Respect voor Parijs: geen vuurwerk en 2 minuten stilte.

ylke

VWC lid
De openingsceremonie van Kerststad Valkenburg zal vanavond soberder verlopen. Dat heeft de gemeente Valkenburg aan de Geul bekend gemaakt middels een brief. De ceremonie in het Halderpark is sober van opzet. De kerstparade zal vanavond in zijn gebruikelijke vorm tot in de Grotestraat verlopen.

In de Grotstraat wordt in drie talen gevraagd om respect te tonen voor alle overledenen van de aanslag in Parijs. Er zal twee minuten stilte in acht genomen worden.

De organisatie vraagt heel dringend de medewerking van iedereen. Ook de bezoekers van de terrassen en kelners wordt gevraagd tijdens de twee minuten stilte geen service te verlenen.

Het traditionele vuurwerk na afloop is afgelast.

Bron

Pff, je toont toch al respect genoeg door twee minuten stilte te nemen. Je hoeft de mensen toch niet depri te maken, waarom sober van opzet maken? En na afloop gewoon vuurwerk afsteken. We hoeven niet dagen lang te treuren, want zo lang de grenzen open blijven, vind ik het hypocriet en blijven we achter de feiten aan rennen.

naaja mensen in parijs schrikken nu al van rotjes.
JE moet niet bang zijn niet te lang in een dip maar dit is vrij heftig voor europese begrippen deze aanslag.
Heb daarom ook wel respect en begrip voor de siteutie geen vuurwerk.

Of je verandert je Facebook foto met een Franse vlag op je bakkus, is het probleem ook opgelost. :rolleyes:
Mensen slaan altijd door in dit soort situaties. Leef en geniet zolang het nog kan!

In mijn optiek hoef je niet eens een stilte in acht te nemen om respect te tonen. Respect zit in je en dat is belangrijker dan het uiten daarvan zoals 2 minuten stilte.

Het is zeer triest wat er in Frankrijk is gebeurd maar al die heisa zoals gekleurde vlaggen op FB, foto's van een vrijheidsbeeld dat rood, wit en blauw is, etc. Ik walg van zulke mensen.

In mijn optiek hoef je niet eens een stilte in acht te nemen om respect te tonen. Respect zit in je en dat is belangrijker dan het uiten daarvan zoals 2 minuten stilte.

Het is zeer triest wat er in Frankrijk is gebeurd maar al die heisa zoals gekleurde vlaggen op FB, foto's van een vrijheidsbeeld dat rood, wit en blauw is, etc. Ik walg van zulke mensen.

Prachtig geschreven zoals t is. In vindt t ook de grootste flauwekul. Je hoeft Face maar te openen en je werdt helemaal gek.

Walgen van mensen die uit samenhorigheid, respect en medeleven een vlaggetje tonen op Facebook? Juist ja...

Daarom walgen mensen ook van onze vuurwerkhobby. Omdat mensen maar altijd wat over anderen moet vinden en daarmee moeten bemoeien...

Feit is dat, als de hele wereld de behoefte zou hebben om een vlaggetje te tonen op Facebook, ook iedereen voor onze normen en waarden zou staan. Dan zouden we deze shit niet hebben.

Daarnaast is het fijn voor iedereen die in Parijs was op die dag, of daar familie en vrienden heeft verloren, dat er zo massaal steun wordt betuigd.

Vergeet niet dat er maar een paar stappen zit(vrienden van vrienden) tussen kennissen van ons en die van mensen uit Parijs.

Walgen van mensen die uit samenhorigheid, respect en medeleven een vlaggetje tonen op Facebook? Juist ja...

Daarom walgen mensen ook van onze vuurwerkhobby. Omdat mensen maar altijd wat over anderen moet vinden en daarmee moeten bemoeien...

Feit is dat, als de hele wereld de behoefte zou hebben om een vlaggetje te tonen op Facebook, ook iedereen voor onze normen en waarden zou staan. Dan zouden we deze shit niet hebben.

Daarnaast is het fijn voor iedereen die in Parijs was op die dag, of daar familie en vrienden heeft verloren, dat er zo massaal steun wordt betuigd.

Vergeet niet dat er maar een paar stappen zit(vrienden van vrienden) tussen kennissen van ons en die van mensen uit Parijs.

Het is prima dat je iets doet of een vlaggetje laat zien; ieder zijn recht. Maar waarom hoor ik deze mensen de rest van het jaar niet bij andere vreselijke aanslagen en nu wel? Alleen omdat het dicht bij huis plaatsvind? Dat vind ik hypocriet.

Als wij voor dezelfde normen en waarden zouden staan zoals je zegt, dan zou je ook de Afghaanse vlag op je FB moeten zetten. Daar zijn deze week enkele mensen in een bus onthoofd door IS, waaronder een 9-jarig meisje. Hier hoor ik niemand over, terwijl deze mensen slachtoffers in die bus waarschijnlijk ook dezelfde normen en waarden hadden als ons; immers werden zij anders niet onderworpen aan de barbaarse taferelen van IS.

kan beide wel begrijpen hoor...en respect moet er zeker wezen..maar je kan er ook in doorslaan.
Daarmee bedoel ik ook bijvoorbeeld de massale vlaggen op facebook. Echt een soort van kuddegedrag.
Terwijl er elke dag genoeg hetzelfde soort geweld gebeurd in de wereld. Zelfs van eigen politie en van je mede dorpelingen of stadsgenoten...maar omdat het nu heel dichtbij komt moet men opeens steun betuigen. Zelf vind ik dat enigszins hypocriet ja. Aan de andere kant laat het ook zien hoe snel je een gehele populatie mee kan krijgen in iets....misschien vind ik dat wel eng...

kan beide wel begrijpen hoor...en respect moet er zeker wezen..maar je kan er ook in doorslaan.
Daarmee bedoel ik ook bijvoorbeeld de massale vlaggen op facebook. Echt een soort van kuddegedrag.
Terwijl er elke dag genoeg hetzelfde soort geweld gebeurd in de wereld. Zelfs van eigen politie en van je mede dorpelingen of stadsgenoten...maar omdat het nu heel dichtbij komt moet men opeens steun betuigen. Zelf vind ik dat enigszins hypocriet ja. Aan de andere kant laat het ook zien hoe snel je een gehele populatie mee kan krijgen in iets....misschien vind ik dat wel eng...

Vooral omdat de dag erna iedereen zijn foto weer terug veranderd :bonk:

Heeft dan weinig zin IMO en geeft mij een hoog "kijk mij politiek correct zijn" gehalte

Respect zit zeker in je, maar zeker voor de nabestaanden is het een erg mooi teken dat heel europa 2 minuten stil staat. Het is een mooi moment om even stil te staan bij de gebeurtenis.

Over die vlaggen ben ik het met je eens.

Back
Bovenaan