[Sfeerverslag] Helpen bij Caffero tijdens de vuurwerkshow van de Tilburgse Kermis

pyrofan#1

VWC Moderator
Forumleiding
Een paar weken geleden heb ik voor het eerst bij een show van Caffero mogen helpen en dat was toen in Katwijk. Dit smaakte absoluut naar meer en zodoende werd ik gevraagd of ik ook zin en tijd had om in Tilburg de handen uit de mouwen te steken (bij een nog grotere show). Dat laat ik mij natuurlijk geen 2 keer vragen aangezien ik tijdens het opbouwen van een show echt ontzettend geniet van hetgeen er allemaal bij komt kijken. Daarnaast voel ik me vaak vereerd dat je in zo'n positie met top kwaliteit artikelen mag werken en alles van dichtbij kan bewonderen. Kortom, zoals jullie wellicht hebben meegekregen in de verslagen die ik heb geschreven, vind ik het bouwen van shows echt het mooiste dat er is. Of het nou gaat om een demo van een winkelier, een battle show tijdens de Zena Trophy of een show tijdens een evenement als Koningsdag of een kermis. Het is één en al genieten.

Handen uit de mouwen
Zondagochtend was ik rond 8:30 uur in Tilburg om vervolgens vanaf de parkeerplaats naar de schietlocatie te lopen. Niet veel later kwam de eerste vrachtwagen van Caffero ook aan en konden we beginnen met de werkzaamheden. De PSE artikelen van Del Vicario waren weer in flinke aantallen aanwezig en wat blijft het toch een feestje om hiermee te mogen werken. Nadat alle PSE artikelen van Del Vicario waren voorzien van een ontsteker mocht ik verder met de andere PSE artikelen in de vorm van Bengaals vuur en fonteinen. Andere PSE artikelen dan single shots/mines heb ik nog niet eerder in handen gehad dus ook dit was weer een mooie ervaring en een mooi moment om meer kennis op te doen. De fonteinen en het Bengaals vuur waren in de fabriek in China al voorzien van een ontsteker en moesten enkel goed worden vastgezet op een plateau om vervolgens te worden aangesloten op een schietkist. Uiteindelijk was het tijd om de pontons op de juiste plek in het water te positioneren, want hier kwam nog wel het één en ander bij kijken. ’s Middags heb ik ook kennisgemaakt met Yorick van Vuurwerkklok, die daarmee ontzettend lekker bezig is. Ik vind het hartstikke leuk om de persoon achter de nickname te leren kennen en het enthousiasme over de prachtige hobby te delen. De foto’s die ik voorbij heb zien komen zagen er weer geweldig uit.

Toen eenmaal alles was aangesloten op de schietkisten, alles was afgedekt en na de laatste test van de systemen was het tijd om een plekje op te zoeken aan de publiekszijde. Eenmaal daar en tijdens het schuilen onder een boom kwam ik nog een aantal bekende liefhebbers tegen en wat blijft dit toch leuk om altijd weer even gezellig een praatje te maken.

Geweldige show
Los van het feit dat ik heb mogen helpen met het opbouwen vond ik het echt een geweldige show. Goed uitgewerkte thema's, strak geschoten en de kwaliteit van de artikelen is geniaal. Vooral de ghost mines vond ik echt onwijs mooi, zo zie je het maar zelden in NL en de 2 verschillende fluiters in de finale bezorgden bij mij de nodige kippenvel. Ook de Bengaals vuur artikelen die zijn gebruikt kon ik erg waarderen, het multicolor thema zat goed in elkaar en de kleuren van het Bengaals vuur waren echt enorm helder. Ook bij het publiek om mij heen viel dit in de smaak. De eindknal om het maar zo te noemen blijft geweldig. Ik wist dat dit zou komen, maar het publiek om mij heen reageerde hier echt geweldig op, blijft mooi zo'n verrassing. Een maat van me uit Tilburg was ook aanwezig en hij had nog nooit zoiets moois gezien!

Hieronder nog de foto's die ik heb gemaakt tijdens het opbouwen.

