Shell-Martijn's O&N 2014-2015

Hallo iedereen op VWC.

Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2015.
2014 was voor mij een bewogen jaar waarin ik het erg druk kreeg en me hier amper liet zien. Als ik een keer online kwam stonden er 20 nieuwe pagina’s met topics, niet doorheen te komen:)

Daarnaast al dat geneuzel over vuurwerk en al die media berichten die hier dan ook nog eens verschenen werd ik ook niet vrolijker van.
Maar goed, wilde toch maar weer een topic over me films starten voor diegene die dit hier gemist heeft.

31 december 2014:
Om 08:00 uur liep de wekker af. Huh, zo laat? Ja. Normaal op deze dag zijn we dan al klaar wakker.
Maar ja, vandaag pas vanaf 18 uur. En hoe ik ook tegen deze idiote regels ben heb ik me er toch aan gehouden. Waarom? Ten eerste goed voorbeeld voor me kinderen. Ze weten ook dat ik tegen dit soort belachelijke regels ben en heb het ze ook uitgelegd.
Ten tweede voor me buurt, ze weten hoe ik los kon gaan voorgaande jaren.
Wel heel bijzonder dat ik de volgende dag complimenten kreeg uit de buurt dat ik echt pas om 18 uur was begonnen, zo kan het dus ook.
En gek genoeg, klinkt raar, maar vond het wel prima zo…

De dag hebben we rustig de puntjes op de i gezet mbt wat kleine projectjes en wat we waar en wanneer wilde stoken.
Alle lonten van de wat grotere cakes verlengd, dat soort dingen.
17:00 uur, het begon te schemeren, meer en meer sier begon te komen, en dan begint het bij mij te jeuken:)

IJsberen door huis, zoontje al met jas aan, oke, we gaan naar buiten…
Traditionele pijlenrek al klaar gezet en de doos met cakes die we erna wilde doen.
Hier en daar gingen vuurkorven aan, sfeer steeg snel. Prima weer ook na jaren!
De nodige restanten hadden we al klaar liggen. Met dit jaar de intentie alles op te stoken.
En terwijl overal al de hele dag geknald werd telden we braaf af tot 18 uur...
Met de Fuego’s in ons bekende pijlenrek, 3, 2, 1 woesssjjjjjj daar ging de rest van het rek!
We mogen stoken, jeeeeeee riepen de kids, heerlijk:)
Hun rotjes, tollen en romeinse kaarsen en ze hielpen mij met de cakes.
Lekker voor l*l lopen met een GoPro op me hoofd, boeide me niks maar leverde mooie beelden op. En sfeer, ga ik zeker meer doen!
Zo hebben we lekker 2 uur lang gestookt.

Daarna verplaatsten we ons naar vrienden waar het inmiddels al heel gezellig was.
Rond 23:00 uur was de kleine meuk wel redelijk op en gingen we naar binnen. Beetje opwarmen en de maag vullen.
Voor mij stond de cola al klaar, hahaha, ze weten het heel goed. Martijn drinkt graag een biertje, maar niet icm vuurwerk:)
En zoals altijd ging dat laatste uur zo langzaam...
Maar na het aftellen was het kus kus, beste wensen en doei.
Kort samengevat, prachtig vuurwerk gezien overal. Ten opzichte van vorig jaar weer veel mooier sier!
En perfect weertje sinds jaren!

In dit topic plaats ik me films voorzien van extra commentaar.
Terug naar 18 uur:) De eerste, het traditionele pijlenrek.
Wilde hem vorig jaar al in elkaar trappen en een nieuwe maken, maar dacht, hij doet het nog prima!
Aftellen met de kids met de Fuego, 3, 2, 1 woesssjjjjjj:

Whopah hier is je grootste fan. Ik kijk nu al uit naar jou heeld materiaal.
Kom maar op

Alle films komen of staan al eerder op me youtube kanaal, maar hier post ik ze met wat extra verhaal erbij:)
En het praat hier wellicht makkelijker en gezelliger dan op me youtube:)
En ik kan hier extra foto's plaatsen.
Het kan dus zijn dat je een filmpje al gezien heb, maar een keertje extra genieten is vast niet erg:)

Nog een film dan maar?

