Scholieren blazen wc op met vuurwerk

ylke

VWC lid
Wat doe je in januari met je overgebleven vuurwerk? Simpel, dachten drie leerlingen op een school in Den Haag. Ze staken het aan en gooiden het in een wc-pot. Het gevolg: een knal, ravage en schorsing.

WCpot%20Maris%20college.jpg

Óf ‘beter mijn best doen op school’ stond niet op hun lijstje goede voornemens, óf ze hebben hun goede voornemens al in de eerste week van het jaar verknald. Drie leerlingen van het Maris College hebben een toiletpot op hun school met vuurwerk opgeblazen. Dat meldt Omroep West.

Aangifte
Via bewakingsbeelden werd al snel duidelijk welke scholieren er achter de ontploffing zaten. De school heeft aangifte tegen hen gedaan en heeft een van de daders, een derdeklasser, van school gestuurd.

De andere twee leerlingen doen dit jaar eindexamen vmbo-techniek, maar hoeven daar niet veel begeleiding meer bij te verwachten. Ze moeten de rest van het jaar thuis afronden en krijgen op school alleen nog huiswerk op.

Vuurwerkregels
Schooldirecteur Cees de Groot geeft niet alleen de leerlingen, maar ook de vuurwerkregels de schuld. ‘Omdat de tijd dat je vuurwerk kunt kopen gelijk is gebleven, maar de periode dat je mag afsteken is verkort, zie je dat jongeren nu ook op heel andere momenten beschikken over vuurwerk en het dan ook afsteken. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling’, zegt De Groot tegen de regionale omroep.

Bron

‘Omdat de tijd dat je vuurwerk kunt kopen gelijk is gebleven, maar de periode dat je mag afsteken is verkort, zie je dat jongeren nu ook op heel andere momenten beschikken over vuurwerk en het dan ook afsteken. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling’,

Meneer is dus van mening dat de regels weer moeten worden teruggedraaid.

Vuurwerkregels
Schooldirecteur Cees de Groot geeft niet alleen de leerlingen, maar ook de vuurwerkregels de schuld. ‘Omdat de tijd dat je vuurwerk kunt kopen gelijk is gebleven, maar de periode dat je mag afsteken is verkort, zie je dat jongeren nu ook op heel andere momenten beschikken over vuurwerk en het dan ook afsteken. Ik vind dat een zorgelijke ontwikkeling’, zegt De Groot tegen de regionale omroep.

Bron

Hè wat? Doordat er drie verkoopdagen zijn worden WC-potten opgeblazen met het vuurwerk dat men niet op heeft gekregen?

Dacht dat schooldirecteuren ook over een aantoonbaar geestelijk denkvermogen moesten beschikken, blijkt toch een farce te zijn.

Wat doe je in januari met je overgebleven vuurwerk? Simpel, dachten drie leerlingen op een school in Den Haag. Ze staken het aan en gooiden het in een wc-pot. Het gevolg: een knal, ravage en schorsing.

Bekijk bijlage 27635

Óf ‘beter mijn best doen op school’ stond niet op hun lijstje goede voornemens, óf ze hebben hun goede voornemens al in de eerste week van het jaar verknald. Drie leerlingen van het Maris College hebben een toiletpot op hun school met vuurwerk opgeblazen. Dat meldt Omroep West.

Aangifte
Via bewakingsbeelden werd al snel duidelijk welke scholieren er achter de ontploffing zaten. De school heeft aangifte tegen hen gedaan en heeft een van de daders, een derdeklasser, van school gestuurd.

De andere twee leerlingen doen dit jaar eindexamen vmbo-techniek, maar hoeven daar niet veel begeleiding meer bij te verwachten. Ze moeten de rest van het jaar thuis afronden en krijgen op school alleen nog huiswerk op.

Vuurwerkregels

Bron

alsof het legaal vuurwerk was dat ze overhadden en in de wc pot gestopt hebben :P
Bovendien, omdat het niet langer mag, gaan ze het een week later af steken wanneer het óók niet mag ?
Wat voor redeneringsvermogen heeft die gast ?

Wat voor regels er ook zijn, dit soort tuig houd zich er toch niet aan. Hard aanpakken en de schade laten betalen. Leer je ze gelijk wat zoiets kost en hoe veel uren werk dat is.

verplicht naar een psycholoog sturen, en deze mongool maar eens binnenste buiten trekken.
dat lijkt mij een veel beter plan dan de schade betalen.

Half uurtje werk en 77 euro voor de pleepot :p.

Gewoon triest zulke gasten. de rekening x 10 doen en dat laten betalen + FLINKE BOETE

Ach jee de heiligen spreken hier, waarom hier opeens de rekening maal 10 doen + een vette boete er boven op en bij veel andere berichten over vernieling lees ik zo iets niet. Natuurlijk zijn deze jongens fout geweest maar ze hebben een grote fout gemaakt en geschorst worden in je examen jaar is al geen pretje.
Ik weet van mijn vader dat hij vroeger ook genoeg kattekwaad heeft uitgehaald en dat haalde nooit het nieuws, tegenwoordig staat meteen alles online en iedereen heeft zijn mening er over, wordt daar een beetje moe van .....

Trouwens wel grappig : we hebben hier nog een nieuwe wc pot staan en deze gisteren op de weg geef groep op faceboek gezet, nu hoor ik net van mijn moeder dat hij vandaag wordt opgehaald door iemand uit Den Haag.... Zou het ..... Hahahahaha

Ach jee de heiligen spreken hier, waarom hier opeens de rekening maal 10 doen + een vette boete er boven op en bij veel andere berichten over vernieling lees ik zo iets niet. Natuurlijk zijn deze jongens fout geweest maar ze hebben een grote fout gemaakt en geschorst worden in je examen jaar is al geen pretje.
Ik weet van mijn vader dat hij vroeger ook genoeg kattekwaad heeft uitgehaald en dat haalde nooit het nieuws, tegenwoordig staat meteen alles online en iedereen heeft zijn mening er over, wordt daar een beetje moe van .....

daar heb je helemaal gelijk in in de huidige samenleving kan en heeft iedereen overal een mening over.
en is iedereen ineens overal een expert in.
het neemt niet weg dat het gewoon super dom is wat deze jongen gedaan hebben.
maar laat ze het vergoeden en zelf de nieuwe wc installeren klaar zo moeilijk is dit niet.

Back
Bovenaan