Rotterdam twijfelt over Nieuwjaarsfeest

Rotterdam twijfelt over Nieuwjaarsfeest

ROTTERDAM - Het is niet zeker of het Nieuwjaarsfeest dat tijdens de jaarwisseling in Rotterdam op de agenda staat, zal doorgaan.

Nieuwjaar_Rotterdam_224508h.jpg

FOTO ANP/ED OUDENAARDEN
Het feest is de enige evenement voor het komende half jaar dat ,,tegen het licht wordt gehouden''. Dat heeft een woordvoerder van burgemeester Ahmed Aboutaleb dinsdag laten weten.

Aboutaleb sprak maandag een ban uit over grootschalige, gratis evenementen. Daarvoor zal de stad de komende twee jaar geen toestemming geven. Aanleiding voor dat besluit was de gang van zaken bij het dancefeest in Hoek van Holland, dat zaterdag eindigde met een dode en gewonden.

Volgens de woordvoeder valt het Nieuwsjaarsfeest, dat dit jaar voor de derde keer zou worden gehouden, in de categorie twijfelachtige evenementen. ,,Aangezien het evenement in de duisternis plaatsvindt, wordt er zorgvuldig naar de risico's gekeken.''

Hoe het programma van het feest eruitziet, is nog niet bekend. Bij de laatste jaarwisseling waren er vuurwerk en optredens. Het feest was tevens het startsein voor het Jongerenjaar 2009. Er kwamen ongeveer 20.000 bezoekers opdagen op het feestterrein bij de Erasmusbrug.

(ANP)

bron

en dan wauw onze goede vriend arno bonte consumetnen vuurwerk verbieden en centrale shows organiseren .

Dus gezellig met z'n allemaal muziek luisteren op openbaar terein is verleden tijd voor nederland.
Er hoeft maar 1 iets te gebeuren en de boel word weer verboden.
Treed verdomme maar eens een keer hard op en pak die gasten op en laat ze de komende jaren niet meer vrij.
Nu hebben ze geschoten, zoals het hoort wanneer zoiets gebeurt, zou de politie in andere landen ook doen, maar nee nu is het weer niet goed, want dit mag niet gebeuren dus maar meteen alle gratis feesten afschaffen.
En dat alles door een paar mensen die zich niet kunnen gedragen, dat een land met 16 miljoen mensen hier de dupe van moet worden laat wel weer zien wat een laffe bedoeling het is hier in Nederland.

Dus gezellig met z'n allemaal muziek luisteren op openbaar terein is verleden tijd voor nederland.
Er hoeft maar 1 iets te gebeuren en de boel word weer verboden.
Treed verdomme maar eens een keer hard op en pak die gasten op en laat ze de komende jaren niet meer vrij.
Nu hebben ze geschoten, zoals het hoort wanneer zoiets gebeurt, zou de politie in andere landen ook doen, maar nee nu is het weer niet goed, want dit mag niet gebeuren dus maar meteen alle gratis feesten afschaffen.
En dat alles door een paar mensen die zich niet kunnen gedragen, dat een land met 16 miljoen mensen hier de dupe van moet worden laat wel weer zien wat een laffe bedoeling het is hier in Nederland.

Dit is nou precies een gevalletje oud & nieuw reactie van de politiek. Het probleem niet aanpakken en zorgen dat NL een taliban staat wordt waar alles wat leuk is en vermaak is verboden wordt. Straks mogen we niet eens meer muziek luisteren. En dat door een handje vol stumperts. Wij zijn weer de dupe, en hoe kunnen we ze duidelijk maken dat dit een maatschappelijk probleem is en niet de schuld is van de 98% die wel feest wil vieren? Dit loopt gewoon parallel met de shit rond oud & nieuw.

gaat weer lekker overdreven, oohh zo sociaal nederland! straks mag je geeneens meer aan je zak krabben omdat je dan eventueel misschien wel platjes verspreid...

in het verkeer valleen meer als genoeg doden, en dat mag wel? beetje rare zaak en gelukkig word er ook niet gevochten op betaalde feesten...

gaat weer lekker overdreven, oohh zo sociaal nederland! straks mag je geeneens meer aan je zak krabben omdat je dan eventueel misschien wel platjes verspreid...

in het verkeer valleen meer als genoeg doden, en dat mag wel? beetje rare zaak en gelukkig word er ook niet gevochten op betaalde feesten...

Betutteling gaat over in dictatoriaal. Echt, zie de hele discussie over Laura het zeilmeisje op het moment. Mensen laten zich tegenwoordig niet meer leiden door hun passies en gevoel maar door de verneukte maatschappelijke mening van mensen die nergens kaas van hebben gegeten, zij hebben vaak de grootste bek. En dat werkt innovatie en plezier tegen. Zonder de uitvinding van het buskruit zou de wereld er heel anders uit zien, in goede en slechte opzichten, maar het is gebeurd en heeft ons veel gegeven en ontnomen. Het dat betekent niet dat we het moeten negeren want dat is de weg die het makkelijkst is, en het minste oplevert, zeker als het om het resultaat gaat. Net als vuurwerkproblematiek. Het zzijn de randverschijnselen die vaak door bv alcohol en drugs worden veroorzaakt, maar zeker ook kennis en opvoeding zijn een belangrijke factor.

Laatst bewerkt:
De dode bij hoek van holland woont bij mij in de buurt in ommoord
morgen om 21:00 zal er een stille tocht worden gehouden beginnend bij hesseplaats
naar zijn het huis van robbie ( het slachtoffer )

De dode bij hoek van holland woont bij mij in de buurt in ommoord
morgen om 21:00 zal er een stille tocht worden gehouden beginnend bij hesseplaats
naar zijn het huis van robbie ( het slachtoffer )

Ik hoorde het ook, een vriend van me vertelde het, ik woon zelf vlakbij ommoord, vindt het echt erg man. De jongen had totaal geen kwaad in de zin. En wordt zonder pardon beroofd van zijn leven door een paar van die ************************** sukkels!

Ik ben zelf niet van de stille tochten maar ik zal er zeker morgenavond met jullie in gedachten meelopen RIV Robbie

ik vind dan ook dat bepaalde mensen zich eens achter de oren moeten gaan krabben. En eens moeten nadenken waar ze in godsnaam mee bezig zijn, niemand wordt ewijzer van dit soort bullshit, doe godverdomme wat met je leven in plaats van andere mensen het leven zuur te maken of zelfs te nemen.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan