk. :bonk:
Zo van doe maar ergens achteraf vanaf een dak, dan heeft niemand er last van.

Inderdaad, hoewel ik op Facebook zag dat dream deze show deed met een samenwerking met Martin Garrix. Dus misschien dat dat een clip is die later nog online komt o.i.d.?

Was aansluitend op de show van Martin Garrix op Kingsland Festival dat hij afsloot gisteren. Hij woont in het gebouw waar de show vanaf ontstoken is en was betrokken bij het kiezen van deze locatie, het regelen van de vergunning, enz. Valt te lezen op zijn Insta-account waar hij iedereen bedankt voor het mede-organiseren en aangeeft dat (de meeste) buren het konden waarderen.

EDIT: zie nu de posts hierboven die geplaatst zijn toen ik die van mij aan het tikken was waarin min of meer hetzelfde staat... :wink:

Hoe kan er een vergunning worden afgegeven voor een show op een dak, terwijl er maar iets van 10 meter schuinonder mensen op een dakterras staan? Terwijl de veiligheidafstanden op de grond veel groter zijn?

Hoe kan er een vergunning worden afgegeven voor een show op een dak, terwijl er maar iets van 10 meter schuinonder mensen op een dakterras staan? Terwijl de veiligheidafstanden op de grond veel groter zijn?

Haha, was je er bij dan? Ik zie op de beelden niemand op de balkons staan en al helemaal niet op 10 meter zoals jij dat schrijft. Ga er maar vanuit dat niemand op de balkons mocht zijn en bewoners die het wilden zien gewoon beneden stonden. Ook bij deze show zijn 100% zeker de veiligheidsafstanden van toepassing.

Er wordt wel vaker vanaf gebouwen geschoten. Zoals vanaf het Krasnapolsky Hotel ook in Amsterdam, op De Dam. De kamers eronder zijn dan gewoon vol geboekt. In Barneveld wordt al jaren middenin het Centrum vanaf een Kerktoren een show geschoten. Die is ook niet hoog genoeg om aan de afstand te voldoen en dus moet het publiek dan op de grond alsnog op afstand staan.

Haha, was je er bij dan? Ik zie op de beelden niemand op de balkons staan en al helemaal niet op 10 meter zoals jij dat schrijft. Ga er maar vanuit dat niemand op de balkons mocht zijn en bewoners die het wilden zien gewoon beneden stonden. Ook bij deze show zijn 100% zeker de veiligheidsafstanden van toepassing.

Het lijkt anders op het filmpje dat er een aantal mensen op hun dakterras staan te kijken. Maar dat kan uiteraard ook de crew van het schietbedrijf zijn.

Op de video op de Facebook pagina van Dream staat er een hele meute te hossen hoor : - )

https://www.facebook.com/124243497631565/posts/4946534722069061/?app=fbl

Je hebt gelijk, dat had ik nog niet gezien. Er zijn inmiddels ook dronebeelden opgedoken.

Heel bijzonder dit. DJ's zijn natuurlijk gewend om op en rond het podium vuurwerk te hebben maar dat is allemaal PSE. Daar gelden andere regels voor, zeker voor de afstanden. Een gedeelte van deze show kan daar nu ook mee zijn ingevuld maar zeker niet alles... :wink:

Back
Bovenaan