Dus nu zeg je een beetje indirect dat als iemand iets afsteekt wat illigaal is dat ervoor zorgt dat oud en nieuw langzaam steeds meer als negatief word gezien. Dat gaat voor mij heel moeilijk worden met oud en nieuw. Ik denk niet dat het aan het illigale vuurwerk ligt , als iemand echt iets wat hard knalt door een brievenbus wil gooien gaat diegene echt wel als er geen illigaal vuurwerk is iets zelf maken... Dan moet je ook alle sterretjes en stalen pijpen in nederland verbieden. Maar illigaal vuurwerk wat veel verkocht word op straat zorgt er wel voor dat het makkelijker is , maar ik snap niet wat er in iemand hoofd omgaat om zoiets te doen. Is het een wraakactie of gewoon om stoer te zijn. Ik snap het echt niet.
Het is zo lastig om te zeggen dat je illigaal vuurwerk meer moet beboeten , als iemand iets wilt dan gebeurt het echt wel. Je kan je beter afvragen waarom die persoon zoiets doet , zoek het eens niet bij vuurwerk maar misschien bij zijn of haar thuissituatie. Als de dader opgepakt kan worden natuurlijk. Ik kan me eigenlijk geen oud en nieuw voorstellen zonder grondknallers en shells.