Romeinse Kaarsen/ Candles

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Kan iemand mij misschien vertellen of er dit jaar nog candles verkocht mogen worden?

Ik bedoel dan bv. de Magnum Candles van Schuurmans, Olympic Dragon van Breeschoten , Candles van Mercurius, X090 Turbo Kaars van Cafferata etc...

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom niet ? zijn meer dan genoeg bedrijven die ze nieuwe in het assortiment hebben dit jaar :) waar haal je dat verhala vandaan btw ?

Waarom niet ? zijn meer dan genoeg bedrijven die ze nieuwe in het assortiment hebben dit jaar :) waar haal je dat verhala vandaan btw ?

Heb dit ergens hier op de site gelezen in een topic. Gevonden:)
Het is een vraag geweest aan Broekhoff vuurwerk door Helios:
16. Laatst hoorde ik van iemand dat romeinse kaarsen met boeketten net zoals in belgie niet meer mogen in nederland, omdat ze maar 2 gr flash per tube/kaars mogen hebben en dat het daarom onmogelijk is om meer dan 1 a 2 boeketten te laten geven , klopt dit?
Antwoord van Pieter van Leeuwen van Broekhoff: Ja dit is correct.

Het gaat dus om kaarsen met boektten, niet alleen met crackling tails o.i.d.

Laatst bewerkt:
ik loop met een vraagje .
cakes mogen maximaal 500 zijn . vuurpijlen mogen niet meer dan 40 gram zijn .
en hoe zit dat met romeinse kaarsen ?

De grootste legale candle van NL is de z103 candle van zena.
En er zit idd best wat druk in deze jongen,Helaas is de prijs er ook naar.

grtz
Pyromaniac 1975

nu ik toevallig dit topic zag begon ik me iets af te vragen.
Hoeveel gram sas mag er nu eigenlijk in kaarsen zitten?
In cakes is het max. 15 gram per tube, maar ik neem aan dat dit niet voor candles geld, want ik heb dit jaar kaarsen gezien die uit één tube bestaan maar bijna 2 meter lang zijn en 100 schoten bevatten (bij de plaatselijke schuurmans dealer) En het lijkt me nogal raar als de liftcharge en de lichtkogeltjes zelf van die kaarsen bij elkaar maar 15 gram wegen.

Iemand meer duidelijkheid hierover?

:bye: spookje

Back
Bovenaan