Schade door vuurwerk wordt verhaald op daders

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Vuurwerk-achter-boom-Vivian-Tusveld-1-1132x670.jpg

Oud en Nieuw wordt ieder jaar feestelijk gevierd in Amstelveen. Een gewoonte die de gemeente graag wil behouden maar het moet wel veilig blijven. De Amstelveense politie en de gemeente gaan komende jaarwisseling extra controleren op het afsteken van vuurwerk buiten toegestane tijden. Daarnaast controleren gemeente en politie de vuurwerkvrije zones zoals schoolpleinen, (heem)parken, rond bejaarden- en verzorgingshuizen en op plekken waar dieren worden opgevangen.

Het afsteken van vuurwerk is toegestaan tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. Vuurwerk afsteken buiten deze tijden kan een boete opleveren. Jongeren tot 18 jaar worden doorverwezen naar Bureau Halt. Ook voor het afsteken van illegaal vuurwerk kunnen forse boetes worden uitgedeeld. De gemeente zal schade veroorzaakt door vuurwerk verhalen op de daders.

De politie en de gemeente Amstelveen doen een beroep op inwoners van de gemeente om bij incidenten dit bij de politie te melden. Liefst met signalement van mogelijke daders. Dit kan gemeld worden bij de politie 0900-8844. Anoniem melden kan ook via ‘Meld Misdaad Anoniem’ 0800-7000

Vrijdag 30 december worden ondergrondse papier- en pmd-containers afgesloten. Op 2 januari worden deze weer geopend.

Foto: Vivian Tusveld

Bron

Wat een nieuws!!!

In mijn ogen volstrekt normaal dat als je iets sloopt (express of per ongeluk) je voor de schade op draaid

Inderdaad, lijkt me niet meer dan logisch. Direct een flinke extra straf erbij geven buiten de geld boete.

Een behoorlijk gedeelte van de groep is minderjarig moeten pa en ma dan de knip trekken? Gaat dat dan via de aansprakelijkheidsverzekering?

Taakstraf, geld boete met afbetalen. Moet geen reden zijn om mensen die het minder hebben daarom te onzien. Ben je stoer om te slopen, dan weet je wat er kan gebeuren.

Tis maar goed dat onze heilige voorbeeld ouders op deze site precies weten wat hun kroost uitspookt met vuurwerk.want als het aan sommige hier ligt worden de ouders van sloopjeugd financieel de grond in geboord.

Tis maar goed dat onze heilige voorbeeld ouders op deze site precies weten wat hun kroost uitspookt met vuurwerk.want als het aan sommige hier ligt worden de ouders van sloopjeugd financieel de grond in geboord.

Hahaha, nee zo moet je het nirt zien. Bij jonge slopers is zoiets idd indirect de ouders straffen. Maar ouderen, hangjongeren enz. Kan je best flink laten dokken.

Nou ja mijn frustratie zit er meer in dat de minderjarige min of meer ontzien wordt.
overheid ziet bv minderjarig en springt dan gelijk over op de ouders terwijl ik denk dat je binnen de wet de jeugd ook hard kan aanpakken.ik bedoel niet een boehoe halt strafje.

Ik denk dat je alle daders hard moet aanpakken, of financieel een goed plan is weet ik niet. Er moet een systeem komen waarbij de eerste overtreding inderdaad Halt! is (geloof me, maakt echt wel indruk op iemand tot 14 jaar), en bij een tweede vergrijp een strafblad en duidelijke consequenties voor de toekomst. Financieel straffen bij een minderjarige werkt niet, omdat je daarmee de ouder dupeert.

Dat ze de schade moeten verhalen lijkt me overigens logisch, ik doel hierbij op geldboetes.

Wat een nieuws!!!

In mijn ogen volstrekt normaal dat als je iets sloopt (express of per ongeluk) je voor de schade op draaid

Aparte uitspraak dit. Valt me op dat niemand dit heeft aangekaart.

Dus als per ongeluk iets van de openbare bezittingen sneuvelt door bijvoorbeeld een productiefout, moet je maar zelf gaan dokken? Productiefouten heb je niet in de hand. Lijkt me dat je dat dan kan verhalen op je verzekering of die van de dealer/importeur? Hoe zit dat eigenlijk?

Aparte uitspraak dit. Valt me op dat niemand dit heeft aangekaart.

Dus als per ongeluk iets van de openbare bezittingen sneuvelt door bijvoorbeeld een productiefout, moet je maar zelf gaan dokken? Productiefouten heb je niet in de hand. Lijkt me dat je dat dan kan verhalen op je verzekering of die van de dealer/importeur? Hoe zit dat eigenlijk?

Ik denk dat perongeluk gewoon in algemene zin hier wordt gebruikt en niet alleen met vuurwerk. Het is niet meer dan logisch als je iets sloopt om het dan te vergoeden, ookal deed je het per ongeluk omdat je met je dronke kop bijvoorbeeld met je fiets ofzo iets kapot rijdt.
Bovendien denk ik dat je door een productiefout niet meer dan lichamelijk letsel kan overkomen.

Schade word verhaald op de daders, roepen ze al jaren (ook met allerlei andere dingen), maar vaak is de verzekeraar of het slachtoffer zelf de klos. Nooit word de dader beboet, als ze hem uberhaupt vinden, iets met "geen bewijs" of "vormfouten", of weet ik veel wat rechters anno 2016 bedenken om criminelen te steunen. Altijd komen daders OVERAL mee weg.

Word tijd dat we zelf het recht in eigen handen gaan nemen en vandalen eens n lesje gaan leren.

Back
Bovenaan