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Screenshot_20220802-183622_Gallery.jpg

Screenshot_20220802-183629_Gallery.jpg

Screenshot_20220802-183635_Gallery.jpg

Screenshot_20220802-183715_Gallery.jpg

Screenshot_20220802-183745_Gallery.jpg

Screenshot_20220802-183839_Gallery.jpg

Screenshot_20220802-183854_Gallery.jpg

Dag 2: in Oisterwijk ontzettend genoten
Van tevoren wist ik dat we na de show zeker nog wel een paar uur bezig zouden zijn met afbouwen en opruimen. In Tilburg was er helaas geen hotelkamer meer vrij, maar wel in het naastgelegen Oisterwijk. Dit bleek een goede keuze, want moe maar ontzettend voldaan liep ik omstreeks 2:45 uur de hotelkamer in. Maandag ochtend genoten van een heerlijk ontbijtje om vervolgens nog even een korte wandeling te maken. Het hotel was echt prachtig gelegen in een bos en vanuit het hotel waren er ook wandelroutes beschikbaar. Ik heb niet de gehele route afgelegd, maar heb wel even 45 minuten genoten van de prachtige natuur die Oisterwijk rijk is.

Screenshot_20220803-212315_Gallery.jpg

Eenmaal in Oisterwijk, besloot ik om ook nog even een kijkje te nemen bij Haokan in dezelfde plaats. Normaliter kom ik vrij weinig in deze regio en ik was toch wel erg benieuwd waar de winkel precies gevestigd is. Eenmaal daar stond het rolluik half omhoog en kwam eigenaar Jo, mij vrijwel direct tegemoet. Ik werd uiterst vriendelijk en gastvrij door Jo ontvangen en na even te hebben bijgepraat over de afgelopen 2-2,5 jaar, dat op zijn zachtst gezegd natuurlijk geen pretje was, mocht ik ook nog even een kijkje nemen in de bunkers. Het was geweldig om weer even in een volle bunker te staan en de producten te bewonderen, maar hierover later in het vuurwerkseizoen meer...

Screenshot_20220803-211835_Gallery.jpg

Screenshot_20220803-211905_Gallery.jpg

Om van te watertanden
Naast Haokan is er nog een zaak in Oisterwijk gevestigd die ik graag eens wou bezoeken en dat is de winkel van meester patissier Robèrt van Beckhoven (bij Robèrt). Lopend door een lange gang in een prachtig gelegen oud fabrieksgebouw met uitzicht op de bakkerij kwam een fenomenale geur mij al tegemoet. Eenmaal daar heb ik mij vergaapt aan al het lekkers en het nodige meegenomen om thuis niet met lege handen aan te komen. Je betaalt er een paar euro meer voor i.v.m. de meeste banketbakkers, maar het was echt elke cent waard. De bolussen gevuld met Zwitserse room zijn echt hemels en moet je simpelweg eens gegeten hebben in je leven. Mocht je in de buurt zijn van Oisterwijk dan is het absoluut eens de moeite om even bij Robèrt te stoppen.

Screenshot_20220803-211941_Gallery.jpg

Vanwege de hotelovernachting was het mogelijk om ook maandag nog een leuke invulling te geven en zodoende kijk ik echt terug op 2 zeer geslaagde dagen. Dit was de derde show van dit jaar waarbij ik heb mogen helpen en bij alle shows heb ik weer de nodige ervaring opgedaan. Dit smaakt absoluut naar meer en bij de 3 shows zal het dit jaar zeker niet blijven als alles gewoon doorgaat zoals op de planning staat.

Ik blijf het zeggen maar ook nu ben ik weer een geweldige ervaring rijker en wat blijft het toch mooi om op zo’n manier met de hobby bezig te zijn. Tenslotte, het mooiste werk is vuurwerk. Als laatste wil ik wederom de mannen van Caffero en in het bijzonder Roeland nogmaals bedanken!

Laatst bewerkt:
Het was erg leuk om elkaar eens ontmoet te hebben en verhalen en ervaringen te kunnen delen! Ook bedankt voor alle tips omtrent Adelfia, daar kunnen we zeker gebruik van gaan maken. :angel: Waarschijnlijk treffen we elkaar nog wel veel vaker bij shows.

Je verslag zit zoals altijd weer goed in elkaar, leest heerlijk weg en krijg en spontaan heimwee van. Tof om te lezen dat je er nog een dagje in die regio aan gekoppeld hebt. Ideaal!

Leuk verslag om te lezen, toffe foto's ook! De consumentenshows van Caffero blijven me toch altijd het meest bij. Top kwaliteit producten en de thema's en timing zijn perfect op orde. Heb zelf ook een keer mee helpen opbouwen, dus herken me goed in je enthousiasme!

Top verslag weer Jordi, bedankt. Was weer een top dagje zo te zien.

Back
Bovenaan