Het was 2012 toen ik de kans kreeg een aantal Gaoo cakes te kopen.
Geen idee wat het was dus maar wat films opgezocht. Kwam niet verder dan een paar vage productfilms.
Ik kon een karton (6 stuks) van dezelfde krijgen of ik mocht een mix maken.
Vanaf de productfilms een mix gemaakt die mij wel aardig leek:)
Maar ja, eind 2012 slecht weer. En omdat ik ze goed wilde filmen besloten een jaartje te wachten...
Eind 2013, voor de verandering, weer fijne regen, jaartje wachten:)

Afgelopen jaarwisseling voor mezelf al besloten, weer of geen weer, dit jaar moet alles op. Ik wil geen restanten meer overhouden zoals voorgaande jaren.

En laat het nou eindelijk ook eens goed weer zijn!
Na me 18 uur project was het tijd voor de Gaoo's.
Prachtcakes! Zeker als je ze live meemaakt echt mooi spul. Lancering van de bombettes klinkt zo lekker en dan keiharde burst in de lucht. Dit was genieten. Misschien omdat ze goed gedroogd waren, hahaha, of omdat het gewoon goede kwaliteit is:)
En wat een mooie labels nog. De nieuwere labels vind ik al minder. Dus al met al blij dat ik deze toen gekozen heb!

Genoeg gepraat, hier alle films:

Unboxing.

De cakes.

Misschien is dit voor heel veel mensen wel duidelijk maar wat voor pijlen zitten er in dat rek?

Heel leuk project :D

Edit: Zijn het Thunder Rockets van Jorge? :)

Altijd leuk, Martijn! En wachten tot 18:00 voor je kinderen, goed voorbeeld! Hoe moeilijk het ook is. Ik heb me er niet aangehouden...

Ten tweede voor me buurt, ze weten hoe ik los kon gaan voorgaande jaren.
Wel heel bijzonder dat ik de volgende dag complimenten kreeg uit de buurt dat ik echt pas om 18 uur was begonnen, zo kan het dus ook.
En gek genoeg, klinkt raar, maar vond het wel prima zo…

Heb echt precies het zelfde gehad dit jaar. Normaal gesproken ging ik helemaal los overdag en nu op 4 fonteintjes na en 1 junior jack(kon het niet laten) niets afgestoken. Volgende dag veel positieve opmerkingen over gehad.

Mooie filmpjes, ben benieuwd naar de rest!

Leuke films en dan vanuit verschillende hoekjes! Leuke die Gaoo cakes! Hebben volgens mij echt een harde burst!!

Bedankt zover voor de reacties! Snel de volgende:)

Ook waarschijnlijk al gezien op me yt, meestal bewaar ik me finale voor het laatst om te uploaden.
Maar merk dat er nu nog aardig wat kijkers zijn op youtube dus kan ik nu beter nog het mooie spul uploaden en later het 'kleinere'.

Hier dus me bescheiden finale blok:)
Kostte me weer paar dagen rugklachten, maar dat had ik er best wel voor over...

Pracht ding. Begon rustig om aan het einde woest te worden:)
Speciaal deze gekozen vanwege de grote hoeveelheid effecten in 1 blok. Daar hou ik van zoals jullie wel weten.

Hij ging precies zoals die moest gaan, prachtig. Publiek helemaal blij, zal nog lang over nagepraat worden.

Kijk en geniet van dit spektakel!

DSC_0051.jpg

Dit is idd een superblok. Ik heb nog een film met de 679 en 678 achter elkaar met een wat grotere kaliber doos ertussen door (txb 925 2,5"). Deze ga ik binnenkort nog wel uploaden. Dit zijn beste lappen van dozen en je breekt je rug idd met deze.

