Schipje dopen!

RedBaron

Pyroworld
in het verleden heb ik jullie al eens laten genieten van enkele prachtige fotos van een vuurwerk dat afgeschoten werd om de ter water lating en doop van een cruise schip te vieren.

in Nederland komen we niet veel verder dan een fles champange tegen de romp van een boot kapot te smijten.. en dat was het dan wel. maar in Duitsland is het, vooral in Hamburg, toch regelmatig goed prijs als het gaat om er een vuurwerkje bij af te schieten. En meestal zijn dat niet de kleinste vuurwerken. Ze zijn wel kort.. maar buiten gewoon spectaculair.

Zo was het vorige week weer prijs in Hamburg bij de doop van het cruiseschip MSC Magnicfica. dit maal heb ik een videoo gevonden voor jullie. Spoel wel even door naar 122 minuten. na een kortte salvo van bommen, volgt een best wel mooie lichtshow. Gevolgd door korte maar krachtige Pyromusical voor en achter het schip, geschoten door een van de beste firmas van Duitsland, the Lunatx:

*klik* voor de video
van TV

youtube:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

en hier ( wat mindere kwaliteit) gefilmd vanaf het schip zelf.. best een aardig geweld zo van dichtbij hahahaha :D

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Erg mooi en wat een berg single shots zeg. Jaren geleden werd bij de cruise terminal in Rotterdam volgens mij de MS Oosterdam gedoopt en daar was ook een mooi vuurwerk bij (zover ik mij kan herinneren). Misschien zijn daar nog beelden van.

heerlijk filmpje jack! Mooie berg single shots, lekker getimed :p
Vooral het filmpje vanaf de boot is erg spectaculair...lijkt bijna of je ertussen staat :D

Back
Bovenaan