Schade aan huis door vuurwerk

ylke

VWC lid
Een huis in Puttershoek is dinsdagavond zwaar beschadigd geraakt door vuurwek. Verschillende ruiten sneuvelden en deuren raakten ontzet.

Een onbekende had het vuurwerk door de brievenbus gegooid van het huis aan de Tjasker. De 49-jarige bewoner was op dat moment in de hal. Hij liep door de klap gehoorschade op.

Bron

En het blijft maar doorgaan.Er komen steeds meer anti-vuurwerk mensen bij, en langzaam maar zeker brokkelt de vuurwerktraditie steeds verder af door dit soort kansloze malloten....

Dit gebeurt helaas ook steeds vaker. Hopelijk worden de daders gepakt. Wat een pech voor de bewoner dat hij precies toen in de hal was.

Dit is dus de precieze reden voor alle ophef omtrent het vuurwerkverbod ja.. aanpakken die handel en goed ook!!

Dit zal wel weer illegaal en zwaar vuurwerk zijn anders heb je niet zoveel schade Dus wederom weer het probleem aanpakken en het illegaal (zwaar-vuurwerk) verbannen uit Nederland door hoge straffen en hoge boetes.....Wil je de traditie behouden stook dan legaal!!!!!!

Laatst bewerkt:
Dit zal wel weer illegaal en zwaar vuurwerk zijn anders heb je niet zoveel schade Dus wederom weer het probleem aanpakken en het illegaal (zwaar-vuurwerk) verbannen uit Nederland door hoge straffen en hoge boetes.....Wil je de traditie behouden stook dan legaal!!!!!!

Dus nu zeg je een beetje indirect dat als iemand iets afsteekt wat illigaal is dat ervoor zorgt dat oud en nieuw langzaam steeds meer als negatief word gezien. Dat gaat voor mij heel moeilijk worden met oud en nieuw. Ik denk niet dat het aan het illigale vuurwerk ligt , als iemand echt iets wat hard knalt door een brievenbus wil gooien gaat diegene echt wel als er geen illigaal vuurwerk is iets zelf maken... Dan moet je ook alle sterretjes en stalen pijpen in nederland verbieden. Maar illigaal vuurwerk wat veel verkocht word op straat zorgt er wel voor dat het makkelijker is , maar ik snap niet wat er in iemand hoofd omgaat om zoiets te doen. Is het een wraakactie of gewoon om stoer te zijn. Ik snap het echt niet.
Het is zo lastig om te zeggen dat je illigaal vuurwerk meer moet beboeten , als iemand iets wilt dan gebeurt het echt wel. Je kan je beter afvragen waarom die persoon zoiets doet , zoek het eens niet bij vuurwerk maar misschien bij zijn of haar thuissituatie. Als de dader opgepakt kan worden natuurlijk. Ik kan me eigenlijk geen oud en nieuw voorstellen zonder grondknallers en shells.

versoepel eerst eens de nederlandse wet kwa knalvuurwerk.
verwacht geen italia of feniks maar djf thunders em golden dragons zijn knallers die leuk knallen maar niet zoveel schade maken.
de straffen voor mensen die ongein of in dit geval debiel zijn mogen een stuk zwaarder, verder is die hele halt procedure een grote grap en het maakt amper indruk. laat die straffen maar eens wat hoger uitvallen en kweek een beetje verantwoordelijkheid. ik geloof jammer genoeg dat er deze nieuwe generatie een hoop rotte appels tussen lopen maar het is zeker nog niet te laat om de volgende generatie rotbestendiger op te laten groeien.

