Rijdende bom dumpt vuurwerk

moontan

VWC lid
Rijdende bom dumpt vuurwerk

Met de aanhouding in H.I.Ambacht van de 36-jarige Rotterdammer Suresh G.P. haalde de opsporingsambtenaren vorig jaar november een ‘rijdende bom’ van de weg. Zo bleek maandag tijdens de rechtszaak tegen G.P. In de bestelbus, die net uit de voor explosieven verboden Drechttunnel kwam, troffen de beambten 513 kilo illegaal vuurwerk uit België. “Als er een botsing had plaatsgevonden en er was een vonk vrijgekomen”, zei de rechter, “waren de gevolgen niet te overzien geweest.” Verdachte hield zich van de domme. “Ik wist niet wat er in die dozen zat, die ik voor mijn kennis in België was wezen ophalen. Dat vuurwerk zo gevaarlijk is, heb ik me ook nooit zo gerealiseerd. Ja, voor kinderen. Als ze er een vuurtje bij houden.”
Nadat G.P. met 60 Chinese rollen was opgepakt en drie weken in voorarrest zat, liet de raadkamer hem vrij. Nog geen drie dagen later is hij met een compagnon aangehouden bij het in Rotterdam-Zuid aan huis bezorgen van een vracht illegaal vuurwerk. “In nood”, reageerde de verdachte, “leer je je vrienden kennen. Woest was ik op die man. Eerst liet hij me spullen in België ophalen, waar ik niks van wist. Nu bracht hij met mij erbij vuurwerk aan huis. Ik was zo boos, dat ik die doos gelijk uit de auto gooide.” Dat is gezien door de politie, die de Rotterdammer en zijn al afgestrafte compagnon in de gaten hield. Uit telefoontaps, getuigenverklaringen en bij de chauffeur gevonden bestellijsten bleek dat de Rotterdammer tot over z’n oren in de illegale vuurwerkhandel zat. Omdat de man al 30 dagen in voorarrest zat, beperkte de aanklager de strafeis tot een werkstraf van 225 uur werk en een voorwaardelijke celstraf van drie maanden. Op 26 oktober volgt uitspraak.

http://www.deweekkrant.nl/artikel/2009/oktober/13/_rijdende_bom_dumpt_vuurwerk

Heren, telefoons aftappen is een middel wat justitie steeds vaker gebruikt in haar opsporingactiviteiten lijkt het wel.

“Als er een botsing had plaatsgevonden en er was een vonk vrijgekomen”, zei de rechter, “waren de gevolgen niet te overzien geweest.”

niet dat ik het goedkeur dat mensen met volgeladen busjes vuurwerk rond rijden maar...

Als een ADR goedgekeurd voertuig bij een ongeval betrokken raakt kan deze dan niet net zo snel de lucht in vliegen? tja ze hebben een brandblusser en waarschuwingsbordjes maar verder is het gevaar toch net zo groot al dan niet groter bij een grotere massa?

Tsja, maar zo'n ADR voortuig mocht bijvoorbeeld die tunnel al niet in.
Ik ben met je eens dat de berichtgeving weer eens sterk neigt naar het overdrijven om een punt te maken. Desondanks is het natuurlijk absurd om met zo'n belachelijk grote hoeveelheid illegaal de grens over te komen. Da's dan ook typisch niet voor eigen gebruik. En dan ook nog melden dat je als chauffeur niet weet wat je nu eigenlijk vervoerd. Het kan wel zo zijn, maar het klinkt als de eerste de best smoes die je zou kunnen verzinnen.

Cameo

Oke.. maar de smoezen van deze man zijn sowieso al niet echt doordacht vind ik, justitie is ook niet gek. je kan ook aan iedere doos die je inlaad zien wat t is en je ziet vaak al aan het bedrijf waar je het haalt dat het om vuurwerk gaat.

maarja zolang de doorsnee NL burger maar weer de sensatie van een (meestal zwaar overdreven)negatief bericht heeft. kunnen de haters weer zeggen: "zie je wel, het zou verboden moeten worden" :p

Tsja, maar zo'n ADR voortuig mocht bijvoorbeeld die tunnel al niet in.
Ik ben met je eens dat de berichtgeving weer eens sterk neigt naar het overdrijven om een punt te maken. Desondanks is het natuurlijk absurd om met zo'n belachelijk grote hoeveelheid de illegaal de grens over te komen. En dan ook nog melden dat je als chauffeur niet weet wat je nu eigenlijk vervoerd. Het kan wel zo zijn, maar het klinkt als de eerste de best smoes die je zou kunnen verzinnen.

Cameo

Telefoontaps zijn tegenwoordig de normaalste zaak. Technologie staat voor niks he. Net als al die camera's in de steden. Ergens voor de veiligheid, maar ook een grote inbreuk op je privacy.

Back
Bovenaan