Dit is idd een superblok. Ik heb nog een film met de 679 en 678 achter elkaar met een wat grotere kaliber doos ertussen door (txb 925 2,5"). Deze ga ik binnenkort nog wel uploaden. Dit zijn beste lappen van dozen en je breekt je rug idd met deze.

Met ze tweeën tillen ja, pallet eronder tegen doorzakken.
Wel apart drie boxen in 1, geen idee waarom. Verbindingslont heb ik voor de zekerheid nog helemaal omwikkeld met alu-folie:)

Met ze tweeën tillen ja, pallet eronder tegen doorzakken.
Wel apart drie boxen in 1, geen idee waarom. Verbindingslont heb ik voor de zekerheid nog helemaal omwikkeld met alu-folie:)

Dat is die 922 ook. Komt ook nog een film van. Deze ging alleen niet in 1 keer door. Maar die knip en plak ik wel aan elkaar in Movie editor van Magix

Dat is die 922 ook. Komt ook nog een film van. Deze ging alleen niet in 1 keer door. Maar die knip en plak ik wel aan elkaar in Movie editor van Magix

Klopt ja, de 922 had ik vorig jaar ook en zag pas later dat het eenzelfde systeem had. Deze zat helaas onder het overkappende papier waardoor ik het niet zag, anders had ik dit lont ook omwikkeld met folie:)
Ik denk ook dat hierdoor de vonkoverslag vorig jaar plaats vond.
De 922 zat wel aan elkaar vast, de 679 waren echt 3 losse 'cakes', daardoor wel kwetsbaarder.
Benieuwd naar je filmpje, ook een erg mooi afwisselend blok!

Als iedereen nou eens zo verantwoord met 'prof' blokken om zou gaan dan zou het niet verboden hoeven zijn. Je weet precies wat je doet. Bent niet onder de invloed van alcohol of drugs. Hebt het 'publiek' op veilige afstand. En hebt de lont verlengt zodat je, je rustig uit de voeten kan maken. Echt respect dat je alles zo netjes doet!

Hallo Martijn,

ik heb genoten van jouw vuurwerk, naast mijn eigen gestook. Stond 150 meter verderop....ik neem nog contact met je op binnenkort!!:shocked:
Had je ook shells? Die gingen ook de lucht in richting smitsveen, maar was lastig te zien waar dat nu precies was.

David.

Als iedereen nou eens zo verantwoord met 'prof' blokken om zou gaan dan zou het niet verboden hoeven zijn. Je weet precies wat je doet. Bent niet onder de invloed van alcohol of drugs. Hebt het 'publiek' op veilige afstand. En hebt de lont verlengt zodat je, je rustig uit de voeten kan maken. Echt respect dat je alles zo netjes doet!

Dank je voor het mooie compliment! Wordt gewaardeerd:thumbup:

Hallo Martijn,

ik heb genoten van jouw vuurwerk, naast mijn eigen gestook. Stond 150 meter verderop....ik neem nog contact met je op binnenkort!!:shocked:
Had je ook shells? Die gingen ook de lucht in richting smitsveen, maar was lastig te zien waar dat nu precies was.

David.

Hoi David,

Hahaha, ja, dat was wel genieten in 'ons' hoekje:)
Shells zag ik ook ja, paar straten verderop was dat. Maar daar zaten paar zieke exemplaren bij zeg, paar nog op film gekregen. Volgen nog:)
En we moeten binnenkort idd even bakkie doen:)

Laatst bewerkt:
Hoi David,

Hahaha, ja, dat was wel genieten in 'mijn' hoekje:)
Shells waren van iemand verderop. Maar daar zaten paar zieke exemplaren bij ja, paar nog op film gekregen. Volgt nog:)
En we moeten binnenkort idd even bakkie doen:)

heey heey wij moeten ook nog een bakkie doen!
hahah .
Mooie filmpjes weer hoor!

Back
Bovenaan