Dus nu zeg je een beetje indirect dat als iemand iets afsteekt wat illigaal is dat ervoor zorgt dat oud en nieuw langzaam steeds meer als negatief word gezien. Dat gaat voor mij heel moeilijk worden met oud en nieuw. Ik denk niet dat het aan het illigale vuurwerk ligt , als iemand echt iets wat hard knalt door een brievenbus wil gooien gaat diegene echt wel als er geen illigaal vuurwerk is iets zelf maken... Dan moet je ook alle sterretjes en stalen pijpen in nederland verbieden. Maar illigaal vuurwerk wat veel verkocht word op straat zorgt er wel voor dat het makkelijker is , maar ik snap niet wat er in iemand hoofd omgaat om zoiets te doen. Is het een wraakactie of gewoon om stoer te zijn. Ik snap het echt niet.
Het is zo lastig om te zeggen dat je illigaal vuurwerk meer moet beboeten , als iemand iets wilt dan gebeurt het echt wel. Je kan je beter afvragen waarom die persoon zoiets doet , zoek het eens niet bij vuurwerk maar misschien bij zijn of haar thuissituatie. Als de dader opgepakt kan worden natuurlijk. Ik kan me eigenlijk geen oud en nieuw voorstellen zonder grondknallers en shells.

Niet op hem letten eric doe ik al lang niet meer

Tja, met dit soort zaken is het maar net met welke bril je naar de feiten kijkt. Dit lijkt op een "vergeldingsactie" of gewoon een ruzie met iemand in de buurt. Iemand die flink boos is (en niet meer helder denkt) grijpt wat ie kan om de ander "wat aan te doen". Hij had kennelijk toegang tot zwaar illegaal vuurwerk en gebruikte dat. Zonder vuurwerk was er misschien een steen of een molotov cocktail door de ruiten gegaan. Je weet het niet.

Voor de objectieve lezer speelt vuurwerk hier een bijrol. Het was enkel een middel om iets kwalijks te doen.

Een minder objectieve lezer kan gaan zeuren over het vuurwerk of pleiten voor een vuurwerkverbod, waarbij hij compleet voorbij gaat aan de essentie van hetgeen is voorgevallen.

De media, tenslotte, helpt ook niet erg mee om het objectief te houden, want bij het artikel staat een vrolijk kleurige afbeelding van een Nederlandse legale rol. Alsof ze deze door de brievenbus hebben gefrommeld. Hiermee wordt vuurwerk onterecht het hoofd-onderwerp van het artikel.

Ik word er ook moedeloos van, maar hoop eigenlijk dat er gaandeweg steeds meer mensen bijkomen die berichtgeving in het juiste eerlijke perspectief kunnen plaatsen.

Cameo

Mensen zijn vaak geneigd hun eigen belangen ergens doorheen te krijgen door altijd het middel maar de schuld te geven... Het vuurwerk heeft dit gedaan, het vuurwerk heeft dat gedaan. Ummm dat is niet waar, die idioot die het in de brievenbus heeft gegooid heeft dat gedaan. Dat het vuurwerk ervoor gebruikt wordt vind ik minder ernstig dan het feit dat er uberhaupt mensen zijn die dit soort dingen doen!

Dat media en andere mensen met grote monden dat gelijk als anti-vuurwerk argument gebruiken... Voor mij geeft dat alleen maar aan dat die mensen gewoon niet van vuurwerk houden en dit als excuus gebruiken om het af te laten schaffen. "Het moest maar eens klaar zijn met die herrie"...

Tsja, gelukkig geeft het kabinet tot nu toe aan dit soort mensen geen (positief) gehoor, maar de vraag is hoe lang dat zo blijft. :(

Mijn punt is dat door illegaal/zwaar vuurwerk de laatste jaren steeds meer berichten negatief in het nieuws komen.En door dit probleem is het een kwestie van afwachten tot er een algeheel vuurwerkverbod komt.
Als je iets voor handen hebt ga je het stukken snelle gebruiken.
Dus vanuit dat punt is mijn mening pak het illegaal en zwaar vuurwerk aan.

wat een gek(ken)! ik woon in puttershoek! die gasten hebben ook niet door dat het bijna april is. verder vind ik dat illegaal spul pas echt gevaarlijk is als je er dingen als dit mee gaan doen. verder kunnen volgens mij nitraten en vlinders best legaal worden, maar ik kan het van shells wel begrijpen dat het illegaal is.

Back
Bovenaan