Rotterdam 04-07-2009

moontan

VWC lid
wanneer: 4 juli 2009
plaats : Rotterdam
provincie : Zuid Holland
wie : Mellendijk FDS
wat : nadere info volgt
waar : nadere info volgt.
tijd : nadere info volgt

Grote vuurwerkshow
Museum Boijmans Van Beuningen viert zaterdag 4 juli zijn 160-jarig bestaan

http://www.spaansvuurwerk.nl/

Het_Paviljoen_Museum_Boijmans_Van_Beuningen_[1],_studio_Hans_Wilschut_2008_534.jpg

Museum Boijmans Van Beuningen viert zaterdag 4 juli zijn 160-jarig bestaan. Het museum trakteert u deze dag op gratis koffie en kunst: activiteiten, openingen, tentoonstellingen, en een vuurwerk van kunstenaar Ada Dispa.

Programma
11.00 uur Museum open
11.15 uur Opening jubileumdag door directeur Sjarel Ex
11.30 uur Opening Kunst4Kids, verkooptentoonstelling voor 5-18 jarigen
12.00-16.00 uur Doorlopend rondleidingen voor volwassenen en kinderen
14.00-15.30 uur Performances door Antistrot op de binnenplaats
15.30 uur Opening muurschildering ‘Hidden Track’ door Antistrot
15.30 uur Onthulling aanwinst ‘Laat je haar neer’ van Pipilotti Rist, in de aanwezigheid van verzamelaar Han Nefkens.
16.00 uur ‘Een kleine doodmars’, vuurwerk van kunstenaar Ada Dispa
17.00 uur Einde

Vuurwerk
Ter gelegenheid van de 160ste verjaardag van het museum, heeft kunstenares Ada Dispa een vuurwerk gecomponeerd. Zelf zegt ze hierover: “Ik wil de feestvreugde niet bederven door de dood er bij te halen. Maar toch; Kleine Doodmars. Vuurwerk is muziek en een kleine dood. Eigenlijk bedoel ik vooral de voorbeeldige vergankelijkheid van een vuurwerk. Je kijkt er naar terwijl het sterft. Het brengt je misschien in een euforische stemming, misschien zelfs in extase en dan is het voorbij. En je herinnert je het al niet eens meer. Het ritme beklijft niet, de melodie beklijft niet. Maar je kunt nog navoelen dat je iets hebt meegemaakt.”
Het vuurwerk is mogelijk gemaakt door het Fonds BKVB.

logo%20b160%20geelpaars%20bijgesneden%20223.jpeg

gevonden op : http://www.boijmans.rotterdam.nl
Museumpark 18-20
NL-3015 CX Rotterdam
tel.: +31 (0)10 44.19.400
In het weekend ook tel.: +31 (0)10 44.19.475

Laatst bewerkt:
durf ik nog niet te zeggen , heb absoluut ook geen idee, wat harrie (en zijn team) hier gaan doen.
we hebben nog 2 weken om dit uit te zoeken.
lokatie gezien zit je midden in het centrum van Rotterdam.
tussen de kunsthal en het boijmans museum heb je een stukkie park,
ik vermoed dat het hier zal zijn.

durf ik nog niet te zeggen , heb absoluut ook geen idee, wat harrie (en zijn team) hier gaan doen.
we hebben nog 2 weken om dit uit te zoeken.
lokatie gezien zit je midden in het centrum van Rotterdam.
tussen de kunsthal en het boijmans museum heb je een stukkie park,
ik vermoed dat het hier zal zijn.

Hou het topic op de in de gaten, misschien kom ik ook wel even langs.

Laatst bewerkt:
Misschien dat ik ook gaat lekker dichtbij, groter als consumenten vuurwerk zalt het wel niet worden.

FF een vuurwerkie pakken op de eerste dag van me vakantie :D

Ik zie dat dit overdag plaatsvindt, dus zou het een een kleine "Mascleta Dutch Style" kunnen worden? In ieder geval geen gewone siershow, zo overdag.

Is bij mijn school zowat dus ik zal wel even een kijkje gaan nemen.

Ingang in het park of gaat alles via Boijmans-Beuningen zelf?

Van te voren eventueel afspreken met freaks om te babbelen

Ik denk niet dat ze recht voor het museum gaan schieten, dat is midden op een weg.
Ze gaan waarschijnlijk in het parkje schieten, daar is genoeg ruimte. Ik ben er sowiezo Danny :wink:

Park is met die verbouwingen aardig afgesloten als ik het zo bekijk. Ze zijn bezig met die parkeergarage @ museumpark. Even kijken hoe alles zal lopen dan.

Het was wel een goede show, je zat lekker dichtbij de display en het was siervuurwerk, met een goede harde burst. Er werd als finale 3 inchers gebruikt.
Mvg,
pyromaan1990 & CPpyroman (youtube)
Zie Youtube voor filmpjes -> DLpyro / CPpyroman

Back
Bovenaan