Rhein in Flammen in Bonn 5 mei 2012

Stefan Works

VWC lid
Rhein in Flammen in Bonn
Rot leuchtende Bengalfeuer tauchen die Ufer und Sehenswürdigkeiten zwischen Linz und Bonn in ein festliches Licht. Berge und Burgen wirken magisch schön, die Landschaft wird romantisch inszeniert. Umrahmet von fünf Feuerwerken fährt die Flotte aus rund 60 illuminierten Schiffen von Linz zurück nach Bonn, bis ein musiksynchrones Feuerspektakel den krönenden Abschluss bildet.

http://www.rhein-in-flammen.com/de/bonn.html

Super gave show elk jaar. Ik ben er nu 2 jaar achter elkaar bij geweest en beide keren was het een mooie show. Het is wel erg druk dus je moet zorgen dat je op tijd bent en een parkeerplaats vinden valt ook niet mee.

Dit jaar moet ik maar even afwachten of ik deze show kan bezoeken ivm. examens. Maar voor de mensen die twijfelen zeg ik; gaan!

Super gave show elk jaar. Ik ben er nu 2 jaar achter elkaar bij geweest en beide keren was het een mooie show. Het is wel erg druk dus je moet zorgen dat je op tijd bent en een parkeerplaats vinden valt ook niet mee.

Dit jaar moet ik maar even afwachten of ik deze show kan bezoeken ivm. examens. Maar voor de mensen die twijfelen zeg ik; gaan!

wat zou een mooie plaats zijn om te staan?

Als je het park oploopt moet je links aanhouden. Dan kom je bij een meertje en daar moet je zijn maar dat zie je snel genoeg. Het is namelijk behoorlijk druk daar. Je kan dan het beste een plekje zoeken in die kom daar. Maarja het kaliber is zo groot dat je het vuurwerk op veel plaatsen kan zien alleen is daar het beste.

Ergens rechts van die vijver heb je een uitsteeksel met wat bomen en daar staan vaak alle nederlanders met het neusje erboven op :P

wellicht ga ik dit jaar ook weer die kant uit, alleen die drukte doet me twijfelen.

Ergens rechts van die vijver heb je een uitsteeksel met wat bomen en daar staan vaak alle nederlanders met het neusje erboven op :P

wellicht ga ik dit jaar ook weer die kant uit, alleen die drukte doet me twijfelen.

Klopt hier heb ik ook een keer gestaan. Het voordeel is wel dat het daar veel rustiger is maar ik vind wel dat je de hele show op een verkeerde manier ziet omdat er veel in de breedte word geschoten. Maar dat is mijn mening.:D

zoals al gezegd is, Als je het park inkomt links aanhouden en naar het water lopen. Kan niet missen, zo groot is het nou ook weer niet.

rechts van die vijver heb je een uitsteeksel met wat bomen en daar staan vaak alle nederlanders met het neusje erboven op
Perfect plek, vind ik... Veel nederlands altijd daarzo, gezellig!

Jammer dat het dit jaar op bevrijdingsdag valt.
Ben er niet bij, genoeg leuk vuurwerk in NL die dag!

als je het park inloopt naar links en dan rechts aanhouden?

dat klopt niet echt volgens mij..
ligt er ook aan, een park heeft meerdere ingangen..

Vastleggeninvolledigscherm13-4-2012163510bmp.jpg

een van die plaatsen lijkt me dan?

Ga een cm boven de laatste letter e van Auensee staan (op de punt) en je staat er lekker dicht op (voor degenen die van dreunen houden) je ziet de show dan wel ietsje vanaf de zijkant, maar hier staan meestal de meeste NL-ers

Ga je een cm of 5 rechtonder het woord Auensee staan dan zie je de show in zijn geheel maar zit je wel zonder (dikke)dreunen en met (te harde)takkemuziek.

stukske film vanaf de punt:

Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog even een paar vraagjes over deze show:

- Waar kun je het beste de auto parkeren?
- Hoelaat is de 'uitendelijke' show in Bonn?
- Hoelaat moet je aanwezig zijn om te filmen?

:) :)

Rond 22.00 uur begint het 45 minuten durende spectaculaire vuurwerk ‘Rhein in Flammen’. 3000 Bengaalse vuren synchroon op muziek veranderen oevers en hellingen in een rode gloed. Meer dan 100 kleurrijke, feestelijke uitgedoste cruiseschepen vormen een prachtig plaatje
Bron: http://www.mooilimburgswebshop.nl/products/219363
EDIT: Oke dit is raar...
http://www.bonn.de/tourismus_kultur_sport_freizeit/veranstaltungskalender/rhein_in_flammen/index.html in het progamma boekje staat 23:15-23:35

Volgens mij is het idd kwart over 11 dat het begint, auto kan je parkeren in de woonwijk voor het park, wel een paar keer door de afzettingen rijden maar daar is altijd wel een plekje lekker dichtbij, laatste 2 jaar niet meer in t park gezeten maar hoorde dat er weinig meer te doen was, pas op t laatste moment werd t wat drukker aan t water .

Voor de mensen die gaan; veel plezier! En wel filmen he!

Let wel op dat parkeren een drama is. De wijk ervoor staat altijd helemaal vol en het is dus zoeken naar een plekje. Houd er dus rekening mee dat je er ruim van te voren bent; zeker als je voor de eerste keer gaat!

Veel plezier!

Back
Bovenaan