Schaatsen en vuurwerk

moontan

VWC lid
Schaatsen en vuurwerk

Schaatsen en vuurwerk hebben met elkaar te maken! De afgelopen vorstperiode heeft veel slachtoffers geëist. Ik hoor nu niemand roepen om het schaatsen te verbieden? Heeft iemand enig idee wat dit de schatkist kost?

De gehele eerste hulp in het ziekenhuis was gevuld met ijsliefhebbers. Jaarlijks wordt er gezanikt over vuurwerkslachtoffers maar als er honderden schaatsliefhebbers gewond raken is dit heel normaal en hoor je er niemand over. Ook traditie?

Ik werk voor een vuurwerkgroothandel en wij adviseren ons suf om de consument veilig zijn vuurwerk af te steken. Helaas heb je altijd malloten die het anders willen.

Zo zie ik ook dat mensen gaan schaatsen op verboden gebied. Zakken dan door het ijs en worden door de reddingsdiensten weer aan de kant gehaald. Hulde voor de reddingsploeg maar van de overtreder hoor je niks meer. Als zoiets bij vuurwerk gebeurt staat iedereen op zijn achterste poten.
Mijn conclusie: beide hobby's eisen slachtoffers. Het ene wordt geaccepteerd en ander willen ze verbieden.

Corné de Wit

http://www.brabantsdagblad.nl/algemeen/opinie/opinie/4392839/Schaatsen-en-vuurwerk.ece

Back
Bovenaan