Rotjes doorlonten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolter

VWC lid
Ik zie wel eens filmpjes op youtube waarbij mensen rond de 5000 rotjes hebben doorgelont.
Dit wil ik graag ook doen als project voor oudjaar.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen?
Gewoon een paar meter visco pakken en daar alle lonten aan vast tapen (als de lontjes van rotjes lang genoeg zijn). Of ze er aan vast lijmen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik bedoel dus echt een soort van Chinese rol.

Een mat kan door stuk schilderstape (papiertape) te pakken de brede versie.
Daar aan beide kanten rotjes doen en er tussen in een stuk viscolont. Wil je een snelle mat kan je roze lont gebruiken.
En daartussen kun je dan ook nog rotjes kruit doen alleen het zwarte NIET het oranje! Maar dit is niet nodig geeft alleen maar zekerheid dat alles af gaat.

Dan doe je aan de bovenkant ook nog een stuk schilderstape en dan kun je eventueel een rond voorwerp of ronde cake pakken en hier de mat omheen rollen!

Je kan ook bijvoorbeeld eerste stuk viscolont doen en als eind roze lont. Dan heb je een soort van finale!

misschien eerst de rotjes op ducktape plakken dat ze tegen over elkaar liggen met de lontjes tegen elkaar en daar over heen het visco lont leggen en met schilders tape valt plakken?

denk inderdaad ook ti-raps of tape, mij lijkt het geen goed idee om met kruit te gaan rommelen voor je het weet staan jij en je huis in de krant :rolleyes:

Dat zijn 25 sloffen astronauten, het is maar net waar je zin in hebt. Als je tijd over hebt kun je natuurlijk gewoon ty-raps kopen en die er 1 voor 1 omheen knopen. Voor de tijd en het geld wat je daar aan kwijt bent kun je ook wel een 100.000 klapper kopen en in 1 keer aansteken;)

Kun je niet gewoon een klos touw kopen, daar allemaal stukjes vanaf knippen en dan de lontjes aan elkaar knopen met touw?

Ja wil je een goed resultaat dan zul je het moeten knopen met touw. Als je dan roze visco gebruikt heb je toch wel een mat die hard ramt. En dan knoop je gewoon twee rotjes tegelijk vast. Eventueel maak je het dubbel gelaagd. Ik wil het dit jaar ook gaan doen. Niet 5000, maar alle rotjes die nog overzijn moeten op ;)

Met tape zou ik sowieso GEEN ducktape gebruiken. Dat spul bevat namelijk plastic, en dat zal om het visco heen smelten. Hierdoor dooft het visco. Jazeker, er is weinig wat visco kan doen doven, maar goeie, echte ductape is daar 1 van! Dan moet je dus schilderstape gaan gebruiken en dat is redelijk fragiel.

Dat word dus katoen touw kopen en roze visco.
Ik dacht eerst aan tape, maar bij nader inzien zou het zonde zijn als een deel niet afgaat.
Lijkt me met touw wel moeilijk omdat de lontjes van rotjes redelijk kort zijn.

Ff een totaal andere vraag.. Maar waarom zou je Rotjes doorlonten?
Dat kost je ondsettend veel werk! En het resultaat lijkt me niet opperbest..!
Lont dan gewoon een paar matjes door.. Lijkt me handiger!

Ff een totaal andere vraag.. Maar waarom zou je Rotjes doorlonten?
Dat kost je ondsettend veel werk! En het resultaat lijkt me niet opperbest..!
Lont dan gewoon een paar matjes door.. Lijkt me handiger!

Je kunt ook gewoon matten kopen van rotjes, oa beko/schuurmans heeft die dacht ik. Wel wat duurder maar scheelt veel werk....

Ik lont mijn rotjes door omdat ik hier nog een shitload aan die dingen heb uit 2004 enzo :P Tijd dat ze eens op gaan.

ik heb nu al zon 50 matten gemaakt en elke werkte perfect, gewoon een strook schilderstape (liefst brede) hier alle rotjes op plakken met lont, dan visco langs de lonten leggen en er een beetje buskruit overheen gooien (uit rotjes, niet de klei!!!) dan scchilderstape over de bovenkant. het beste is wel deze mat op karton te leggen en er niet af tehalen wantrotjes zitten niet heel goed vast met schilderstape.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan